Organizatorzy targów Nor-Shipping 2022, które zostały ze względów pandemicznych przesunięte ze stycznia na kwiecień 2022, chwalą się dużą liczbą firm zainteresowanych uczestnictwem.
Dyrektor targów Sidsel Norvik powiedziała, że spodziewała się, że część firm będzie zmuszona zrezygnować z udziału w związku ze zmianą terminu targów, jednakże był to minimalny odsetek zarejestrowanych uczestników, z których na dodatek spora część zarejestrowała się już na edycję 2023. W ich miejsce podczas tegorocznego wydarzenia pojawili się już nowi wystawcy, którzy nie mogli skorzystać z pierwotnego styczniowego terminu i wykorzystali okazję. 94 proc. wystawców zarejestrowany na styczniowe terminy pojawi się także w kwietniu, pozostałe 6 proc. będą stanowiły nowe przedsiębiorstwa.
Jednocześnie Norvik przyznaje, że jeszcze nie jest to „business as
usual”, ale wszyscy wierzą, że kwietniowy Nor-Shipping będzie pierwszą
od dawna okazją na tak duże fizyczne zebranie się reprezentantów całej
branży.
Na poprzedniej edycji targów pojawiło się około 50
tys. uczestników oraz około 900 wystawców z wielu krajów świata.
Przestrzenią targową stało się 22 tys. metrów kwadratowych Your Arena
for Ocean Solutions' w Lillestrømm, ale część wydarzeń odbywała się
także w Oslo.
– Od początku pandemii nie było wydarzenia
branżowego na dużą skalę, a nasi interesariusze postrzegają następny
Nor-Shipping jako okazję do powrotu do normalności lub przynajmniej
przyjęcia „nowej normalności”. Nasi główni partnerzy ponownie
zadeklarowali swoje wsparcie, nasz temat #ACTION w przestrzeni
oceanicznej wyraźnie współgra z ambitnym przemysłem, a w kwietniu
oczywiście łatwiej będzie podróżować, nawiązywać kontakty i interakcje,
ponieważ wskaźniki infekcji będą spadać, a programy szczepień będą
kontynuowane – mówi Norvik. – Widzimy, że to nowy początek i nie możemy
się doczekać ponownego powitania branży„back to business”.
Organizatorzy odnotowują, że zarówno w Norwegii, jak i praktycznie całej Europie luzowane lub odwoływane są obostrzenia koronawirusowe, co daje im nadzieję, że kwietniowa data targów jest odpowiednią.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym