"Cyfrowe bliźniaki" i wirtualne społeczności logistyczne mogą pomóc w radzeniu sobie z zakłóceniami w łańcuchu dostaw. Cyfrowe bliźniaki wypłynęły już na szerokie wody i opanowują porty morskie. Zaatakowana przez pandemię Covid-19 logistyka morska na szeroką skalę zaczęła w prowadzać narzędzia informatyczne do obsługi połączeń między kontynentami.
Resorty dyplomacji, finansów i handlu USA ogłosiły w czwartek nową rundę sankcji na Rosję, obejmującą ponad 200 podmiotów z przemysłu zbrojeniowego oraz innych kluczowych sektorów gospodarki, a także firmy z Chin, Turcji i ZEA, zaangażowane w omijanie dotychczasowych restrykcji.
Z powodu importu równoległego do Rosji, mającego na celu omijanie sankcji nałożonych na ten kraj, w postsowieckich krajach Azji Centralnej oraz Zakaukazia brakuje powierzchni magazynowej; jej deficyt szacowany jest na milion metrów kwadratowych - poinformowała we wtorek uzbecka sekcja portalu Radia Swoboda.
Rosyjskie statki nieprzerwanie eksportują zboże i ropę naftową, wykorzystując technikę wyłączania systemów identyfikacji. Technika przemytu jest bardzo prosta. Statki załadowane w portach rosyjskich docierają z ładunkami do zaprzyjaźnionych portów – wykazało wspólne dochodzenie Lloyd's List, Bellingcat i Scripps News. Greccy armatorzy przewożą rosyjską ropę i produkty, wykorzystując luki prawne.
Jeszcze zanim wygasła umowa zbożowa, umożliwiająca eksport zboża z Ukrainy drogą morską, firmy ubezpieczeniowe zapowiedziały, że rozważają możliwość rewizji ryzyk w stosunku do armatorów kierujących statki na Morze Czarne. Oznacza to jednoznacznie, że transport morski czeka podniesienia stawek ubezpieczeniowych za statek i ładunek.
Według agencji Bloomberg, kraje Unii Europejskim szykują kolejny pakiet sankcji na Rosję. Część z nich wymierzona ma być w statki wyłączające systemy nawigacyjne, co uniemożliwia śledzenie ich ruchu. Jednostki takie są często zaangażowane w omijanie sankcji na handel rosyjskimi surowcami.
Rosja omijała sankcje, stosując proste chwyty z przeładunkiem towarów na morzu lub w porcie, lub wykorzystując zmiany bandery lub armatora. A pomagają jej armatorzy wielu państw, pływający pod wygodnymi banderami. A także wiele państw, które nie włączyły się w ogóle w proces ograniczenia handlu z Rosją. Wiele państw i firm wykorzystało ten moment do robienia na wojnie biznesu.
Czterech jeźdźców Apokalipsy pędzi przez cały glob. Wojna w Ukrainie napędza rekordowo wysokie ceny żywności, które wywołały globalny kryzys. Pogrąży on miliony ludzi w skrajnym ubóstwie, powiększając głód i niedożywienie – alarmuje Bank Światowy w najnowszym raporcie.
Administracja Donalda Trumpa oskarżyła w poniedziałek Rosję o omijanie sankcji nałożonych na Koreę Północną przez Organizację Narodów Zjednoczonych.
Ministrowie finansów Niemiec, W. Brytanii i Francji przygotowują rozwiązanie, mające umożliwić firmom z Unii Europejskiej omijanie sankcji, jakie od początku listopada USA chcą wprowadzić wobec Iranu – informuje w piątek „Der Spiegel” w wydaniu online.
Największa inwestycja w historii Deutsche Marine? Bundestag zatwierdza zamówienie na dwie kolejne fregaty typu F126
W Gdyni powstanie pomnik psa Baltica
Damen wprowadza do oferty w pełni elektryczny statek do operacji offshore
Rosja wykorzystuje zdobyty port w Mariupolu do celów przeładunkowych
Dania podejmuje działania w celu ograniczenia rosyjskiej floty cieni
Z pomocą Australii władze Fidżi chcą zabrać feralny patrolowiec z miejsca wypadku. Nie wiadomo, czy wróci do służby