Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Grupy Lotos zgodziło się na zaproponowane przez zarząd spółki zmiany reorganizacyjne w ramach Grupy Kapitałowej Lotos, to kolejny kamień milowy w procesie połączenia z PKN Orlen i wspólnej budowy koncernu multienergetycznego - podała w czwartek spółka.
Wyjaśniono, że zgoda akcjonariuszy pozwoli zarządowi Grupy Lotos na wdrożenie wewnątrzgrupowej reorganizacji, polegającej na integracji w jednym podmiocie – Lotos Asfalt – całości kompleksu rafineryjnego. Ma to nastąpić 2 listopada.
"Konsolidacja tych aktywów, zgodnie z opracowaniami przygotowanymi przez renomowaną firmę doradczą, może przynieść spółce oszczędności w szacunkowej wysokości co najmniej 10 mln zł rocznie. Będzie to możliwe m.in. dzięki wyeliminowaniu sztucznych przepływów wewnętrznych (poprawa kosztów operacyjnych), dublujących się procesów oraz optymalnemu wykorzystaniu kapitału ludzkiego" - poinformowało biuro prasowe koncernu.
Zaznaczono, że oczekiwane są również oszczędności na kosztach administracyjnych, prawnych i podatkowych.
"Pewnych korzyści, szacowanych na około 1 mln zł rocznie, spółka spodziewa się także w efekcie przeprowadzenia działań reorganizacyjnych w obszarze logistycznym" - objaśniono.
Akcjonariusze zgodzili się także na transfer udziałów w spółce Lotos Biopaliwa ze spółki Lotos Terminale do Grupy Lotos. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Grupy Lotos wyraziło również warunkowe zgody na zbycie 30 proc. udziałów w spółce Lotos Asfalt oraz 100 proc. udziałów w spółach: Lotos Biopaliwa, Lotos Terminale, Lotos Paliwa (oraz spółkach, które nabędą część majątku Lotos Paliwa w wyniku jej podziału), a także w podmiocie, który nabędzie część majątku spółki Lotos Asfalt w wyniku jej podziału (wydzieleniu z niej południowych oddziałów).
"Akcjonariusze podjęli się bardzo ważnego i odpowiedzialnego zadania. Dziękujemy za zaufanie zarówno reprezentującemu naszego głównego właściciela – ministerstwu aktywów państwowych z wicepremierem Jackiem Sasinem na czele, jak i funduszom posiadającym pakiety naszych akcji. Nie bylibyśmy dziś w tym miejscu, gdyby nie determinacja prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka i całego zespołu, który od wielu miesięcy pracuje nad połączeniem obu firm. Jest to projekt bezprecedensowy, ale równocześnie niezbędny dla wzmocnienia bezpieczeństwa energetycznego naszego kraju" - powiedziała, cytowana w komunikacie prasowym, prezes zarządu Grupy Lotos Zofia Paryła.
Źródło: PAP
Equinor dba o młody drzewostan Łeby
Cadeler – solidny przychód, dużo zamówień
Konferencja Offshore Wind 2.0. Hydrotechnika dla MEW
Bureau Veritas przyznaje pierwszy na świecie certyfikat dla prototypu morskiego rozwiązania fotowoltaicznego firmy SolarDuck
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Sławomir Bałdyga
Najdłuższy kabel podwodny w Wielkiej Brytanii ze zgodą organów regulacyjnych na budowę