pc
Chiny są otwarte na wizytę brytyjskiego ministra finansów Philipa Hammonda – oświadczył w piątek rzecznik chińskiego MSZ. Według brytyjskich mediów Chińczycy odwołali dwustronne rozmowy handlowe w związku z planami wysłania brytyjskiego lotniskowca na Pacyfik.
Jak podawał tabloid „Sun”, przyczyną odwołania rozmów Hammonda z wicepremierem ChRL Hu Chunhua była wypowiedź brytyjskiego ministra obrony Gavina Williamsona. Oświadczył on, że nowy brytyjski lotniskowiec HMS Queen Elizabeth zostanie wysłany m.in. na Pacyfik, w pobliże obszarów, o które Chiny spierają się z innymi krajami regionu, i przestrzegł przed rosnącym zagrożeniem ze strony Chin i Rosji.
Hammond ocenił w czwartek na antenie BBC, że wypowiedź Williamsona zaszkodziła stosunkom brytyjsko-chińskim. „To skomplikowane relacje, a obawy Chin związane z rozmieszczaniem królewskiej marynarki wojennej na Morzu Południowochińskim ich nie uprościły” - powiedział.
„Chiny uznają relacje z Wielką Brytanią za bardzo ważne i mają nadzieję, że Wielka Brytania będzie szanować ich kluczowe interesy (…) Jeśli chodzi o sprawę wizyty ministra Hammonda, powiedzieliśmy, że jesteśmy otwarci na jego wizytę” - oświadczył rzecznik chińskiego MSZ Geng Shuang na rutynowym briefingu w Pekinie.
Wielka Brytania przygotowuje się do wyjścia z Unii Europejskiej, co będzie największym zwrotem w polityce handlowej i zagranicznej Londynu od 40 lat - ocenia agencja Reutera. Obecnie brytyjskie władze starają się wzmocnić relacje dyplomatyczne ze stolicami świata.
Dwustronny handel Wielkiej Brytanii z Chinami osiągnął w 2017 roku wartość rekordową. Według brytyjskich danych azjatycki kraj był dla Wielkiej Brytanii szóstym pod względem wielkości rynkiem eksportowym i czwartym źródłem importu. Londyn chciałby zawrzeć z Pekinem umowę o wolnym handlu, która miałaby obowiązywać po brexicie, ale rozmowy w tej sprawie nie mogą się oficjalnie rozpocząć, dopóki Wielka Brytania jest w UE.
W sierpniu 2018 roku inny brytyjski okręt wojenny przepłynął w pobliżu leżących na Morzu Południowochińskim Wysp Paracelskich, do których Chiny roszczą sobie pretensje. Wywołało to gniewne reakcje ze strony Pekinu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych