pc
Włochy przyjmą jednego z 47 migrantów, którzy w czwartek zeszli na ląd na Sycylii ze statku organizacji pozarządowej - ogłosił szef MSW Matteo Salvini. Rząd otworzył port dla statku dopiero wtedy, gdy sześć krajów UE zadeklarowało gotowość przyjęcia migrantów.
W wywiadzie telewizyjnym wicepremier Salvini zapytany o to, ilu migrantów ze statku Sea Watch3 przyjmą Włochy, odparł: "Weźmiemy jednego".
Odnosząc się do zakończenia kryzysu wokół statku po 13 dniach, minister spraw wewnętrznych dodał: "Jestem zadowolony, problem rozwiązany, misja spełniona; stanowcza linia przekonała Europę".
Matteo Salvini poinformował również: "Pracujemy nad tym, aby definitywnie rozwiązać problem, zamykając włoskie wody terytorialne przed niechcianymi statkami, takimi jak te organizacji pozarządowych".
Włoski rząd Ligi i Ruchu Pięciu Gwiazd zamknął w zeszłym roku porty dla statków NGO, zarzucając im to, że ich misja ratowania migrantów na morzu jest wspieraniem ich przemytu.
47 migrantów ze statku niemieckiej organizacji pozarządowej pływającego pod banderą Holandii zeszło na ląd w czwartek w Katanii na Sycylii. Opuścili pokład po prawie dwóch tygodniach kryzysu wokół jednostki. Rząd Włoch domagał się rozdziału migrantów wśród krajów UE.
Statek został wpuszczony, gdy gotowość przyjęcia migrantów zadeklarowały Niemcy, Luksemburg, Francja, Portugalia, Hiszpania i Malta. Również Włochy wyraziły taki zamiar.
Wśród migrantów jest 15 nieletnich; pochodzą z Senegalu, Sudanu i Gwinei Bissau - podały włoskie media.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych