Ostatnią tegoroczną praktykę morską kończą studenci Wydziału Mechanicznego AMG. Zaokrętowali 2 września w Londynie, 10 września zacumowali w Gdyni, później pływali jeszcze po Bałtyku.
Tegoroczny sezon szkoleniowy „Dar Młodzieży” rozpoczął 24 stycznia. Odbył w sumie 10 podróży szkoleniowych, odwiedził 12 zagranicznych portów, a poza Gdynią także Świnoujście. W obecną podróż „Dar Młodzieży” wyszedł z Gdyni 18 lipca. Uczestniczył w zlotach żaglowców w portach Kristiansand (N), Aalborg (Dk), Rostock (D), Bremerhaven (D), Amsterdam (Nl), gdzie nastąpiła zmiana załogi szkolnej. Miejsce studentów Wydziału Nawigacyjnego AMG, zajęła grupa lekarzy-kardiologów płynąca do Londynu (z zawinięciem po drodze do Den Helder) na Kongres Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego. W Londynie zaokrętowano z kolei grupę studentów Wydziału Mechanicznego AMG, która prowadzi żaglowiec do Gdyni.
„Dar Młodzieży” uczestniczył także w dorocznych „urodzinach” portu Hamburg (8-10 maja) oraz w słynnej imprezie żeglarskiej Kieler Woche (26-27 czerwca). Na trasie Kristiansand – Aalborg brał udział w regatach Sail Training International, które niestety ze względu na bezwietrzną pogodę musiano przerwać. Natomiast nasi studenci przywieźli wiele trofeów zdobytych podczas rywalizacji w tradycyjnych załogowych turniejach lądowych. „Dar Młodzieży” zdobył także tytuł najlepiej utrzymanego żaglowca w duńskim Aalborgu.
Najdalszy rejs prowadził z Antwerpii do Praia da Vitoria w archipelagu Azorów ze studentami belgijskiej Akademii Morskiej. Uczelnia z Antwerpii, ceniąc morskie praktyki na „Darze”, wynajmuje nasz żaglowiec na miesięczne rejsy już od 2008 roku.
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Konferencja poświęcona morskiej flocie handlowej pod narodową banderą w murach Wydziału Nawigacyjnego UMG
20-lecie Polski w UE. Zwiedzanie latarń morskich 1 maja za złotówkę
Jak przetrwać i ratować na morzu? Ćwiczenia i badania na Bałtyku z udziałem studentów i pracowników uczelni morskich
Historia kołem się toczy. XVII-wieczny festyn pod Gdańskim Żurawiem
VI Forum Bezpieczeństwa Przemysłu Morskiego. Jakie szanse i zagrożenia wiążą się z rozwojem sztucznej inteligencji?