pc
Wiceprezydent USA Mike Pence poinformował w piątek, że jego kraj nakłada sankcje na 34 statki, których właścicielem bądź operatorem jest wenezuelski państwowy koncern naftowy PDVSA, oraz na dwie inne firmy transportujące wenezuelską ropę na Kubę.
Przemawiając w Houston, Pence oświadczył: "wenezuelska ropa należy do Wenezuelczyków".
Amerykańska administracja już wcześniej nakładała surowe sankcje na wenezuelski sektor naftowy i wenezuelski bank rozwoju Bandes.
Również w piątek agencja Reutera, powołując się na źródła w Białym Domu, poinformowała, że Pence zamierza w przyszłym tygodniu zwrócić się w sprawie Wenezueli do Rady Bezpieczeństwa ONZ. W gremium tym panuje impas - w lutym Rosja i Chiny odrzuciły przedłożony przez USA projekt rezolucji wzywającej do przeprowadzenia uczciwych wyborów w Wenezueli i wpuszczenia do tego kraju transportów z pomocą humanitarną.
"Mając na uwadze pogarszającą się sytuację humanitarną w tym kraju, wierzymy, że briefing jest konieczny" - brzmi wniosek amerykańskiego przedstawicielstwa w ONZ przed przyszłotygodniowym spotkaniem.
W Wenezueli od ponad dwóch miesięcy trwa stan faktycznej dwuwładzy. Na fali masowych wystąpień przeciwko prezydentowi Nicolasowi Maduro lider opozycji Juan Guaido ogłosił się 23 stycznia tymczasowym prezydentem kraju i uznał prezydenturę rywala za nielegalną. Wiele krajów, w tym USA i większość państw UE, uznało Guaido za prawowitego prezydenta Wenezueli. Rosja tymczasem uznaje, że prawowitym prezydentem kraju jest dalej Maduro.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych