• <
mewo_2022

PGE uruchamia kampanię promującą „zieloną zmianę”

gm

01.03.2023 17:55
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas PGE uruchamia kampanię promującą „zieloną zmianę”

Partnerzy portalu

PGE uruchamia kampanię promującą „zieloną zmianę” - GospodarkaMorska.pl
Źródło: PGE

PGE Polska Grupa Energetyczna uruchomiła nową odsłonę kampanii wizerunkowej „PGE. Prowadzimy w zielonej zmianie”, która ma wskazać koncern jako lidera transformacji energetycznej w kraju. Tematem tej edycji jest rozwój odnawialnych źródeł energii w ramach grupy.

Jak podaje w informacji PGE, w 2022 roku energia wyprodukowana przez odnawialne źródła grupy sięgnęła rekordowego poziomu 1 931 GWh, przebijając o 5 proc. wynik z roku wcześniej.

– Jesteśmy w stanie pokryć energią z OZE roczne zapotrzebowanie dla 860 tys. gospodarstw domowych, czyli tyle, ile liczy województwo łódzkie – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

PGE jest obecnie największym producentem energii pochodzącej z odnawialnych źródeł w Polsce. Jej aktywa to m.in. 20 farm wiatrowych, 29 elektrowni wodnych, 4 magazyny energii elektrycznej (elektrownie szczytowo-pompowe) oraz 24 farmy fotowoltaiczne. Łączna moc zainstalowana ich wszystkich to 2 433,1 MW.

PGE chce obecnie wykorzystać wysokie poparcie społeczeństwa dla inwestycji w zieloną energię. Grupa wystartowała z nową odsłoną kampanii wizerunkowej. W jej ramach ponownie powstały krótkie spoty ze zwierzętami – w tym roku bohaterami zostały łasice i świstaki, w poprzednich latach były to foki, mewy, jaszczurki i sowy. W nagraniach zwierzęta przy pomocy humorystycznych dialogów i monologów przedstawiają odnawialne źródła energii wykorzystywane przez PGE. Telewizyjne spoty mają 15 i 30 sekund, powstały również formaty do mediów społecznościowych.

Kampania reklamowa prowadzona jest w telewizji, kinach, Internecie, w prasie i na nośnikach OOH, a także w mediach społecznościowych. Cała akcja skupia się na przekierowaniu do strony www.prowadzimywzielonejzmianie.pl. Kampania prowadzona będzie przez cały marzec. Za strategię i kreację oraz produkcję spotów odpowiada agencja GoldenSubmarine.

PGE zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku. Grupa inwestuje w odnawialne źródła energii, a jednym z jej strategicznych celów jest budowa morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Do 2040 roku PGE zamierza uruchomić farmy o łącznej mocy zainstalowanej co najmniej 6,5 GW. Kolejne 3 GW planowane są do 2030 w fotowoltaice, zaś 1 GW w farmach wiatrowych na lądzie.


Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.