Ograniczenie zanieczyszczania plastikiem środowiska o 5 proc. rocznie ustabilizowałoby jego ilość na powierzchni oceanów. Jednak potrzeba bardziej radykalnych działań - twierdzą naukowcy, którzy opracowali model zanieczyszczenia oceanów plastikiem.
Hapag-Lloyd nawiązał współpracę z IKEA Supply Chain Operations w celu dekarbonizacji przesyłek kontenerowych z Azji, co stanowi ważny krok w kierunku bardziej zrównoważonego przemysłu morskiego.
Amerykańskie władze przekażą dotację w wysokości 100 mln dolarów duńskiemu koncernowi. Dofinansowanie ma pomóc w rozwoju zakładu Ørsted zajmującego się wytwarzaniem ekologicznego metanolu w Teksasie, a także dekarbonizacji trudnego do elektryfikacji sektora morskiego i utworzeniu miejsc pracy w USA w ramach nowej branży związanej z czystą energią.
Hitachi Zosen Corporation i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) ogłaszają, że ich wspólnie zaproponowany projekt rozwoju reaktora N2O dla statku napędzanego amoniakiem został wybrany przez Japońską Organizację Rozwoju Nowej Energii i Technologii Przemysłowych (NEDO) jako „statek nowej generacji” oraz otrzyma wsparcie w ramach projektów z funduszu zielonych innowacji.
Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.
Podczas ceremonii w stoczni HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) w Ulsan w Korei Południowej pierwszy na świecie duży kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał nazwę Ane Maersk. Statek należy do serii 18 jednostek napędzanych zielonym paliwem, które zostaną dostarczone w latach 2024–2025. Na początku lutego rozpocznie działalność na trasie AE7 łączącej Azję i Europę, co ma stanowić kamień milowy dla zaangażowania firmy w zakresie transportu niskoemisyjnego.
Stena RoRo zamówiła pierwszy ro-pax E-Flexer na Morze Śródziemne. Budową ma zająć się chińska stocznia CMI Jinling, a statek ma pływać docelowo w barwach Corsica Linea.
Wydarzenie było połączone z wizytą króla Holandii Wilhelma-Aleksandra, który odbywa podróż po Nadrenii Północnej-Westfalii i zapoznaje się z działalnością firmy i instytucji w kraju, zaangażowanych w wodorowe projekty. Organizowany drogą morską transport ekologicznego surowca dla przemysłu chemicznego we współpracy m.in. z Portem Rotterdam będzie się odbywać w systemie trójmodalnym, łączącym transport żeglugowy, samochodowy i kolejowy.
Kolejna, siódma już edycja Konferencji Polskiej Platformy LNG i bioLNG zbliża się wielkimi krokami. W dniach 29-30 listopada w gdyńskim Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym eksperci dyskutować będą m.in. o przewagach wynikających z zastosowania tych paliw w przemyśle, transporcie oraz w kontekście raportowania ESG.
Mająca siedzibę w Norwegii firma z branży żeglugowej podpisała kontrakt z China Merchants Jinling Shipyard Co., Ltd. na budowę czterech statków PCTC klasy Shaper, zasilanych metanolem, z opcją na budowę ośmiu kolejnych. W ten sposób transport pojazdów osobowych ma pozostawać przyjazny dla środowiska, zgodnie z polityką dekarbonizacji żeglugi oraz ograniczania emisji CO2.
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków
"Ratownik" po amerykańsku. Zwodowano nowy okręt ratowniczy dla sił morskich USA
2H i Vekta Group pracują nad innowacjami w zakresie kabli wysokiego napięcia dla morskich elektrowni wiatrowych