• <

Wynik wyszukiwania - "wierzyciele" - Wiadomości

Zakończenie czynności likwidacyjnych w postępowaniu upadłościowym ST3 Offshore sp. z o.o.

W Monitorze Sądowym i Gospodarczym 15 września 2023 br. została obwieszczona informacja o głównej liście wierzytelności. Oznacza to, że zakończenia czynności likwidacyjnych w postępowaniu upadłościowym ST3 Offshore sp. z o.o., syndyk wskazuje na kolejne czynności zmierzające do zakończenia postępowania. Wierzycielom przysługiwał 14-dniowy termin na złożenie sprzeciwu do listy.
05.12.2023

Spadki w globalnym handlu a rynek transportowy

Globalny handel odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu i rozwoju światowej gospodarki. Jednak w ostatnim okresie zaobserwowano spadki, które wpływają na poszczególne, kluczowe sektory - w tym branżę transportową. Ta tendencja staje się coraz bardziej niepokojąca dla ekonomistów i przedsiębiorców na całym świecie. Jakie czynniki doprowadziły do obniżenia poziomu światowego handlu? Jakie wyzwania oraz nowe możliwości stoją przed branżą transportową w obliczu tych zmian?
05.09.2023

Kolejny układ z wierzycielami spółki Vistal Gdynia

Wierzyciele spółki Vistal Gdynia są gotowi przyjąć układ, który jeszcze tylko czeka na zatwierdzenie przez sąd. Po tych informacjach akcje przedsiębiorstwa podskoczyły z 1,25 zł do nawet 3 zł.
10.07.2023

Sprawa „The ZouZou” [2022] a ochrona wierzyciela hipotecznego. Część I

Orzeczenie sądu angielskiego w sprawie „Piraeus Bank A.E. v Antares Underwriting Limited and Others” („The ZouZou” [2022] EWHC 1169 (Comm)) przyniosło ciekawą analizę dotyczącą klubowej polisy ubezpieczeniowej, zwanej „MII Policy” („Mortgage Interest Insurance Policy” – Polisa Ubezpieczeniowa Interesów Wierzyciela Hipotecznego).
27.03.2023

Przymusowa restrukturyzacja albo bankructwo dla norweskiej Grupy DOF

Zagrożona bankructwem norweska Grupa DOF, dysponująca flotą ponad 60 statków serwisowych, staje w obliczu przymusowej restrukturyzacji lub upadłości na mocy norweskiej ustawy o odbudowie.
14.11.2022

Raport: długi transportu wzrosły w pandemii o 27 proc.

W pandemii długi firm transportowych wzrosły o 27 proc. i przekraczają 1,2 mld zł - wynika z raportu Krajowego Rejestru Długów. Rekordowe zobowiązania, 11 mln zł, ciążą na spółce z Warszawy, która zalega m.in. w opłatach za energię.
14.12.2021

Zakończenie postępowania restrukturyzacyjnego w Stoczni Remontowej Nauta S.A.

Zarząd Stoczni Remontowej Nauta S.A. poinformował, że zakończyło się postępowanie restrukturyzacyjne w spółce.
24.11.2021

Zmiany w zakresie odpowiedzialności organów spółek - Business Judgement Rule?

W dniu 23 sierpnia 2021 roku do Sejmu wpłynął rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw.
17.11.2021

Chińczyk trzyma Greka w garści? Krótka opowieść o porcie w Pireusie

Grecy w zeszłym miesiącu zwiększyli do 67 proc. udział w pireuskim porcie chińskiego giganta morskiego COSCO. Najnowsza umowa chińskiej dzierżawy wzmogła niepokój w związku z rosnącym zaangażowaniem Państwa Środka w europejską infrastrukturę oraz niespełnionymi obietnicami inwestycyjnymi Chińczyków.
14.11.2021

Umowa o budowę statku – gwarancja na pierwsze żądanie (prawo polskie)

W naszym opracowaniu Umowa o budowę statku – "on demand guarantee" (prawo angielskie) omówiliśmy ostatnie, bardzo ważne orzeczenie sądu angielskiego, dotyczące tzw. „on demand guarantee” (gwarancja na pierwsze żądanie). A jak sprawa wygląda w systemie prawa polskiego?
25.10.2021

Wydarzenia gospodarcze 2020 roku - kalendarium

Tarcze antykryzysowe i finansowe rządu dla przedsiębiorców, którzy ucierpieli z powodu pandemii, wygrana PGNiG z Gazpromem w wieloletnim arbitrażu ws. ceny gazu, zakaz wykonywania międzynarodowych połączeń lotniczych, nowelizacja budżetu - to kilka spośród najważniejszych wydarzeń gospodarczych 2020 r.
30.12.2020

Ekspert: tarcza 4.0 daje możliwość uproszczonej restrukturyzacji zamiast upadłości

Tarcza 4.0 daje możliwość przeprowadzenia uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego, które może uratować firmy przed upadłością m.in. w związku z epidemią koronawirusa - zwraca uwagę Magdalena Jadczyszyn-Skitek z kancelarii Chałas i Wspólnicy.
20.11.2020

Narzędzia do walki z kryzysem - wywiad z ekspertem

O optymalnych sposobach reakcji przedsiębiorstw na kryzys gospodarczy rozmawiamy z Mariuszem Grajdą, partnerem zarządzającym firmy doradczej MGW CCG.
09.10.2020

Postępowanie układowe Stoczni Nauta - czy grozi nam upadłość firm stoczniowych Trójmiasta?

Przedsiębiorstwa branży stoczniowej zelektryzowała wiadomość o możliwości przyspieszonego postępowania układowego Stoczni Remontowej NAUTA w Gdyni. Głos w sprawie zabiera Polskie Forum Technologii Morskich oraz Zarząd Stoczni Remontowej Nauta.
10.08.2020

Postępowanie restrukturyzacyjne jako ostatnia deska ratunku?

Wydarzenia ostatnich miesięcy znacząco wpłynęły na sytuację finansową wielu przedsiębiorców branży morskiej. Coraz więcej osób – czy to prowadzących działalność gospodarczą, czy też spółek prawa handlowego napotyka na problem niewypłacalności, pomimo podejmowanych przez państwo działań mających na celu zapobieżenie skutkom epidemii. Niekiedy ostatnią deską ratunku może okazać się postępowanie restrukturyzacyjne, które z założenia ma na celu utrzymanie bytu prawnego przedsiębiorstwa przy jednoczesnej restrukturyzacji zadłuż
02.06.2020

Ogłoszenie upadłości ST 3 Offshore - zgłoszenie wierzytelności w postępowaniu upadłościowym

Postanowieniem z dnia 31 marca 2020 r. Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie przychylił się do wniosku dłużnika i ogłosił upadłość spółki ST3 3 Offshore. W ten sposób rozpoczęło się zupełnie nowe postępowanie, odrębne od prowadzonego dotychczas postępowania restrukturyzacyjnego. W konsekwencji każdy z wierzycieli, który chciałby uzyskać zaspokojenie przysługujących mu wierzytelności powinien na nowo dokonać jej zgłoszenia, tym razem w postępowaniu upadłościowym.
11.05.2020

Prezes PKN Orlen dla Rzeczpospolitej: jesteśmy na ostatniej prostej ws. fuzji Orlenu z Lotosem

Fuzja Orlenu z Lotosem wymaga czasu, ale idziemy do przodu; można powiedzieć, że jesteśmy na ostatniej prostej - mówi "Rzeczpospolitej" prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Na początku 2020 r. powinna zostać odblokowana procedura "stop the clock", którą wdrożono z powodu dodatkowych pytań KE - dodał.
02.12.2019

Sejm za ustawą ograniczającą zatory płatnicze

Ograniczenie zatorów płatniczych, które negatywnie wpływają na płynność finansową firm i ich rozwój – taki ma być efekt ustawy przeciwdziałającej zatorom, którą uchwalił w czwartek Sejm. Problem zatorów płatniczych dotyczy 80-90 proc. przedsiębiorstw w Polsce.
04.07.2019

Procedura przyjęcia i zatwierdzenia układu w przyspieszonym postępowaniu układowym

Zgromadzenie wierzycieli to bardzo ważny organ każdej restrukturyzacji. Od jego decyzji w sprawie przyjęcia albo odmowy przyjęcia proponowanego układu zależy na ogół przyszłość i los dłużnika.
12.06.2019

Podwyższenie kapitału zakładowego w restrukturyzacji

Dynamicznie rozwijająca się gospodarka i rynek niejednokrotnie zmuszają przedsiębiorców do podejmowania szeregu czynności faktycznych i prawnych w celu polepszenia rentowności i wiarygodności swojego przedsiębiorstwa. Jedną z takich czynności, jaka może zostać podjęta w stosunku do spółek kapitałowych (w szczególności spółki z ograniczoną odpowiedzialnością), jest podwyższenie kapitału zakładowego.
24.05.2019

OT Logistics kończy z sukcesem ważny etap restrukturyzacj

Z końcem kwietnia weszła w życie umowa Spółki OT Logistics S.A. i wybranych spółek zależnych z grupy kapitałowej z konsorcjum banków kredytujących dotycząca wspólnych warunków restrukturyzacji finansowej zadłużenia Grupy Kapitałowej. Tego samego dnia Spółka podpisała porozumienie wydłużające termin spłaty obligacji serii G do 30.04.2020 r. Tym samym z sukcesem zakończono rozmowy rozpoczęte w 2018r. i sfinalizowano jeden z bardziej złożonych procesów restrukturyzacji finansowej ostatnich lat w Polsce.
07.05.2019

OT Logistics S.A. ma umowę z największymi wierzycielami dotyczącą restrukturyzacji zadłużenia o wartości 175 mln zł

Spółka OT Logistics S.A. podpisała z konsorcjum banków kredytujących Grupę umowę wspólnych warunków zadłużenia Grupy, kończąc z sukcesem rozmowy rozpoczęte w czerwcu 2018 r. Umowa przewiduje, po spełnieniu przez Spółkę określonych wymogów, m. in. ujednolicenie warunków finansowania, częściowe obniżenie oprocentowania, warunkowe przedłużenie terminów zapadalności finansowań o co najmniej 12 miesięcy, ustanowienie nowych zabezpieczeń, a także warunkowe udzielenie nowego finansowania.
01.04.2019

Francja/Komentatorzy: Cienie na państwowej wizycie chińskiego prezydenta

Podczas gdy prezydent Chin z wielką pompą przyjmowany jest przez przywódcę Francji, komentatorzy w tym kraju zwracają uwagę na nieukrywane dążenie Chin do światowej hegemonii gospodarczej i ideologicznej – tej drugiej poprzez panowanie nad światowymi mediami.
26.03.2019

„FT”: Za rosyjskim zaangażowaniem w Wenezueli stoi Igor Sieczin, szef Rosnieftu

Rosyjska obrona prezydenta Wenezueli Nicolasa Maduro wynika głównie z zaangażowania tam kierującego koncernem Rosnieft Igora Sieczina, a to skłania do pytań, czy obecne przywództwo kraju dba o interesy państwowe czy korporacyjne - pisze w poniedziałek "Financial Times".
04.02.2019

Procedura ustanowienia i wykreślenia hipoteki morskiej na statku

Na statku wpisanym do rejestru okrętowego można ustanowić zastaw wpisany do tego rejestru (hipotekę morską). Hipoteka morska jest jedną z szeregu konstrukcji prawnych, która ma na celu zabezpieczenie roszczeń finansowych podmiotów uczestniczących w morskim obrocie gospodarczym.
17.09.2018

Morawiecki: Wierzę, że w 2025-2030 r. Polska może stawać się krajem wysokich technologii

Wierzę, że w 2025-2030 r. Polska może stawać się krajem wysokich technologii; krajem nie peryferyjnym, tylko takim, który ma przedsiębiorców, którzy są czołowymi producentami w wielu obszarach - mówił w piątek premier Mateusz Morawiecki.
08.06.2018

Ropa Brent dawno nie miała tak udanego tygodnia - ostatnio w 2011 r.

Notowania ropy naftowej w Nowym Jorku i Londynie zwyżkują, a ropa Brent zalicza najlepszy tydzień od 2011 r. - podają maklerzy.
18.05.2018

Przyspieszona restrukturyzacja przedsiębiorcy – dalsza procedura

Przyspieszone postępowanie układowe wobec przedsiębiorstwa ST3 Offshore sp. z o.o. zostało wszczęte w listopadzie ub. roku. Jednak do dnia dzisiejszego nie zostało zakończone.
09.04.2018

Niespłacone długi polskich przedsiębiorców i konsumentów potężnym problemem dla gospodarki. Polskie firmy tracą rocznie ok. 180 mld zł

Ponad 2,5 mln Polaków ma problem z terminową spłatą swoich zobowiązań. Niespłacone długi są ogromnym problemem dla całej gospodarki i sektora przedsiębiorstw, które przeznaczają 5–6 proc. całości swoich kosztów, żeby sobie z tym poradzić. Statystycznie niewielki procent długów udaje się wyegzekwować. Np. komornicy odzyskują mniej więcej co piątą złotówkę. Eksperci Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych podkreślają, że proponowane zmiany w prawie dotyczącym przedawnienia roszczeń, w większym stopniu chroniące dłużników, mo
03.04.2018

Budowa morskich farm wiatrowych stwarza bardzo duży potencjał dla Polski (foto, wideo)

Budowa farm wiatrowych ma bardzo duże znaczenie dla naszego kraju – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Andrzej Czech, prezes ST3 Offshore. Jak podkreślił, 22,5 tys. km2 powierzchni, wyłącznej strefy ekonomicznej w Polsce, stwarza potencjał energetyczny na poziomie 7,5 GW. Dodatkowo bardzo korzystne warunki wietrzne oraz płytkie wody Bałtyku znacznie zmniejszają koszty inwestycji w morskie farmy wiatrowe.
20.12.2017

Przyspieszona restrukturyzacja przedsiębiorstwa – podstawowe informacje

Znakomita większość podmiotów gospodarki morskiej, zwłaszcza w regionie zachodniopomorskim zna trudną sytuację finansową przedsiębiorstwa ST3 sp. z o.o. w Szczecinie. Brak regulowania należność kooperantom, wnioski o ogłoszenie upadłości, wniosek o restrukturyzację, przekształcenia własnościowe, a szereg zwłaszcza średnich i małych firm pozostaje bez zapłaty wymagalnych wierzytelności z obowiązkiem zapłaty należności publicznoprawnych i płatności kosztów własnej działalności gospodarczym.
03.11.2017

Już wiadomo, co stanie się z ST3 Offshore

Zakończyły się trwające od połowy sierpnia wielostronne negocjacje w sprawie przyszłości szczecińskiego zakładu. 3 października 2017 podpisane zostały akty notarialne, na mocy których kontrolowany przez Polską Grupę Zbrojeniową fundusz inwestycyjny MARS objął niespełna 80% udziałów w ST3 Offshore sp. z o.o. Zmieniono również umowę spółki, która obecnie zapewnia Funduszowi pełną kontrolę operacyjną.
09.10.2017

Hyundai Merchant Marine dołączy do aliansu 2M

Koreański przewoźnik kontenerowy HMM niedługo podpisze oficjalne porozumienie o dołączeniu aliasu 2M, którego częścią są obecnie dwa giganci: Maersk Line i Mediterranean Shipping Company (MSC).
04.11.2016

PKP CARGO dywersyfikuje przewozy na wymagającym rynku

W I półroczu 2016 r. przychody operacyjne Grupy PKP CARGO wyniosły 2,12 mld zł, o 3% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Ostatnie sześć miesięcy było dla PKP CARGO okresem reorganizacji i przejścia z pionowego modelu zarządzania na obszarowy. Grupa rozwija także perspektywiczne segmenty rynku, w szczególności przewozy intermodalne oraz zacieśnia współpracę z partnerami z Państwa Środka, m.in. organizując przewozy kontenerów Nowym Jedwabnym Szlakiem.
29.09.2016

Upadłość „HANJIN” – i co dalej? Konsekwencje dla frachtujących i stron umowy sprzedaży (Część 1)

Następstwa złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości przez HANJIN SHIPPING CO. LTD - koreańskiego potentata w przewozach kontenerowych, pokazały jasno, jak bardzo cały świat uzależniony jest od przewozów towarów morzem. Radca prawny Maciej Grudziński z kancelarii „Rosicki, Grudziński & Co.” wyjaśnia, jakie są niektóre praktyczne konsekwencje tego niecodziennego zdarzenia jakim jest upadłość seulskiego przewoźnika – w tym także dla polskich przedsiębiorców.
29.09.2016

Areszt (zajęcie) statku morskiego w polskim systemie prawnym

Areszt (zajęcie) statku morskiego stanowi jeden ze sposobów zabezpieczenia roszczeń morskich. Instytucja ta została uregulowana przede wszystkim w Międzynarodowej konwencji w sprawie zajęcia (aresztu) statków morskich, podpisanej w Brukseli dnia 10 maja 1952 r. [dalej: „Konwencja”], do której Polska przystąpiła w 1976 r. Nie bez znaczenia w tej materii pozostają również krajowe przepisy procedury cywilnej.
12.09.2016

Największy koreański armator w kłopotach

Przewoźnik kontenerowy Hanjin Shipping Co. znalazł się w największym od 2009 roku dołku finansowym, po tym jak wierzyciele armatora odmówili mu wsparcia planu restrukturyzacji.
30.08.2016

Europejski nakaz zabezpieczenia na rachunku bankowym

Z dniem 17 lipca 2014 r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 655/2014 z dnia 15 maja 2014 r. (dalej: ”Rozporządzenie”). Przedmiotowe Rozporządzenie ustanawia ramy prawne postępowania umożliwiającego wierzycielowi uzyskanie europejskiego nakazu zabezpieczenia na rachunku bankowym dłużnika (dalej: ”nakaz zabezpieczenia”).
10.07.2016

Konfuzja nie powoduje konieczności korekty odpisów amortyzacyjnych

Nie istnieją wierzytelności nieposiadające odpowiadającego im długu, a nadto niemożliwym jest funkcjonowanie w obrocie prawnym długu w oderwaniu od związanej z nim wierzytelności – podmiot nie może być wierzycielem lub dłużnikiem względem siebie samego.
27.06.2016

Dołączenie HMM do aliansu 2M. Co się kryje za tym porozumieniem?

Koreańskie Hyundai Merchant Marine (HMM) prowadzi negocjacje w sprawie do dołączenia aliansu 2M, składającego się z Maersk Line i MSC. Zadłużony armator nie wydaje się jednak być odpowiednim partnerem dla dwóch największych przewoźników kontenerowych na świecie. Eksperci z agencji Drewry podejrzewają inny powód, dla którego może dojść do tego połączenia.
27.06.2016

Konwersja wierzytelności na udziały z podatkiem u źródła

Zdaniem Naczelnego Sądu Administracyjnego, wyrażonym w wyroku z dnia 08 marca 2016 r. w sprawie o sygn. II FSK 3928/13, wniesienie przez nierezydenta do polskiej spółki kapitałowej aportu w postaci wierzytelności własnej, podlega opodatkowaniu w Polsce podatkiem u źródła.
14.03.2016

Roman Paszke straci swój katamaran? Jednostkę zajął komornik

Katamaran Gemini 3 został zajęty przez komornika. To statek, na którym żeglarz Roman Paszke próbował opłynąć dookoła świat. Jednostka o wartości półtora miliona należy do zadłużonej spółki z Warszawy, w której Paszke zasiada w zarządzie. Jeden z jej wierzycieli, któremu firma jest winna ponad sto tysięcy złotych, wystąpił o komorniczą egzekucję.
27.08.2015

Greccy armatorzy nie mogą kupować paliwa

Wskutek wprowadzenia przez grecki rząd kontroli kapitału, część jednostek armatorów z tego kraju nie może kupić paliwa. Problem może dotyczyć nawet jednej piątej floty Grecji.
08.07.2015

Greccy armatorzy rozważają przeprowadzkę na Cypr

Greccy armatorzy myślą nad przeniesieniem swoich biur na Cypr – donosi Thomas Kazakos, dyrektor Cyprus Shipping Chamber. To efekt kryzysu finansowego w Grecji, który może zmusić rząd do podniesienia podatków dla przewoźników.
05.07.2015

Statek w budowie, a zabezpieczenie roszczeń. Cz.2

Kodeks morski dopuszcza możliwość obciążenia hipoteką morską specyficznego zbioru rzeczy, tj. statku w budowie. Przyjęcie przez ustawodawcę odrębnych rozwiązań odnoszących się do statków w budowie otworzyło możliwości kredytowania budowy nowych statków przy wykorzystaniu zabezpieczenia hipotecznego na statku w trakcie powstawania. Jak wcześniej wskazano, zgodnie z art. 2 § 2 k.m. statkiem morskim w budowie jest statek, którego stępkę położono lub wykonano równorzędną pracę konstrukcyjną w miejscu wodowania, aż do zakończen
30.06.2015

Wierzyciele Grecji chcą większego opodatkowania transportu morskiego

Wierzyciele zadłużonej Grecji zaproponowali jej rządowi wprowadzenie większego podatku tonażowego oraz zlikwidowania ulg podatkowych w sektorze morskim – donosi agencja Reuters.
27.06.2015

Teresa Kamińska: Wierzę w partnerstwo. Rozmowa z prezes zarządu Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej sp. z o.o.

Jedno miejsce pracy w strefie uruchamia kolejne trzy. To jest miarą dobrze wydanych pieniędzy – przekonuje w rozmowie z naszym portalem Teresa Kamińska, prezes zarządu Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (PSSE).
12.06.2015

Część terenów Stoczni Gdańsk sprzedana

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna (PSSE) kupiła tereny należące do Stoczni Gdańsk. 100 ml zł powędruje na konta wierzycieli, m.in do ZUS-u czy miasta Gdańsk. PSSE zrewitalizowuje tereny i rozwinie przemysł stoczniowy.
01.06.2015

Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ ogłasza upadłość Hydrobudowy Gdańsk

Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ wydał ogłoszeniu o upadłości likwidacyjnej Hydrobudowy Gdańsk. W lutym 2015 roku zarząd spółki złożył oficjalny wniosek o ogłoszenie upadłości, o kłopotach było jednak wiadomo od dawna.
02.04.2015

Z przemysłem morskim zawieraliśmy tylko dobre kontrakty - rozmowa z Wojciechem Czajko, prezesem Hydrobudowy Gdańsk

Wniosek o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej spółki akcyjnej Hydrobudowa Gdańsk został zatwierdzony 20.03. Spółka jest w trakcie realizacji prac budowlanych między innymi w Narodowym Centrum Żeglarstwa Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu, na Nabrzeżu Rumuńskim w Porcie Gdynia, na falochronach w Porcie Wojennym w Gdyni i przy oczyszczalni ścieków w Stegnie.
31.03.2015

Stocznia Gryfia idzie pod młotek?

- Sytuacja stoczni jest dramatyczna - twierdzi pracownik świnoujskiej części remontówki. Prezes spółki mówi o stabilnej sytuacji.
28.09.2014

Hipoteka morska jako forma zabezpieczenia roszczeń

Morski obrót handlowy charakteryzuje się znacznym poziomem ryzyka gospodarczego. Konieczność zabezpieczenia potencjalnych roszczeń finansowych podmiotów uczestniczących w ww. obrocie, skutkowała wykształceniem się szeregu konstrukcji prawnych, które zaczęto wykorzystywać przede wszystkim w celu zabezpieczenia roszczeń związanych z handlem i obrotem morskim.
20.08.2014

Przedawnienie roszczeń majątkowych w obrocie gospodarczym

Wykonując działalność gospodarczą, bez względu na formę organizacyjną, każdy przedsiębiorca spotyka na swojej drodze kontrahenta, który z najróżniejszych przyczyn uchyla się od zapłaty za dostarczony towar bądź wykonaną usługę. Brak podjęcia stosownych kroków przez wierzyciela względem dłużnika w określonym przepisami prawa czasie grozi upływem terminów przedawnienia wierzytelności, co w praktyce może uniemożliwić wierzycielowi skuteczne dochodzenie wierzytelności na drodze sądowej.
12.02.2014

Grupa Kleven zainteresowana inwestycją w Stoczni Gdańsk

Grupa Kleven jest firmą mogącą poszczycić się prawie 100-letnią tradycją. Działalność firmy zapoczątkował Marius Kleven w 1939 roku. Kleven realizuje jednostki do obsługi wież wiertniczych, wiatrowych oraz konstrukcji stalowych. Od kilku miesięcy trwają negocjacje między głównym właścicielem Stoczni Gdańsk, ukraińską spółką Gdańsk Shipyard Group a norweską firmą Kleven.
29.01.2014

Nowe kłopoty Maritim Shipyard

Przez szereg lat Maritim Shipyard było jedną z największych stoczni produkcyjnych w Gdańsku. W marcu 2013r. spółka zgłosiła wniosek o ogłoszenie upadłości układowej. Wierzycielem Martin Shipyard jest Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, dodatkowo w lutym br. część majątku firmy zajmie komornik.
24.01.2014

Problemy Stoczni Gdańsk. Muszą się wytłumaczyć przed sądem

Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ nie znalazł formalnych błędów we wnioskach o upadłość złożonych przez wierzycieli Stoczni Gdańsk. Oznacza to, że rusza procedura sądowa w sprawie stoczni.
11.09.2013

Do sądu wpłynął wniosek o ogłoszenie upadłości Stoczni Gdańsk

Do VI Wydziału Gospodarczego Sądu Rejonowego Gdańsk Północ wpłynął wniosek o ogłoszenie upadłości Stoczni Gdańsk. Złożył go wierzyciel, firma Techwind z Banina koło Gdańska, której stocznia zalega ok. 250 tys. zł.
03.09.2013

Kłopoty finansowe Stoczni Gdańsk

Zatrudniająca prawie 1,5 tysiąca osób Stocznia Gdańsk tonie. Grozi jej upadłość, jeśli w najbliższych dniach nie dojdzie do porozumienia między ukraińskim właścicielem firmą ISD a Agencją Rozwoju Przemysłu w sprawie podniesienia kapitału zakładowego. Problemy finansowe są tak wielkie, że pracownicy dostają pensje w ratach, a coraz głośniej o swoje zaległości upominają się firmy współpracujące ze stocznią.
10.05.2013

Syndyk stoczniowego holdingu zaczął spłacać długi

Wierzyciele Holdingu Stoczniowego dostają pieniądze. Po 10 latach od upadku Porty Holding, syndyk rozpoczął spłacać długi zakładu. Firmy i dostawcy otrzymają ok. 25 proc. Na zwrot całości mogą liczyć banki, których pożyczki były zabezpieczone hipotekami, ZUS i urzędy skarbowe.
08.01.2013

Czy będzie układ z wierzycielami stoczni?

Po raz kolejny Zarząd Stoczni Szczecińskiej Porta Holding złoży wniosek o zawarcie układu z wierzycielami. Do tej pory, żaden sąd nie wyraził na to zgody. Na koncie syndyka od wielu lat leży około pół miliarda złotych. Pieniądze te zarząd Holdingu chce wykorzystać na wznowienie produkcji w stoczni.
21.11.2012

Stocznie P+S: rezygnacja z budowy promów sposobem na przetrwanie?

Syndyk stoczni P+S, Berthold Brinkmann, chce anulować 5 zleceń na konstrukcję statków w grupie stoczni P+S Werften, która jest niewypłacalna. Ma nadzieję na spełnienie unijnych warunków, które pozwoliłyby na zatwierdzenie otrzymania kredytów na wykonanie innych zleceń stoczniowych.
07.11.2012

Wierzyciele szaleją na morzu

Argentyński okręt został aresztowany w Afryce na polecenie Amerykanów. Tak dłużników jeszcze nie ścigano.
05.11.2012

Wilbo S.A. złożenie wniosu o ogłoszenie upadłości

Zarząd Wilbo SA informuje, iż w dniu 19 lipca 2012 roku wysłany został do Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ, Wydział VI Gospodarczy ds. Upadłościowych i Naprawczych w Gdańsku wniosek o ogłoszenie upadłości obejmującej likwidację majątku Spółki.
24.07.2012

Rząd już się zgodził. Bruksela też to zrobi?

Rząd Meklemburgii-Pomorza Przedniego zdecydował dziś o poręczeniu kredytu w wysokości 152 milionów euro na ratowanie stoczni w Stralsundzie i Wolgaście. Finansową pomoc musi jeszcze zaakceptować Bruksela. Łącznie na ratowanie stoczni w Stralsundzie i Wolgaście potrzeba 300 milionów euro.
20.06.2012

Sześć firm chce kupić część majątku szczecińskiej stoczni

Wadium wpłaciło 6 firm - poinformował Andrzej Stolarczyk, w imieniu zarządcy kompensacji odpowiadającego za sprzedaż majątku szczecińskiej stoczni.
17.11.2010

Różne spojrzenia na holding

- Odtworzenie stoczniowego holdingu to jedyny sposób na uruchomienie produkcji statków w Stoczni Szczecińskiej – przekonują osoby zaangażowane w realizację tej idee. - To utopia, na którą raczej nie zgodzą się sąd i wierzyciele, a nawet gdyby się to udało, przedsięwzięcie nie poradzi sobie na pogrążonym w kryzysie rynku okrętowym – oceniają krytycy tego pomysłu.
07.06.2010

Za wcześnie na układ

Sąd nie zgodził się na rozpatrzenie wniosku o otwarcie postępowania układowego w upadłości, które ma otworzyć drogę do odtworzenia Porty Holding i uruchomienia przez nią w stoczni produkcji statków. Pomysłodawcy tego rozwiązania nie składają jednak broni.
26.03.2010

Dziękujemy za wysłane grafiki.