Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni zaprezentowało zdjęcia wnętrza okrętu-muzeum podczas prac remontowych. Jak zapewnia placówka, nie zakłóca to możliwości jego zwyczajowego zwiedzenia.
Najstarszy polski okręt, na którym stale powiewa biało-czerwona bandera skończył już 86 lat. Od 1974 roku pełni funkcję muzealną i stoi przy Nabrzeżu Pomorskim w Gdyni, gdzie regularnie odbywają się uroczystości państwowe i dotyczące ważnych wydarzeń dla polskiej Marynarki Wojennej. Z racji na swój wiek jednostka podlega stale konserwacji. Pomimo funkcji muzealnej posiada etatową załogę złożoną z zawodowych marynarzy, którzy dbają o to, by pozostawał we właściwej kondycji.
Aktualne prace tzw. remontu bieżącego wiążą się z modernizacją dziobowych pomieszczeń załogowych, co ma poprawić warunki służby członków załogi. W związku z tym zdemontowano całkowicie dotychczasowe obudowy i wyposażenie, dzięki czemu odsłonięto także interesujące z historycznego punktu widzenia szczegóły konstrukcji kadłuba. Prowadzone prace nie wpływają na ruch zwiedzających, ponieważ pomieszczenia mieszkalne marynarzy są wyłączone z trasy zwiedzania.
ORP Błyskawica to polski niszczyciel zbudowany w 1936 roku w brytyjskiej stoczni J. Samuel White w Cowes. W 1937 roku rozpoczął służbę w Marynarce Wojennej, przechodząc pełen szlak bojowy podczas II wojny światowej, zaliczając m.in. udział w kampanii norweskiej, konwojach statków z zaopatrzeniem, bitwie o Atlantyk, operacji „Overlord” czy też powojennej akcji zatapiania przejętych, niemieckich okrętów. Później przez wiele lat pełnił funkcję okrętu flagowego polskiej Marynarki Wojennej oraz stacjonarnego okrętu obrony przeciwlotniczej. Po tragicznej awarii siłowni okrętowej został wycofany z regularnej służby i zastąpił ORP Burza w roli okrętu-muzeum. Od tamtego niszczyciel odwiedziły tysiące turystów i stale odbywają się przy nim uroczystości z udziałem polskiej Marynarki Wojennej. W 2021 roku przeszedł gruntowny remont, w ramach którego zmieniono jego historyczne malowanie, związane z działaniami prowadzonymi podczas II wojny światowej.


Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym