ew
W ciągu 100 dni od rozpoczęcia działania Tarczy Antykryzysowej do gospodarki trafiło 100 mld zł, tj. ok. 5 proc. PKB - napisał w poniedziałek na Twitterze prezes PFR Paweł Borys. Dodał, że dziennie to 1 mld zł na ochronę miejsc pracy i sektora przedsiębiorstw; średnio 20 tys. zł na miejsce pracy.
"W ciągu 100 dni od rozpoczęcia działania Tarczy Antykryzysowej do gospodarki trafiło 100 mld zł, tj. ok. 5 proc. PKB. To jest 1 mld zł dziennie na ochronę miejsc pracy i sektora przedsiębiorstw. Średnio 20 tys. zł na miejsce pracy. Ponad połowa środków z Tarczy Finansowej PFR" - napisał na Twitterze prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys.
Premier Mateusz Morawiecki przekazał na poniedziałkowej konferencji prasowej podsumowującej dotychczasowe działania rządowych programów antykryzysowych, że na 100 dni po ogłoszeniu stanu epidemii przekazano 100 mld zł na ratowanie 5 milionów miejsc pracy.
Zdaniem Borysa, "dane za maj potwierdzają, że dołek koniunktury był w kwietniu, a obecnie gospodarka weszła w kolejny etap ekspansji". "Silne odbicie sprzedaży detalicznej w maju (częściowo odłożone wydatki) pokazuje, że dynamika sprzedaży detalicznej ma kształt +V+, ale przemysłu +U+" - napisał w poniedziałek na Twitterze szef PFR.
Główny Urząd Statystyczny podał w poniedziałek, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w maju 2020 r. spadła o 7,7 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 14,9 proc. Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących spadła w ubiegłym miesiącu o 8,6 proc. rdr.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych