• <

Wynik wyszukiwania - " zielone paliwa" - Wiadomości

Morska energetyka wiatrowa w Polsce bez zielonych paliw będzie niewydolna, a Bałtyk może „zazielenić” całą rodzimą gospodarkę

Polski program offshore bez zielonych paliw nie będzie w pełni wydolny i nie spełni wszystkich pokładanych w nim oczekiwań – oceniła podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Olga Sypuła, ekspertka rynku energii, country manager European Energy Polska.
15.05.2024

Transport Week 2024. Rozwój, bezpieczeństwo i offshore

Tegoroczna konferencja Transport Week poruszała trzy ważne zagadnienia dla całej branży portowej – kierunek jej rozwoju, zmieniany ostatnio co chwilę przez sytuację rynkową i geopolityczną, kwestie bezpieczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem sfery cyfrowej oraz offshore wind, który stał się na Bałtyku jednym z podstawowych kół zamachowych dla całej branży morskiej.
19.03.2024

Wejście Szwecji do NATO zmienia sytuację na Bałtyku. Co nowy członek wnosi do Sojuszu? (opinia)

Przegłosowanie przez węgierski parlament zgody na przyjęcie Szwecji do struktur Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego zamyka trwającą dwa lata drogę tego państwa, który przed dekady deklarował swoją neutralność, a w obliczu zagrożenia zdecydował zmienić swoją politykę. W ten sposób NATO zyskuje cenny nabytek, dzięki któremu Morze Bałtyckie staje się dużo bezpieczniejsze. Warto wiedzieć, co zmienia obecność Szwecji w Sojuszu i jaki jest jej potencjał.
27.02.2024

Pół wieku jasnoniebieskich kontenerowców. Maersk obchodzi wyjątkowy jubileusz

50 lat temu komercyjną działalność rozpoczął pierwszy kontenerowiec w charakterystycznym odcieniu błękitu. Duńska firma chwali się ważną rocznicą w ramach swojej działalności, w trakcie której urosła do rangi giganta branży żeglugowej.
17.01.2024

Ponad połowa nowych duńskich statków gotowa na zielone paliwa

Według danych Danske Rederier, duńskiego stowarzyszenia zrzeszającego armatorów, ponad połowa statków zamówionych przez tamtejsze przedsiębiorstwa żeglugowe będzie mogła korzystać z ekologicznych paliw.
12.01.2024

Przedstawiciele branży żeglugowej łączą siły, aby przyspieszyć dekarbonizację globalnego transportu morskiego

Dyrektorzy Generalni wiodących światowych linii żeglugowych wydali wspólne oświadczenie na COP 28, wzywając do ustalenia daty zakończenia budowy jednostek opalanych wyłącznie paliwami kopalnymi oraz apelując do Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), światowego regulatora, o stworzenie warunków regulacyjnych sprzyjających przyspieszeniu przejścia na zielone paliwa.
03.12.2023

Auramarine zdobywa zamówienie na układ paliwowy metanolu dla statków od Terntank

Inwestując w rozwój systemów zasilania metanolem jako opłacalnym paliwem Auramarine zabezpieczył zamówienie na ich dostawę dla trzech hybrydowych tankowców o nośności 15 000 DWT dla firmy Terntank.
09.09.2023

Zielona rewolucja w shippingu nabiera tempa. 6,5 tys. statków na paliwa alternatywne w 2025 r.

Badanie Clarksons Green Technology Tracker z maja wskazuje, że armatorzy przeznaczyli znaczną kwotę inwestycji tonażowych w niskoemisyjne technologie. Statki z silnikami przystosowanymi do stosowania dwóch lub trzech rodzajów paliw są coraz powszechniej zamawiane przez operatorów i stanowią obecnie 48% całkowitego portfela zamówień. Oznacza to, że operatorzy wprowadzą w najbliższym czasie na rynek 843 statki z instalacjami LNG – wyliczyli dokładnie eksperci Clarksons.
05.09.2023

PGE przyspiesza transformację polskiej energetyki – zeroemisyjność już w 2040 r.

- Polska gospodarka, aby pozostać konkurencyjną potrzebuje czystej, bezpiecznej, zielonej i taniej energii. Zaktualizowana strategia PGE to przemyślana, racjonalna i odpowiedzialna ścieżka rozwoju polskiej energetyki w oparciu o nowoczesne rozwiązania - powiedział prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej Wojciech Dąbrowski. Grupa PGE do 2030 r. zakończy wykorzystywanie węgla do produkcji energii elektrycznej i ciepła.
29.08.2023

Kongsberg Maritime przedstawia projekty statków offshore nowej generacji

Norweskie przedsiębiorstwo technologiczne zaprezentowało szereg nowych projektów jednostek nawodnych do obsługi branży offshore w ramach swojego portfolio. Nowe statki do obsługi kotwic (AHT) oraz do zaopatrywania platform (PSV) mogą być zasilane w alternatywne źródła energii i paliwa, takie jak metanol, amoniak i baterie hybrydowe.
06.06.2023

PowerX prezentuje innowacyjny projekt statku dostarczającego i magazynującego energię elektryczną

Japońska firma rozwija projekt akumulatorowca, tj. jednostki morskiej wyposażonej w akumulatory, która mogłaby magazynować energię elektryczną i dostarczać ją tam, gdzie byłaby potrzebna.
30.05.2023

J. Lauritzen zamawia dwupaliwowe masowce w ramach dekarbonizacji branży morskiej

Duńska firma żeglugowa J. Lauritzen poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie budowy minimum dwóch masowców Kamsarmax o ładowności 81 200 dwt, które zostaną zbudowane przez japońską stocznię Tsuneishi Shipbuilding. Mają być wzorem działan na rzecz ograniczenia emisji CO2, stosując zasilanie zielonym metanolem i biodieslem.
06.04.2023

Maersk kończy etap strategicznej zmiany, wyprzedając swoje usługi offshore za 685 mln dolarów

Duński gigant żeglugowy z jedną z największych flot transportowych na świecie poinformował w oświadczeniu, że zgodził się sprzedać swojego dostawcę morskich usług offshore Maersk Supply Service rodzimemu. Nabywcą został A.P. Moller Holding za cenę 685 mln dolarów.
21.03.2023

Alfa Laval wprowadza pierwsze w przemyśle morskim separatory przystosowane do biopaliw

Biopaliwa są aktualną i dostępną opcją paliwową, która ma ogromne znaczenie dla klientów z branży morskiej w procesie dekarbonizacji. Alfa Laval jako pierwsza na rynku podejmuje bardzo praktycznie temat biopaliw i wprowadza serie separatorów zoptymalizowanych pod kątem biopaliw i ich modernizacji.
01.03.2023

Ekologiczny armator promów nie chce przewozić elektrycznych samochodów

Zaskakująca decyzja w kraju znanym z zaawansowanego promowania elektromobilności, wspieranej przez władze i duże przedsiębiorstwa. Jedna z dwóch głównych norweskich linii promowych nie chce już przewozić pojazdów z silnikami elektrycznymi. Winnymi mają być wypadki w postaci pożarów akumulatorów w samochodach.
24.01.2023

Incat dostarczy pierwszy na świecie duży prom elektryczny

Australijski konstruktor szybkich promów Incat Tasmania ujawnił, że prowadzi rozmowy z południowoamerykańskim operatorem Buquebus na temat dostawy największego na świecie bezemisyjnego, lekkiego promu typu ro-pax.
23.01.2023

Czy jest możliwe mieszkać na luksusowym statku? Storylines twierdzi, że tak

Firma Storylines chce wprowadzić do swojej oferty wyjątkowy statek wycieczkowy, oferując nie tylko podróż jako pasażer, ale też jako mieszkaniec.
11.01.2023

Henryk Śniegocki: PRS uczestniczy w rozwoju gospodarki morskiej

O nadchodzących wyzwaniach dla branży morskiej i wizji rozwoju Polskiego Rejestru Statków rozmawiamy z prezesem PRS, dr hab. inż. kpt. ż.w. Henrykiem Śniegockim.
02.01.2023

Flagowy duński projekt zielonej energetyki Power-to-X otrzyma finansowe wsparcie

Prowadzony przez Ørsted projekt Power-to-X otrzymał dofinansowanie o wartości 600 mln koron duńskich (380 mln złotych) od Duńskiego Urzędu ds. Przedsiębiorczości w ramach udziału Danii w programie Important Project of Common European Interest (IPCEI).
16.12.2022

Maersk: Dekarbonizacja wymaga inwestycji w zielone paliwa o wartości 2 bilionów dolarów

Jeden z liderów transportu morskiego A.P. Moller Maersk podkreśla, że dekarbonizacja branży morskiej wymaga przede wszystkim dostępu do zielonych paliw. Kluczowe są zakłady produkcyjne, na które będzie trzeba przeznaczyć 2 biliony dolarów w perspektywie 2050 roku.
06.12.2022

Dania. Prawie połowa nowo zamówionych statków uwzględnia zielone paliwa

Z analizy opublikowanej przez Danish Shipping wynika, że w 2022 roku duńskie firmy zamówiły 51 nowych statków. 25 z nich może korzystać z zielonych paliw.
06.12.2022

Maersk zamawia sześć kontenerowców na zielony metanol

Południowokoreański gigant stoczniowy Hyundai Heavy Industries otrzymał kolejne zamówienie na kontenerowce zasilane zielonym metanolem od linii Maersk.
05.10.2022

Ørsted jest gotowy wspierać ZE PAK przy rozwoju morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Kto wygra polski „konkurs piękności”?

Beneficjentami drugiej fazy rozwoju morskich farm wiatrowych w Polsce powinny być w jak największym stopniu polskie spółki energetyczne w procesie dynamicznej transformacji. Takie jak ZE PAK, który do 2030 roku zakończy wydobycie i wykorzystanie węgla brunatnego. Połączenie potencjałów krajowej firmy energetycznej i najbardziej doświadczonego konstruktora morskich farm na świecie pozwala stworzyć unikalną ofertę dla Polski, której motywem przewodnim jest sprawiedliwa transformacja – mówi Bartosz Fedurek, dyrektor ds. rozwoju proj
08.06.2022

Szwecja stawia na produkcję e-metanolu. Do projektu FlagshipONE dołącza Ørsted

Ørsted i Liquid Wind podpisały umowę, na mocy której duński koncern energetyczny nabędzie 45 proc. udziałów w projekcie e-metanolowym FlagshipONE firmy Liquid Wind. FlagshipONE jest zaawansowanym przedsięwzięciem, które może stać się pierwszym na świecie wielkoskalowym projektem zrównoważonej produkcji e-metanolu. Liquid Wind AB planuje powstanie w Szwecji szeregu obiektów w celu dekarbonizacji sektora morskiego, z których FlagshipONE będzie kluczowym.
17.01.2022

U wybrzeży Australii Zachodniej powstanie wielki hub zielonej energetyki

Międzynarodowe konsorcjum złożone z inwestorów InterContinental Energy, CWP Global i Mirning Green Energy ogłosiło plany budowy Western Green Energy Hub (WGEH), potężnego hubu energetycznego. Moc wszystkich instalacji OZE sięgnie 50 GW.
14.07.2021

World Bank: Amoniak i wodór najważniejszymi paliwami w drodze do neutralności węglowej

Amoniak i wodór to neutralnie węglowo paliwa morskie, które prawdopodobnie będą najważniejsze w przyszłości – wynika z nowej serii raportów wydanych przez Bank Światowy. Według nich obecnie te dwa zielone paliwa są „najbardziej obiecujące" dla światowej żeglugi.
20.04.2021

Bill Gates chce zbudować statek zasilany energią jądrową

Minęło ponad sześćdziesiąt lat od wypłynięcia pierwszego (i ostatniego) statku towarowego o napędzie atomowym pod banderą Stanów Zjednoczonych, ale jeśli Bill Gates postawi na swoim, ocean może wkrótce zostać wypełniony komercyjnymi statkami atomowymi.
03.11.2020

Dania proponuje wyspy energetyczne w ramach planu działania na rzecz klimatu

Rząd duński proponuje zbudowanie dwóch wysp energetycznych na Morzu Północnym i Bałtyku do 2030 r., w ramach Planu Działania ws. Klimatu.
20.05.2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.