• <

Wynik wyszukiwania - "armatorzy" - Wiadomości

5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią

Japonia z flotą wartą 206,4 mld dolarów otwiera dziesiątkę państw z flotami o najwyższej wartości. ChRL z flotą o wartości ponad 204 mld zajmuje pozycję drugą. Kolejne trzy to: Grecja, Stany Zjednoczone i Singapur. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wartość aktywów i struktury własności czołowych flot uległy znacznym zmianom – informuje VesselsValue.
17.04.2024

Chiński przemysł stoczniowy z pełnym portfelem do 2028 roku. Wspierają armatorzy i kooperanci z Europy

Od 2023 r. przemysł stoczniowy przeżywa boom na nowe budowy. Beneficjentem są stocznie z ChRL z portfelem zamówień na nowe statki co najmniej do 2028 r. Utrzymuje się popyt praktycznie na wszystkie kategorie statków. Na początku 2024 r. przemysł stoczniowy ChRL pracuje na pełnych obrotach z odbiorami zaplanowanymi na 5 kolejnych lat.
15.04.2024

Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi

Cztery lata po utworzeniu Sea Cargo Charter (SCC), inaczej Karta Ładunków Morskich ma określać globalne ramy umożliwiające dostosowanie działalności czarterowej do odpowiedzialnych zachowań środowiskowych w celu promowania dekarbonizacji międzynarodowej żeglugi. Inicjatywę wspiera 37 sygnatariuszy by wpłynąć na postęp dekarbonizacji żeglugi w całej branży morskiej, umożliwiając podmiotom czarterującym i armatorom monitorowanie i raportowanie swoich emisji w ramach wspólnych ram.
02.04.2024

Badanie opinii Polaków na temat narodowej bandery. Co sądzą o flocie handlowej?

Polska nie posiada morskiej floty handlowej pod narodową banderą. Brak nowoczesnych regulacji dotyczących żeglugi i pracy na morzu spowodował, że eksploatacja statków pod narodową banderą, jest ekonomicznie nieopłacalna. W związku z tym armatorzy eksploatują swoje statki pod obcymi banderami a ci z innych państw nie są zainteresowani rejestrowaniem statków pod polską banderą. W świetle tych narastających problemów Pracownia Badań Społecznych w Sopocie przeprowadziła sondaż opinii publicznej na temat polskiej bandery
20.02.2024

Sytuacja geopolityczna wpływa na wzrost kosztów przewoźników. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 47 – 50/2023)

Rynki frachtowe i czarterowe segmentów kontenerowego i drobnicowców wielozadaniowych były w ostatnich tygodniach pod silnym wpływem wydarzeń społeczno – politycznych. Były to przede wszystkim ograniczenia w ruchu na Morzu Czerwonym w związku z atakami na statki, a także pod wpływem limitowanej przepustowości i wysokich kosztów tranzytu przez Kanał Panamski.
05.01.2024

Sztorm w kontenerowych frachtach w 2024. Operatorzy liniowi będą ratować bilanse kosztem klientów

Armatorzy i operatorzy flot kontenerowych nie odpuszczą w 2024 r. Linie żeglugowe planują podwyżki stawek frachtowych. W efekcie w 2024 r. łańcuchy dostaw na całym świecie mogą być poważnie zagrożone przewidują analitycy Xeneta z Oslo.
25.10.2023

To nie koniec z oligopolem w transporcie liniowym. Żeglugowcy analizują podstawy stanowiska DG COMP

Zapowiedź Komisji Europejskiej, że nie przedłuży po 25 kwietnia 2024 r. ułatwień w funkcjonowaniu konsorcjów w żegludze liniowej „Rzeczpospolita” ogłosiła jako „koniec oligopolu w na rynku kontenerów morskich”. Bliższe rzeczywistości jest stwierdzenie Trans.Info, że to „Koniec przywilejów dla armatorów kontenerowych”. Ale czy na pewno?
16.10.2023

ESG – moda czy konieczność? Żegluga, porty, offshore i stocznie pod presją innowatorów

Latem tego roku opublikowano poradnik ESG dla żeglugi. Wdrożenie strategii ESG w żegludze ma swoje konsekwencje w całym łańcuchu dostaw i eksploatacji statków, od projektowania poprzez produkcję, eksploatację i obsługę w portach.
02.08.2023

Ubezpieczyciele rewidują ryzyka na szlakach Morza Czarnego. Lekcja dla Bałtyku

Jeszcze zanim wygasła umowa zbożowa, umożliwiająca eksport zboża z Ukrainy drogą morską, firmy ubezpieczeniowe zapowiedziały, że rozważają możliwość rewizji ryzyk w stosunku do armatorów kierujących statki na Morze Czarne. Oznacza to jednoznacznie, że transport morski czeka podniesienia stawek ubezpieczeniowych za statek i ładunek.
25.07.2023

Bloomberg: Rosja wciąż potrzebuje europejskich tankowców, by eksportować ropę do Azji

Rosja wciąż potrzebuje europejskich tankowców, by eksportować ropę do Azji, bo z trudem obchodzi zachodnie sankcje, korzystając z własnej floty - poinformowała w środę agencja Bloomberg.
15.02.2023

Grecja liderem na morzach i oceanach. Ponad 5,5 tys. statków o wartości około 180 mld USD wpiera grecką gospodarkę

Grecja jest dziś krajem, którego armatorzy dysponują największą flotą na świecie. Greccy armatorzy z 5514 statkami kontrolują obecnie około 21% światowej floty pod względem nośności. Jej wartość można dzisiaj szacować na 180 mld USD. Grecka żegluga świetnie sobie radzi w okresie pandemii i w czasie wojny. I inwestuje w nowe energooszczędne statki.
31.07.2022

Gróbarczyk spotka się armatorami rybołówstwa i uzgodnią szczegóły pomocy

Premier Mateusz Morawiecki w sobotę w Wejherowie, zapewnił przedstawiciela armatorów rybołówstwa (którzy mają zakaz połowu dorsza na Bałtyku), że w ciągu 3-4 tygodni dojdzie do spotkania między nimi a wiceministrem Gróbarczykiem. W trakcie spotkania dojdzie do uzgodnień rozwiązań - zapewnił premier.
24.07.2022

Grecja potęgą żeglugową. Armatorzy chcą wesprzeć marynarzy na morzach Czarnym i Azowskim

Grecja jest czołowym morskim krajem. Z flotą ponad 4900 statków, greccy armatorzy kontrolują 19,42% światowej floty pod względem nośności. W 2020 r. flota należąca do Grecji wzrosła o ponad 4% do około 364 mln dwt.
24.04.2022

2021 i 2022 z punktu widzenia armatorów

Początek lutego, kiedy to w Chinach rozpoczynają się obchody Chińskiego Nowego Roku, to dobry czas aby poświęcić parę chwil na krótkie podsumowanie ubiegłego roku i próbę prognozy tego, co wydarzy się w branży transportu morskiego w rozpoczętym niedawno 2022 roku.
08.02.2022

KORONAWIRUS - sytuacja w branży promowej: armatorzy zwalniają pracowników

Obecny kryzys, związany z wybuchem epidemii choroby COVID-19, to sytuacja bez precedensu. Gospodarka na świecie i różne gałęzie przemysłu jeszcze długo będą odczuwać jej skutki. Promy SKAT w specjalnej, aktualizowanej na bieżąco relacji, raportuje o sytuacji w branży promowej.
31.08.2020

Maersk Polska Sp. z o.o.

armatorzy,transport morski

Burger Poland Sp. z o.o.

Agencja liniowa i przedstawicielstwo Armatorów.
Agenci okretowi,załogowi,maklerzy morscy,klarowanie,armator,armatorzy,obsługa statków,transport morski,

PŻM Polska Żegluga Morska

armatorzy,żegluga morska,ładunki masowe,polsteam,polska żegluga morska,pżm

Pol-Levant Sp. z o.o. Linie Żeglugowe

transport morski,żegluga morska,armator morski,armatorzy morscy

Stowarzyszenie Armatorów Rybackich

armatorzy kutrów,właściciele kutrów,organizacja społeczna,kutry rybackie,armatorzy kutrów rybackich

OOCL (Poland) Limited Sp.z o.o

armatorzy morscy,transport kontenerowy,armator

IMCL Poland Sp. z o.o.

THE SOLUTION FEEDER CARRIER
armatorzy,feeder,przewozy kontenerowe

CHOPOL Koreańsko-Polskie Towarzystwo Żeglugowe

Oddział Przedsiębiorcy Zagranicznego w Gdyni.
przedsiębiorstwa żeglugowe,armatorzy morscy,firmy żeglugowe,

Unibaltic Sp. z o.o.

armatorzy morscy,firmy żeglugowe,polska żegluga morska

Kary Sails - Żaglownia

produkcja sprzedaz remonty jachtów,armatorzy

CMA CGM POLSKA Sp z o.o.

armatorzy,armator,transport morski

Delphis Polska Sp. z o.o.

armatorzy

K Line (Deutschland) GmbH Sp. z o.o.

armatorzy

Spliethoffs Bevrachtingskantoor BV

armatorzy

PROMY SKAT

promy,połączenia promowe,bilety na promy,porty i armatorzy

Baltic Spares Service. Specjaliści od silników okrętowych

Co się dzieje, kiedy silnik okrętowy potrzebuje remontu bądź wymiany części, ale trzeba to zrobić sprawnie, a najlepiej nie wyłączając jednostki z eksploatacji? Wtedy do akcji wchodzą fachowcy z Baltic Spares Service, którzy są w stanie zapewnić odpowiednie podzespoły i wykonać operacje na silniku w trakcie rejsu.
24.08.2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.