Nowa przybrzeżna elektrownia dedykowana wycieczkowcom została 10 maja otwarta w niemieckim Rostock-Warnemünde. Specjalnym gościem inauguracji był należący do AIDA Cruises statek AIDAsol.
Ukończona latem 2020 roku elektrownia przybrzeżna jest obecnie największą w Europie. Dzięki mocy wyjściowej do 20 megawoltów (MVA) dwa statki wycieczkowe mogą być zasilane w energię elektryczną w tym samym czasie.
W 2018 roku firma wycieczkowa, rząd Meklemburgii-Pomorza Przedniego, Hanzeatycko-Uniwersyteckie Miasto Rostock i Port Rostock podpisały wspólną umowę na dostawę zasilania lądowego dla statków wycieczkowych.
- Od wielu lat inwestujemy w zrównoważony rynek rejsów wycieczkowych - skomentował Felix Eichhorn, prezes AIDA Cruises. - Elektrownia lądowa w Rostock-Warnemünde to kolejny ważny krok po zakładzie w Hamburgu na naszej drodze do rejsu bezemisyjnego, który chcemy osiągnąć dzięki naszej flocie - dodał.
Wykorzystanie energii lądowej do zaopatrywania statków w energię jest „decydującym krokiem” dla AIDA Cruises w celu zredukowania lokalnych emisji do zera podczas postoju w porcie, ponieważ statek wycieczkowy zazwyczaj pozostaje w porcie przez około 40% swojego czasu pracy.
Od 2017 roku AIDA Cruises korzysta z pierwszej w Europie elektrowni lądowej w Hamburgu-Altonie z AIDAsol w regularnej eksploatacji. Obecnie 10 statków floty AIDA może korzystać z energii lądowej, jeśli jest ona dostępna. Celem armatora jest teraz odpowiednie przekształcenie wszystkich statków zbudowanych od 2000 roku.
W ramach swojej zielonej strategii rejsowej AIDA Cruises od kilku lat inwestuje w zrównoważoną działalność rejsową. Zdaniem firmy, w przygotowaniu są już dalsze praktyczne kroki na drodze do bezemisyjnego statku przyszłości.
W tym roku AIDAnova otrzyma pierwsze ogniwo paliwowe, które zostanie użyte na statku wycieczkowym pływającym po oceanie. W 2022 roku na pokładzie statku AIDA zostanie uruchomiony największy do tej pory system przechowywania akumulatorów w żegludze wycieczkowej. Ponadto firma już teraz zajmuje się kwestią tego, w jaki sposób można w przyszłości wykorzystywać paliwa regeneracyjne na pokładach statków wycieczkowych.
Nie ma czasu do stracenia. Europejska energetyka wiatrowa musi przyśpieszyć
Byli członkowie zarządu PGE bez absolutorium
Mniejsi przedsiębiorcy chcą mocniej zaangażować się we współpracę z sektorem offshore
Podatek od nieruchomości a farmy wiatrowe w Polsce
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Dominika Taranko
Farma Dobrej Energii: poznaj moc bałtyckiego wiatru w Ustce z Fundacją PGE