• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Japoński statek towarowy zatonął po kolizji z inną jednostką [WIDEO]

rk

06.02.2023 10:06 Źródło: Japońska Straż Wybrzeża
Strona główna Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo Japoński statek towarowy zatonął po kolizji z inną jednostką [WIDEO]

Partnerzy portalu

Japoński statek towarowy zatonął po kolizji z inną jednostką [WIDEO] - GospodarkaMorska.pl

Dwa japońskie statki towarowe zderzyły się podczas podróży przez Cieśninę Kurushima w nocy 2 lutego. Jeden ze statków wywrócił się, a następnie zatonął. Trzy osoby z załogi statku zostały odnalezione, natomiast trwają poszukiwania kapitana i pierwszego oficera statku, którzy zostali uznani za zaginionych. Ich los pozostaje wciąż nieznany.

Drugi statek został uszkodzony, ale zdołał dopłynąć do portu bez obrażeń dla czterech członków załogi.

Placówka japońskiej Straży Wybrzeża w Imabari otrzymała raport o kolizji, która miała miejsce 2 lutego o 19:30 czasu lokalnego. Natychmiast wysłała jednostkę patrolową, otrzymując też wsparcie od od Japońskich Morskich Sił Samoobrony i pobliskich statków rybackich. Udało się wyciągnąć z wody trzech żywych członków załogi uszkodzonego statku, który wywrócił się dnem do góry i następnie zatonął.

Cieśnina Kurushima jest bardzo ruchliwym szlakiem morskim jest również jednym z najtrudniejszych, ponieważ na nawigację wpływa kierunek prądu pływowego. W zależności od przepływu prądu nawigacja przesuwa się z jednej strony na drugą w cieśninie. Miejsce to było w ostatnim czasie świadkiem kilku wypadków morskich. Najtragiczniejszy w ostatnim czasie wydarzył się w maju 2021 roku, gdy w wyniku kolizji statku towarowego i tankowca zginęły trzy osoby.

W momencie kolizji oba statki znajdowały się w pobliżu zachodniego wejścia do cieśniny Kurushina. Statek towarowy Seiryu o nośności 2 100 dwt transportujący ładunek wapienia wypłynął z portu Tsukumi i po postoju w Hiroszimie zbliżał się do cieśniny na trasie do portu Fukuyama, gdzie miał dotrzeć 3 lutego. Załoga okrętu straży wybrzeża uważa, że statek towarowy Koei Maru o nośności 1700 dwt wychodził z cieśniny w rejsie z Osaki. Ostatni raport AIS wskazuje, że drugi towarowiec o nazwie Seiryu poruszał się z prędkością około 10 węzłów, kiedy został uderzony przez Koei Maru. Następnie, pod wpływem wdzierającej się wody, Seiryu wywrócił się dnem do góry, a następnie zatonął. 

Na miejscu był specjalny zespół ratowników, którzy prowadzili również badania podwodne wewnątrz zatopionego statku. Jak dotąd nie znaleźli oni śladów dwóch zaginionych członków załogi.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.