• <

Problemy polskiego okrętu podczas międzynarodowych ćwiczeń Baltops

pc

16.06.2019 22:44 Źródło: własne
Strona główna Marynarka Wojenna, Służby Morskie, Ratownictwo Morskie Problemy polskiego okrętu podczas międzynarodowych ćwiczeń Baltops
Problemy polskiego okrętu podczas międzynarodowych ćwiczeń Baltops - GospodarkaMorska.pl

Problemy polskiego okrętu ORP Gniezno u wybrzeży Litwy podczas międzynarodowych ćwiczeń Baltops. Jednostka podczas desantu uszkodziła fragment burty, przez co zaczęła nabierać wody. O sprawie poinformowało radio RMF FM.

ORP Gniezno uszkodził środkową część kadłuba, kiedy podczas realizowania operacji desantowej z udziałem tzw. amfibii, uderzył o podwodną przeszkodę – poinformowało RMF FM.

Jak usłyszał reporter RMF FM, sytuacja jest już opanowana, ORP Gniezno jest sprawny i kontynuuje zaplanowane zadania. Marynarka Wojenna nie przekazuje więcej szczegółów na temat tego zdarzenia.

ORP Gniezno to okręt transportowo-minowy typu Lublin, wchodzący w skład 2. Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu. Banderę na jednostce podniesiono 23 lutego 1990 r. Okręt ma 95,8 m długości, 10,8 m szerokości, 2,38 m zanurzenia oraz 1 745 t wyporności. Rozwija prędkość 16,5 w. Napęd główny ORP Gniezno stanowią 3 silniki spalinowe Cegielski-Sulzer 6ATL25D o mocy 1 320 kW każdy. Okręt uzbrojony jest w 4 morskie zestawy rakietowo-artyleryjskie ZU-23-2MR, każdy składający się z podwójnej armaty 23 mm i podwójnej wyrzutni rakiet przeciwlotniczych; wyrzutnie ładunków wydłużonych długich oraz w tory minowe do zabierania i stawiania min morskich.

Jak podaje 8. Flotylla Obrony Wybrzeża, „okręty transportowo-minowe projektu 767, typu Lublin, zbudowane zostały w Stoczni Północnej w Gdańsku. Przeznaczone są do załadunku, transportu morskiego, a także wyładowania pływającej i niepływającej techniki wojskowej oraz żołnierzy desantu morskiego. Mogą razem jednorazowo przerzucić komponent Wojsk Lądowych w sile batalionu złożony np. z ponad 500 żołnierzy i 45 Rosomaków. Załadunek i rozładunek sprzętu i ludzi może odbywać się nie tylko w porcie, ale także na nieprzygotowanym brzegu, bez konieczności budowy systemu logistycznego i nabrzeży portowych. Okręty projektu 767 mają możliwość wykonywania przejść w zagrodach minowych, do punktu przeładunku na nieuzbrojonym brzegu, za pomocą ładunków wydłużonych. Pojedynczy okręt transportowo-minowy może zabrać na pokład sprzęt kołowy i gąsienicowy o łącznym tonażu ponad 400 ton. Może także transportować miny morskie oraz stawiać je w obronnych zagrodach minowych”.

Baltops to największe manewry NATO na Bałtyku. Ich historia sięga lat 70. Obecna edycja jest 47. z kolei. Biorą w niej udział około 50 okrętów różnych klas i typów, 36 śmigłowców i samolotów, 8 600 marynarzy oraz żołnierzy piechoty morskiej. Manewry po raz pierwszy w historii prowadzi reaktywowana niespełna rok temu 2. Flota Stanów Zjednoczonych Ameryki.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39037,00 $ tona -0,61% 26 paź
 Cynk 3455,00 $ tona -1,57% 26 paź
 Aluminium 2830,00 $ tona -2,95% 26 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.