oprac. MN
Horyzont II, jednostka należąca do Akademii Morskiej w Gdyni, powróciła do macierzystego portu po miesięcznej nieobecności. Od momentu podniesienia bandery w 2000 roku statek regularnie utrzymuje komunikację z Polską Stacją Polarną PAN w Hornsundzie. Była to już druga podróż jednostki w tym roku.
Podczas rejsu do Arktyki, Horyzont II uczestniczył w warsztatach naukowych międzynarodowej ekipy badaczy polarnych, która odbyła na jego pokładzie podróż na trasie Longyearbyen - Ny-Alesund – Hornsund, a w drodze powrotnej z pokładu jednostki dokonano zatopienia na Morzu Grenlandzkim (w rejonie śródoceanicznego podmorskiego grzbietu zwanego Grzbietem Kniepowicza), sześciu oceanicznych stacji sejsmicznych (Ocean Bottom Seismometer). To element prowadzonego przez Instytut Geofizyki PAN projektu modelowania i interpretacji danych pomiarowych w celu rozpoznania budowy skorupy i górnego płaszcza Ziemi.
Ważnym zadaniem statku jest też przewóz zaopatrzenia, sprzętu badawczego i polarników. Jednocześnie w każdym rejsie do Arktyki grupy studentów odbywają praktyki morskie. W ostatniej podróży, obok polarników, uczestniczyło dwudziestu studentów Wydziału Elektrycznego Akademiii. Była to XXXVIII podróż statku na Spitsbergen, jednostka bierze także udział w międzynarodowych arktycznych projektach badawczych.
Podczas rejsu Horyzont II dowodzony był przez kpt.ż.w. Mariana Grzecha.
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Konferencja poświęcona morskiej flocie handlowej pod narodową banderą w murach Wydziału Nawigacyjnego UMG
20-lecie Polski w UE. Zwiedzanie latarń morskich 1 maja za złotówkę
Jak przetrwać i ratować na morzu? Ćwiczenia i badania na Bałtyku z udziałem studentów i pracowników uczelni morskich
Historia kołem się toczy. XVII-wieczny festyn pod Gdańskim Żurawiem
VI Forum Bezpieczeństwa Przemysłu Morskiego. Jakie szanse i zagrożenia wiążą się z rozwojem sztucznej inteligencji?