• <

Wynik wyszukiwania - "Incat" - Wiadomości

Incat Tasmania dostarczy największy na świecie statek akumulatorowo-elektryczny

Australijska stocznia Incat Tasmania ustanawia rekord dla największego statku elektrycznego na świecie, dzięki nowemu 130-metrowemu promowi typu ro-pax budowanemu dla urugwajskiego operatora, Buquebús. Będzie miał czterokrotnie większą moc niż kolejna co do wielkości instalacja i 40 razy większą niż pierwszy na świecie prom zasilany akumulatorowo, Ampere.
25.08.2023

Incat Crowther zbuduje nowy elektryczny prom

Incat Crowther - wiodący cyfrowy konstruktor statków, otrzymał zlecenie na zaprojektowanie nowego, elektrycznego, hybrydowego, szybkiego promu o pojemności 300 pasażerów. W zakresie projektowania, budowy i dostawy 32-metrowego statku, Incat Crowther będzie ściśle współpracować z Q-West Boat Builders, Hamilton Jet i Fullers360.
04.07.2023

Pierwszy hybrydowy CTV Ørsted

EMS Maritime Offshore (EMO) oficjalnie określił Windea One mianem pierwszego hybrydowego statku do transferu załogi (CTV), który zostanie wdrożony na farmach wiatrowych Ørsted w rejonie Niemiec.
05.06.2023

Incat dostarczy pierwszy na świecie duży prom elektryczny

Australijski konstruktor szybkich promów Incat Tasmania ujawnił, że prowadzi rozmowy z południowoamerykańskim operatorem Buquebus na temat dostawy największego na świecie bezemisyjnego, lekkiego promu typu ro-pax.
23.01.2023

Chińczycy wzbogacają flotę offshore wind o kolejne jednostki. W szeregi wszedł Incat Crowther 32

Australijska firma Incat Crowther poinformowała o przekazaniu specjalnie zbudowanego katamaranu Crew Transfer Vessel (CTV) firmie Goldsea Marine & Offshore Engineering z siedzibą w Szanghaju. Katamaran Incat Crowther 32, zbudowany przez AFAI Southern Shipyard w Guangzhou, wzmacnia chiński działania w sektorze offshore wind, oferując dużą strefę ładunkową i maksymalną prędkość do 25 węzłów.
27.12.2022

Statek do obsługi morskiej farmy wiatrowej z krajowej stoczni. Tylko w USA i Chinach?

Stocznia St Johns Shipbuilding z Florydy rozpoczęła budowę statku do transportu załogi. To efekt gwarantowania interesów amerykańskiego przemysłu stoczniowego wynikającego z ustawy Jones Act. Statek będzie bowiem obsługiwał morską farmę wiatrową Vineyard Wind 1 na Atlantyku.
26.07.2022

Operator Windea CTV rozpoczął budowę trzech statków do obsługi offshore wind w USA

Spółka Windea CTV, amerykański operator morskich statków wiatrowych Crew Transfer Vessels, ogłosiła rozpoczęcie budowy trzech hybrydowych jednostek o długości 30 metrów każda.
02.05.2022

Shell zamawia całkowicie elektryczne promy dla operacji w Singapurze

Anglo-holenderska firma energetyczna Shell przyznała kontrakt firmie Penguin International Ltd, singapurskiemu projektantowi, konstruktorowi i właścicielowi aluminiowych szybkich jednostek na zaprojektowanie, zbudowanie i eksploatację co najmniej trzech promów czysto elektrycznych i ładowarek brzegowych w Singapurze.
24.09.2021

Nowy prom dla polskiego armatora [podsumowanie tygodnia 26/2021]

W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o nowym promie dla polskiego armatora. Stępkę pod jego budowę położona w 2017 r. w Szczecinie. Teraz nie można wykluczyć, że jednostka powstanie w Gdańsku.
29.06.2021

Łódź patrolowa nowej generacji do ochrony Wielkiej Rafy Koralowej

Incat Crowther ogłosił premierę Reef Resilience. Dostarczona przez Normana R. Wright & Sons, łódź patrolowa nowej generacji Incat Crowther 24 dołączy do Reef Ranger w ochronie Wielkiej Rafy Koralowej.
13.05.2021

Metal Shark przedstawił nową linię jachtów ekspedycyjnych

Metal Shark, budowniczy statków z amerykańskiej Luizjany, wkracza na rynek jachtów rekreacyjnych, przedstawiając nowy 48-metrowy katamaran z aluminiowym kadłubem.
28.09.2020

Raport z rynku żeglugowego – stracony sezon (tydzień 31-33)

Pomimo pojawiających się oznak poprawy a także podstaw ku temu, aby twierdzić, że rynki żeglugowe podniosą się w przeciągu około 1 do 2 lat, aktualna sytuacja w branży żeglugowej jest nadal trudna. Niepewność, co do najbliższej przyszłości paraliżuje funkcjonowanie i rozwój wielu ze światowych armatorów. Jednocześnie trwają dziejowe przetasowania pomiędzy konkurentami. Być może w najbliższych miesiącach pojawią się kolejne zaskakujące dla rynku informacje.
17.08.2020

ST Engineering prezentuje nowoczesny katamaran napędzany LNG

Singapurska firma ST Engineering wprowadziła na rynek nową konstrukcję szybkiej łodzi załogowej zasilanej LNG, zoptymalizowanej pod kątem transferu załogi w sektorze offshore.
18.05.2020

Fincantieri wybuduje dwa wycieczkowce nowej generacji dla Ponanta

Włoska stocznia Fincantieri i francuski armator Ponant podpisały list intencyjny w sprawie zaprojektowania i budowy dwóch luksusowych wycieczkowców ekspedycyjnych nowej generacji. Umowa jest warta 300 mln euro i zawiera opcję budowy kolejnej jednostki.
20.11.2019

Nowy szybki prom Naviera Armas już w drodze do Hiszpanii

Firma Naviera Armas odebrała nowy prom. To zbudowany w zakładach Incat szybki katamaran Volcan de Tagoro. Teraz statek czeka długa przeprawa do Europy.
22.07.2019

Incat Crowther dostarczył zaawansowaną jednostkę do obserwacji wielorybów

Incat Crowther dostarczył Spirit of Migaloo II, 24-metrowy katamaran do obserwacji wielorybów. Jednostka powstała w australijskiej stoczni Aluminium Marine a jej armatorem zostanie Seaworld Cruises.
21.07.2019

Rozpoczęła się budowa nowoczesnego i ekologicznego promu dla firmy Balearia

W Hiszpanii rozpoczyna się budowa nowego promu dla firmy Balearia. Będzie to szybki katamaran, który będzie służył do przewozu pasażerów i ładunków.
05.07.2019

Pierwszy na świecie szybki prom o napędzie dual fuel gotowy na wiosnę przyszłego roku

Budowa Eleanor Roosevelt, jednostki określanej jako pierwszy na świecie szybki prom o napędzie dual fuel, nabiera kształtów w hiszpańskiej stoczni Armon de Gijón. Niedawno położono stępkę pod budowę tego szybkiego katamaranu.
02.07.2019

Brytyjska stocznia zakończyła budowę promów dla armatora Ultramar

Brytyjskie Wight Shipyard Co zakończyło budowę dwóch promów dla Ultramaru - największego operatora promów w Meksyku.
30.06.2019

Incat Crowther zaprojektuje nowy prom na koreański rynek

Australijski designer statków, Incat Crowther, podpisał kontrakt na zaprojektowanie promu pasażerskiego na rynek koreański. Jednostka Incat Crowther 65 zostanie wybudowana przez koreańską stocznię Khan i trafi do floty Dolphin Shipping.
24.06.2019

To będzie największy na świecie prom tego typu. Właśnie podpisano umowę

Stocznia Incat z Tasmanii zbuduje największy na świecie, wykonany z aluminium katamaran. Tym samym firma Molslinjen nie będzie już firmą dysponującą największą tego typu jednostką.
22.05.2019

Incat wygrał kontrakt na budowę nowoczesnego promu ro-pax

Australijskie biuro projektowe Incat Crowther otrzymało kontrakt na zaprojektowanie promu ro-pax o ładowności 1000 pasażerów. Jednostka ma pływać między Chinami a Tajwanem.
05.04.2019

Podano szczegóły dotyczące nowej jednostki dla Samsø Rederi

Znamy coraz więcej szczegółów dotyczących budowy promu, który w barwach Samsø Rederi będzie obsługiwał połączenia pomiędzy Samsø a Aarhus. Specyfikację jednostki zaprezentowało biuro Incat Crowthern, które odpowiedzialne było za przygotowanie projektu. Dziś ogłoszono także, jaka stocznia wybuduje prom.
25.03.2019

Incat zaprojektuje kolejny nowoczesny prom ro-pax

Australijskie biuro projektowe Incat Crowther otrzymało kontrakt na zaprojektowanie promu ro-pax o ładowności 1000 pasażerów. Jednostka ma pływać między Chinami a Tajwanem.
05.03.2019

Saint John Paul II - największy katamaran na Morzu Śródziemnym już na wodach Malty (foto)

Jak poinformował serwis informacyjny MaltaToday - na wody Malty dotarł już nowy prom pasażersko-samochodowy, noszący imię polskiego papieża. 110- metrowy Saint John Paul II, przy nośności 1000 ton, jest największym szybkim katamaranem RoPax w basenie Morza Śródziemnego i drugim co do wielkości na świecie.
26.02.2019

Zaczęły się próby morskie z udziałem promu Saint John Paul II

W rejonie Tasmanii rozpoczęły się próby morskie z udziałem nowego promu zbudowanego dla Virtu Ferries. Statek, który już wkrótce dołączy do floty armatora z siedzibą na Malcie, będzie nosił imię polskiego papieża.
23.01.2019

Incat Crowther przedstawił projekt dwustronnego promu ro-pax

Incat Crowther przedstawił projekt swojego dwustronnego promu ro-pax, który ma działać w regionie Wyspy Bruny w Tasmanii.
11.12.2018

Supernowoczesny prom już wkrótce na trasie Wiedeń-Bratysława

Już w najbliższych dniach odbędzie się wodowanie nowoczesnego promu, który od przyszłego roku będzie obsługiwał połączenie promowe pomiędzy Wiedniem i Bratysławą. Jednostka została zbudowana w zakładach na Isle of Wight.
29.11.2018

Naviera Armas zamawia nowoczesny i szybki prom

Hiszpański przewoźnik promowy Naviera Armas podpisał umowę na budowę nowego promu. Duża jednostka powstanie w znanej stoczni Incat. Wartość kontraktu opiewa na sumę 74 milionów euro.
12.05.2017

Rozpoczęła się budowa kolejnego nowego promu dla Molslinjen

W Australii rozpoczęła się właśnie budowa kolejnego nowego promu dla Molslinjen. Jest to już czwarty szybki prom dla duńskiego armatora, który powstaje na przestrzeni 6 lat.
26.04.2017

Nowy prom dla Molslinjen już gotowy

Nowoczesny i szybki prom, który w 2015 r. został zamówiony przez duńskiego armatora, znajduje się już w fazie testów i niedługo powinien zostać dostarczony operatorowi.
18.04.2017

Prom Jaume II czekają wielkie zmiany

Należący do firmy Baleària szybki prom Jaume II czekają spore zmiany. Hiszpański przewoźnik przeprowadza optymalizację napędu, z którego korzysta statek. Po zakończeniu prac, prom ma się stać jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska.
13.02.2017

Największy na Morzu Śródziemnym katamaran będzie pływał na Maltę

Promem na Maltę. I to w 90 minut. Będzie to możliwe w drugiej połowie 2018 roku. A to za sprawą szybkiego promu, który zamówił właśnie maltański przewoźnik Virtu Ferries.
11.10.2016

Demony prędkości. Najszybszy statek świata napędzają turbiny jak z samolotu (wideo)

Rozpoczynamy letni cykl traktujący o najszybszych statkach i okrętach na świecie. Na pierwszy rzut idzie prom Francisco - najszybsza jednostka komercyjna na świecie, która może się poruszać z prędkością 58 węzłów (107 km/h).
05.07.2016

Na poszukiwanie potwora z Loch Ness nowym katamaranem

Biuro Incat Crowther otrzymała zlecenie zaprojektowania 20-metrowego katamaranu pasażerskiego, służącego do poszukiwania potwora Nessie w wodach Loch Ness w Szkocji.
07.03.2016

Od przyszłego roku na bałtyckich wodach będzie kursował prom Express

Szwedzkie firmy Buquebus i Nordic HSC doszły do porozumienia w sprawę umowy zakupu szybkiego promu przeznaczonego do obsługi połączeń na Bałtyku.
30.06.2015

Radar SharpEye stworzony przez Kelvin Hughes zapewni bezpieczeństwo na najszybszym promie świata

Kelvin Hughes jest światowym liderem w projektowaniu i dostarczaniu systemów nawigacji i nadzoru. Firma oznajmiła, że jej produkt, SharpEye stanowi część wyposażenia najszybszego promu świata kursującego między Argentyną i Urugwajem.
05.02.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.