Japońska firma PowerX planuje zaprojektować i zbudować zautomatyzowany statek Power Transfer Vessel do przesyłania energii elektrycznej z morskich farm wiatrowych na ląd.
Power ARK 100 to trimaran o pojemności 100 TEU specjalnie zaprojektowany do przesyłania energii odnawialnej na wodach przybrzeżnych Japonii.
Po ukończeniu w 2025 roku Power ARK 100 będzie zawierał 100 baterii sieciowych, co odpowiada 200 MWh energii lub inaczej całkowitemu zużyciu energii elektrycznej przez 22 000 japońskich gospodarstw domowych w ciągu dnia, powiedział PowerX. Statek będzie mógł przebyć do 300 kilometrów korzystając wyłącznie z energii elektrycznej i będzie w stanie odblokować długodystansowy, międzykontynentalny przesył czystej energii, gdy jest zasilany zarówno energią elektryczną, jak i zrównoważonymi paliwami biodiesel.
PowerX zbuduje również zakład montażu akumulatorów na skalę gigawatową w Japonii, aby masowo produkować akumulatory dla statków przenoszenia mocy. PowerX poinformował, że roczna zdolność produkcyjna fabryki osiągnie 1 GWh w 2024 roku, a docelowo osiągnie 5 GWh w 2028 roku.
Japoński rząd planuje rozwinąć moc 10 GW morskiej energii wiatrowej do roku fiskalnego 2030 i 30-45 GW do roku fiskalnego 2040.
Według PowerX Japonia jest otoczona głębokimi wodami przybrzeżnymi, które ograniczają potencjalny zasięg budowy morskich farm wiatrowych. PowerX zamierza zmienić sposób, w jaki świat zużywa i przesyła energię odnawialną, dostarczając unikalne rozwiązanie, które może znieść ograniczenia dotyczące lokalizacji wytwarzania energii, co pozwoli na większą elastyczność lokalizacji morskich farm wiatrowych, zwłaszcza w kraju wyspiarskim, takim jak Japonia..
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej