pc
W Sopocie rozpoczęła się międzynarodowa debata dotycząca rozwoju basenu Morza Bałtyckiego oraz żeglugi śródlądowej. To druga edycja Inicjatywy Bałtyckiej, organizowana przez Sekretarza Generalnego Global Compact w Polsce przy wsparciu Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w ramach Europejskiego Forum Nowych Idei.
Wśród uczestników Inicjatywy, oprócz przedstawicieli polskiego rządu, są europarlamentarzyści, ambasadorzy, przedstawiciele samorządów i przedsiębiorcy.
Jerzy Materna, sekretarz stanu w MGMiŻŚ, rozpoczynając dzisiejszą debatę podkreślił, iż jesteśmy w tej chwili w trakcie ratyfikacji Porozumienia AGN. Ta ONZ-owska konwencja wprowadzi nasze śródlądowe drogi wodne do sieci bazowej transeuropejskich korytarzy transportowych TEN-T. Nastąpi to jeszcze w tym roku – dodał Materna.
Debata ukierunkowana jest na zrównoważony rozwój regionu Morza Bałtyckiego. Dyskusje dotyczą innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań w transporcie wodnym, wspomnianego rozwoju śródlądowych dróg wodnych w ramach międzynarodowych korytarzy transportowych, rozwoju transportu intermodalnego, dbałości o wrażliwy bałtycki ekosystem, a także rozwoju portów i ich zaplecza transportowego.
Uczestnicy zapoznają się również z raportami „Bałtyk dla wszystkich” oraz „Żegluga śródlądowa – Odra”, będącymi kontynuacją cyklów publikacji poświęconych regionowi Bałtyku i transportowi śródlądowemu w Polsce w roku 2015.
Raportowanie ESG – nowe obciążenia finansowe dla przedsiębiorców i brak polskich regulacji
Nowi wiceprezesowie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego
Bandera, armator, wynagrodzenie - marynarskie podatki w praktyce
Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających
Krzysztof Trofiniak prezesem Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A.