pc
Kwestia reparacji to nie jest problem sporny z Niemcami; natomiast kwestia Nord Stream 2 - tak - powiedział w czwartek szef MSZ Jacek Czaputowicz. Jak dodał, w kwestii Nord Stream 2 "być może szala przesuwa się na naszą korzyść".
W poniedziałek w Warszawie z oficjalną wizytą przebywała kanclerz Niemiec Angela Merkel; spotkała się w Warszawie z premierem Mateuszem Morawieckim oraz prezydentem Andrzejem Dudą.
Minister pytany w TVP Info, czy podczas rozmowy szefa polskiego rządu z kanclerze Niemiec była mowa o reparacjach, odparł: "nie było mowy". Podkreślił też, że sam nie określa kwestii reparacji jako "problemu spornego".
Jak dodał, gdy przebywał z wizytą w Berlinie, ówczesny szef niemieckiego MSZ Sigmar Gabriel mówił o powołaniu komisji do zbadania sprawy reparacji. "To nie jest problem sporny, natomiast kwestia Nord Stream 2 - tak" - podkreślił Czaputowicz.
Jego zdaniem w sprawie Nord Stream 2 "być może szala przesuwa się na nasza korzyść". W jego ocenie zarówno w Wielkiej Brytanii po próbie otrucia byłego szpiega Siergieja Skripala , jak i w Stanach Zjednoczonych, widoczna jest "coraz większa świadomość roli Rosji - negatywnej roli i destabilizującej system politycznym w krajach UE".
Nord Stream 2 to projekt liczącej 1200 km dwunitkowej magistrali gazowej z Rosji do Niemiec przez Morze Bałtyckie. Gazociąg ma być gotowy do końca 2019 roku, gdyż po tym roku Rosja zamierza przestać przesyłać gaz rurociągami biegnącymi przez terytorium Ukrainy.
Polska, kraje bałtyckie i Ukraina sprzeciwiają się temu projektowi.
We wtorek wieczorem rzeczniczka Departamentu Stanu USA Heather Nauert powiedziała, że firmy, które są zaangażowane w projekt Nord Stream 2, mogą "narazić się na sankcje w ramach CAATSA (Ustawa o przeciwstawianiu się przeciwnikom Ameryki poprzez sankcje - PAP)".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych