• <

Wynik wyszukiwania - "emisja co2" - Wiadomości

Nowoczesne żagle ssące eSAIL już na pokładzie Ville de Bordeaux

Hiszpański start-up zajmujący się technologią wiatrową, bound4blue, z powodzeniem zainstalował trzy 22-metrowe żagle eSAIL na statku ro-ro Ville de Bordeaux, który należy do francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs. Konstrukcje fundamentów pod żagle statku zostały zamontowane w Gdańsku pod koniec ubiegłego roku.
06.03.2024

Port Antwerpia-Brugia i CMB.TECH zwodowali pierwszy na świecie holownik napędzany wodorem

Port Antwerpia-Brugia i CMB.TECH ogłosili, że Hydrotug 1, pierwszy holownik napędzany wodorem, jest gotowy do pracy na terenie portu w Antwerpii. To przełomowe osiągnięcie odegra kluczową rolę w wysiłkach portu na rzecz ekologii swojej floty i osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. Dzięki Hydrotug 1 CMB.TECH potwierdza swoją międzynarodową rolę lidera w przejściu na paliwo przyjazne dla środowiska.
12.12.2023

Viasea Shipping planuje budowę kontenerowców napędzanych wodorem

Enova zapewnia znaczące wsparcie w łącznej wysokości 171,8 mln koron norweskich koron dla Viasea Shipping na zakup dwóch kontenerowców napędzanych wodorem.
11.11.2023

Masowiec zasilany żaglami wpłynął do Portu Gdynia

Przy nabrzeżu terminalu HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia cumuje wyjątkowy statek. Masowiec Pyxis Ocean to jedna z niewielu jednostek na świecie, które za pomocą dwóch stalowo-kompozytowych żagli wykorzystują energię wiatru do wspomagania konwencjonalnego napędu. Dzięki temu wyraźnie spada zużycie paliwa, a co za tym idzie – emisje CO2.
01.11.2023

Royal IHC zbuduje nową, ekologiczną pogłębiarkę dla Boskalis

Boskalis podpisał kontrakt z holenderską firmą Royal IHC na budowę dużej, nowoczesnej pogłębiarki nasiębiernej ssącej ze smokiem wleczonym (trailing suction hopper dredger, TSHD). Przyznanie zamówienia następuje po obszernej fazie projektowania. Statek będzie miał zbiornik o pojemności 31 000 m3 i zostanie zbudowany w ciągu najbliższych kilku lat w stoczni IHC w Krimpen aan den IJsselw Holandii.
27.10.2023

Seaspan i AES podpisują protokół ustaleń w sprawie współpracy związanej z bunkrowaniem LNG

W ramach 3. Międzynarodowego Globalnego Forum LNG, które odbyło się w Kartagenie w Kolumbii, Seaspan podpisał protokół ustaleń (MoU) z globalną firmą energetyczną AES. Współpraca ta ma na celu głównie świadczenie usług bunkrowania skroplonym gazem ziemnym (LNG) dla statków żeglugowych przepływających przez Kanał Panamski , a także zbadanie możliwości świadczenia tych i podobnych usług na rynkach regionalnych w obszarze wpływu terminala LNG Costa Norte.
06.10.2023

Trzy japońskie firmy żeglugowe współpracują w celu utworzenia globalnego łańcucha dostaw skroplonego wodoru

Spółka Japan Suiso Energy, Ltd. (JSE) oraz trzy japońskie przedsiębiorstwa żeglugowe. Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. („K” LINE), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) zgodziły się 12 września 2023 roku dołączyć do JSE Ocean, Ltd. (JSE Ocean), spółki zależnej JSE. JSE pozostaje większościowym akcjonariuszem z 50,2% akcji, podczas gdy przedsiębiorstwa żeglugowe posiadają po 16,6% akcji. Wiąże się to z dużymi przedsięwzięciami w związku z wprowadzaniem wodoru jako paliwa w transporcie i energetyce.
27.09.2023

W stoczni Meyer Werft odbyła się ceremonia cięcia blach pod budowę wycieczkowca Asuka III

W niemieckim Papenburgu rozpoczęła się budowa nowego statku pasażerskiego dla NYK Cruises, spółki należącej do japońskiej grupy żeglugowej NYK. Statek otrzyma nazwę Asuka III, a jego dostawa dla zamawiającego ma nastąpić w 2025 roku.
26.09.2023

MOL i Tsuneishi włączają się w "wyścig po metanol" i zamawiają swój pierwszy statek napędzany tym paliwem

Wedle dyrektywy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) odnośnie dekarbonizacji żeglugi oraz ograniczania emisji CO2 największe firmy branży morskiej dążą do stania się liderem ekologicznych przemian. Chcąc również zabezpieczyć swoje inwestycje poszukują alternatyw od konwencjonalnych paliw kopalnych, wykorzystując przy tym technologię dwupaliwową. Zainteresowaniem cieszą się napędy na LNG, wodór, czy też metanol.
21.09.2023

Drugi największy statek wycieczkowy na świecie zwodowany we Francji

Trwa budowa przyszłego Utopia of the Seas, który znajdzie się we flocie Royal Caribbean International. To szósta jednostka w klasie Oasis, która już w przyszłym roku ma rozpocząć działalność.
20.09.2023

Equinor dołączył do porozumienia sektorowego na rzecz rozwoju gospodarki wodorowej

Jako firma biorąca aktywny udział w transformacji energetycznej Polski poprzez rozwijanie morskiej i lądowej energetyki odnawialnej, a także będąca jednym z głównych dostawców gazu do kraju poprzez Baltic Pipe, Equinor dołączył do grona sygnatariuszy porozumienia sektorowego na rzecz rozwoju gospodarki wodorowej. Celem inicjatywy jest włączenie się w dialog i rozwój rynku związanego z technologiami, które norweski koncern traktuje jako kluczowe narzędzie zmniejszania emisyjności trudnych do dekarbonizacji sektorów przemysłu.
19.09.2023

Historyczny moment. Chrzest pierwszego kontenerowca napędzanego metanolem od Maersk

W Kopenhadze odbyła się wyjątkowa uroczystość. Pierwszy na świecie kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał imię Laura Maersk, co ogłosiła jego matka chrzestna, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen. Wydarzenie ma rozpocząć nowy etap na drodze ku dekarbonizacji żeglugi.
14.09.2023

Metanol w porcie. IAPH opracował zestaw procedur bezpieczeństwa. Polskie porty mają „gotowce” do wdrożenia

Metanol staje się potencjalnie alternatywnym paliwem bunkrowym w transporcie morskim. Jest paliwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Od 2015 rośnie skala jego użycia w związku z rosnącym portfelem zamówień na statki w których są stosowane silniki dwupaliwowe, mogące wykorzystywać zielone paliwo. Oczekuje się, że w nadchodzącej dekadzie liczba statków korzystających z metanolu szybko wzrośnie, przewiduje IAPH (International Association of Ports and Harbours).
13.09.2023

Ecowind chce dekarbonizować żeglugę na skrzydłach wiatru

Holenderska firma Econowind buduje w Zeewolde i Warten statek VentoFoils, który ma być napędzany przez żagle, które mają umożliwić zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 30%, a także przyczynić się do zapewnienia bardziej zrównoważonego charakteru branży żeglugowej. Wykorzystując siłę wiatru, statki oceaniczne mają żeglować wydajniej. Dlatego Agencja Inwestycji i Rozwoju dla Północnej Holandii (NOM) i Horizon Flevoland intensywnie inwestują w zwiększenie skali działalności, aby umożliwić szybki rozwój związanej z tym technologii.
11.09.2023

Auramarine zdobywa zamówienie na układ paliwowy metanolu dla statków od Terntank

Inwestując w rozwój systemów zasilania metanolem jako opłacalnym paliwem Auramarine zabezpieczył zamówienie na ich dostawę dla trzech hybrydowych tankowców o nośności 15 000 DWT dla firmy Terntank.
09.09.2023

Equinor dostarczy metanol jako paliwo dla wyjątkowego kontenerowca Maerska

A.P. Moller-Maersk (Maersk) podpisał umowę z potentatem branży energetycznej Equinor, zabezpieczając w ten sposób dostawy ekologicznego metanolu dla swojego przełomowego statku zasilanego właśnie tym "zielonym paliwem" przez pierwsze miesiące jego eksploatacji, począwszy od września br, aż do I poł. przyszłego roku.
08.09.2023

Maersk finalizuje z Amazonem umowę na niskoemisyjne dostawy kontenerów

A.P. Moller - Maersk (Maersk) i Amazon sfinalizowały umowę na lata 2023-2024 na transport 20 000 kontenerów FFE (Forty Foot Equipment) przy użyciu "zielonego" biopaliwa w ramach oferty produktów oceanicznych Maersk "ECO Delivery". Maersk szacuje, że przyczyni się to do redukcji 44 600 ton CO2 w porównaniu z wykorzystaniem paliw kopalnych. Jest to również czwarty rok z rzędu, w którym Amazon i Maersk zorganizowały transport kontenerowy z wykorzystaniem opcji paliwowych o niskiej emisji gazów cieplarnianych.
06.09.2023

Mercedes-Benz zakupi energię z farmy wiatrowej Windanker

Spółka Iberdrola Deutschland podpisała z niemieckim producentem samochodów marki Mercedes-Benz długoterminowy kontrakt na sprzedaż energii (PPA). Bezemisyjna energia wyprodukowana na Morzu Bałtyckim będzie zasilała fabryki w Niemczech już od 2027 r.
12.04.2023

Wzrost handlu transportem morskim w I kwartale 2023 r.

Pod wpływem wysokiej inflacji, rosnących stóp procentowych, powolnego wzrostu gospodarczego Chin, wymiana towarowa z udziałem transportu morskiego zwolniła w 2022 r. tempo wzrostu do 0,5 proc., tj. o 11,9 pp rok do roku. Podczas gdy część negatywnych czynników zaczęła słabnąć na początku 2023 r., na co wskazują szacunki, że w I kwartale globalny handel powrócił do wzrostu na poziomie 1 proc. rdr, gospodarka światowa pozostaje wrażliwa na takie sytuacje, szczególnie np. na ostatnie problemy sektora bankowego.
04.04.2023

Euronav przedstawił projekt tankowca napędzanego amoniakiem i złożył nowe zamówienia na statki

Belgijska firma Euronav ogłosiła udział w partnerstwie w celu przyspieszenia rozwoju nowych dwupaliwowych tankowców napędzanych amoniakiem.
07.07.2021

Rynek emisji dwutlenku węgla w UE poszerzy się o żeglugę

Komisja Europejska planuje włączyć transport morski do największego na świecie rynku emisji dwutlenku węgla i stworzyć sąsiadujący z nim program handlu uprawnieniami do emisji ciepła i transportu drogowego.
28.06.2021

ITF: Emisje będą rosnąć wraz z szybko rosnącym transportem

Globalna działalność transportowa wzrośnie ponad dwukrotnie do 2050 roku, a emisje z niej pochodzące o 16 proc. w porównaniu z 2015 rokiem, nawet jeśli istniejące zobowiązania do dekarbonizacji transportu zostaną w pełni wdrożone - przewiduje Międzynarodowe Forum Transportu (ITF).
19.05.2021

Odwrót Tesli od Bitcoinów. Winna emisyjna energia z węgla

Popularny właściciel potentata technologicznego Tesli Elon Musk jeszcze nie tak dawno zachwycał się technologią kryptowalut. Okazało się, że władze firmy zaczął niepokoić wzrost zużycia paliw kopalnych w stosowaniu tego rodzaju rozliczenia. Kilka zdań spowodowało, że Bitcoin stracił dramatycznie na wartości.
17.05.2021

W Rotterdamskim porcie powstanie największy hub do wychwytywania emisji CO2

Rząd holenderski oznajmił czterem największym firmom, w tym Royal Dutch Shell Plc i Exxon Mobil Corp., że w nadchodzących latach wyda aż 2,1 miliarda euro, aby zdeponować część emisji dwutlenku węgla pod ziemią.
15.05.2021

Stany Zjednoczone dołączą do globalnych wysiłków na rzecz dekarbonizacji

Stany Zjednoczone będą wspierać Międzynarodową Organizację Morską (IMO) w walce o osiągnięcie zerowych emisji netto do 2050 roku. W 2018 roku IMO ujawniła swoją pierwotną strategię obniżenia emisji gazów cieplarnianych w żegludze o 50 procent do 2050 roku, w porównaniu do poziomów z 2008 roku.
22.04.2021

Shell wyczarteruje 10 nowych VLCC napędzanych skroplonym gazem ziemnym

Shell wyczarteruje dziesięć nowych tankowców VLCC zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Energetyczny gigant stara się w ten sposób zmniejszyć emisję dwutlenku węgla ze swojej floty tankowców.
12.03.2021

IEA ostrzega przed wzrostem globalnej emisji CO2 w 2021 roku

Międzynarodowa Agencja Energetyczna (IEA) ostrzegła w poniedziałek, że globalna emisja dwutlenku węgla, ograniczona przez pandemię Covid-19, wzrośnie w bieżącym roku, o ile rządy nie podejmą szybkich działań.
12.01.2021

Polska zapowiada poprawki ws. klimatu do projektu konkluzji szczytu UE

Polska na szczycie UE zaproponuje szereg poprawek do konkluzji ws. nowych celów klimatycznych. Uważa, że zaplanowana na grudzień ostateczna decyzja Rady Europejskiej w tej sprawie powinna być poprzedzona szerokimi konsultacjami ze wszystkimi państwami członkowskimi.
14.10.2020

Powinniśmy wydać 240 mld euro, żeby doprowadzić do zeroemisyjności w 2050 r.

Wyliczenia wskazują na to, że mniej więcej 8 miliardów euro powinniśmy wydawać rocznie, a 240 miliardów euro łącznie, żeby doprowadzić do tej zero emisyjności w 2050 roku – mówił w czwartek w Gdańsku wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.
01.10.2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.