Bałtycka i Międzynarodowa Rada Morska (BIMCO) ostrzega armatorów przed niektórymi prywatnymi firmami ochroniarskimi, które podpisują fałszywe umowy. Chodzi o standardowe dokumenty służące do wynajmowania prywatnych ochroniarzy tzw. GUARDCON.
Sfałszowane wersje GUARDCON zawierają inne sformułowania, niż te użyte w autentycznym dokumencie. Operator, który podpisze fałszywkę może mieć problem np. w momencie abordażu piratów na jednostkę. W razie ataku, obowiązki ochrony są niewielkie w porównaniu z odpowiedzialnością, jaką ponosi firma zakontraktowana na podstawie autentycznej umowy.
BIMCO przypomina, że druki oficjalnych umów są rozpowszechniane tylko przez jednego dystrybutora (IDEA2), zaleca natychmiastową weryfikację sporządzonych dokumentów pod kątem ich pochodzenia. Jeśli operatr podejrzewa, że jego umowy mogą być fałszywe, powinien skontaktować się z przedstawicielem BIMCO .
BIMCO (Baltic and International Maritime Council) – Bałtycka i Międzynarodowa Rada Morska to największa na świecie organizacja zrzeszająca przedsiębiorstwa z branży morskiej. Posiada 2 300 członków w około 130 krajach.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych