• <

Wynik wyszukiwania - " Porty" - Wiadomości

67 procent statków wybiera LNG. Czas na gaz w Twoim porcie?

Wraz z dekarbonizacją sektora morskiego, porty muszą przystosować się do realiów wymagających obsługi paliw alternatywnych, wśród których wiodącą rolę odgrywa LNG. Infrastruktura portowa przystosowana do bunkrowania LNG staje się czynnikiem przyczyniającym się do wzmacniania konkurencyjności portu.
27.02.2025

Sztuczna inteligencja w porcie. Porty morskie w czasach cyfryzacji

Sztuczna inteligencja ma istotne znacznie dla branży portowej. Przed portami czeka wiele wyzwań związanych z wdrażaniem sztucznej inteligencji, ale i wiele szans na rozwój. Porty na całym świecie coraz powszechniej stosują sztuczną inteligencję, co przyczynia się do zwiększenia wydajności operacyjnej czy też poprawy bezpieczeństwa infrastruktury portowej.
10.02.2025

Pieniądz nie śmierdzi. Chińskie inwestycje portowe w Ameryce Południowej

Chiny zwiększają swój udział w południowoamerykańskim sektorze morskim poprzez regionalne inwestycje portowe. Dynamiczna ekspansja portowa Państwa Środka w Ameryce Południowej może budzić uzasadnione zainteresowanie w kontekście geopolitycznym, tym bardziej, że rozgrywa się tuż za miedzą Stanów Zjednoczonych.
25.01.2025

Globalna gospodarka morska oczami Maersk [październik 2024]

W comiesięcznym przeglądzie światowej gospodarki morskiej Maersk zwracał uwagę na nadchodzący Chiński Nowy Rok, który w znaczący sposób wpływa na globalne łańcuchy dostaw, a do którego przygotowania czas zacząć.
17.11.2024

Co jest kluczowe w pracy prawnika w branży morskiej? Konferencja "Prawnik w branży morskiej" za nami

Kancelaria Zbroja Adwokaci zorganizowała konferencję "Prawnik w Branży Morskiej: Wypadki, Porty, Stocznie, Offshore Wind", która odbyła się 6 listopada 2024 r. na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego.
07.11.2024

Globalna gospodarka morska oczami Maersk [wrzesień 2024]

We wrześniu uwagę Maersk w comiesięcznym przeglądzie światowej gospodarki morskiej zwracają zapowiedzi strajków w amerykańskich i europejskich portach oraz zbliżający się Złoty Tydzień w Państwie Środka.
28.09.2024

Przemysł i handel zagraniczny Chin napędzają globalny transport morski

Sprzedaż detaliczna w Chinach wzrosła o 2,7% w lipcu w porównaniu z rokiem ubiegłym, bijąc prognozy wzrostu na poziomie 2,6% według sondażu Reutersa. Produkcja przemysłowa wzrosła o 5,1%. Na rynku inwestycji w aktywa trwałe, obciążenie nieruchomości pogorszyło się, malejąc o 10,2% w ujęciu rok do roku w lipcu, w porównaniu ze spadkiem o 10,1% w czerwcu.
26.08.2024

Za nami trzecia edycja targów H2POLAND! [WIDEO]

W dniach 24 i 25 kwietnia na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyło się Środkowoeuropejskie Forum Technologii Wodorowych H2POLAND. Wydarzenie było w całości poświęcone dekarbonizacji oraz technologiom wodorowym.
02.05.2024

Damen Engineering Gdańsk zaprasza na Baltexpo 2023!

Już 10-12 października kolejna edycja Baltexpo – renomowanych międzynarodowych targów morskich, które odbywają się co dwa lata w Gdańsku. Katarzyna Romantowska-Jaskólska, dyrektor zarządzająca Damen Engineering Gdańsk, zaprasza do udziału w jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych w regionie Morza Bałtyckiego.
15.09.2023

Stocznia Remontowa Nauta zaprasza na Baltexpo 2023!

Już 10-12 października kolejna edycja Baltexpo – renomowanych międzynarodowych targów morskich, które odbywają się co dwa lata w Gdańsku. Monika Kozakiewicz, prezes Stoczni Remontowej Nauta, zaprasza do udziału w jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych w regionie Morza Bałtyckiego.
06.09.2023

Z Odessy wypłynął ostatni statek w ramach obowiązującej umowy zbożowej

Z portu w Odessie na południu Ukrainy wypłynął w niedzielę rano ostatni statek w ramach inicjatywy zbożowej - poinformowała agencja Reutera. Termin obowiązywania mowy, zezwalającej na bezpieczny eksport ukraińskiego zboża przez Morze Czarne, upływa w poniedziałek.
16.07.2023

ONZ. Koordynator ds. umowy zbożowej: Eksport zboża i żywności z Ukrainy musi być kontynuowany

Koordynator ONZ ds. umowy zbożowej na Morzu Czarnym Amir Abdulla powiedział we wtorek, że spodziewa się, iż załadowane zbożem statki opuszczą ukraińskie porty w czwartek.
02.11.2022

Porty Zatoki Gwinejskiej. Analiza aktualnej sytuacji portowo–żeglugowej w regionie

Porty Zatoki Gwinejskiej to bramy do prawdziwego bogactwa Afryki. To w ich rejonach skoncentrowanych jest wiele obszarów o kluczowym znaczeniu dla wielu gospodarek państw afrykańskich.
17.10.2022

Premier: w portach są 4 miliony ton węgla

Od wielu miesięcy ściągamy węgiel z całego świata; ilość węgla zgromadzonego w portach sięga około 4 milionów ton - poinformował premier Mateusz Morawiecki w poniedziałek podczas odprawy z kierownictwem MSWiA i wojewodami.
17.10.2022

Węgiel będzie w portach, ale nie w piecach. Sektor TSL o dramatycznych problemach z dystrybucją węgla

Eksperci sektora TSL zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie nie mają wątpliwości, że najbliższe tygodnie zdominuje temat dystrybucji węgla w Polsce. Sprawa jest poważna, bo wiele wskazuje na to, że węgiel w najbliższych tygodniach będzie docierał do portów. Gorsza sytuacja będzie mieć miejsce, gdy trzeba będzie go dystrybuować do mieszkańców.
06.10.2022

Premier: zakontraktowanego węgla już jest dużo, ale dystrybucja to wąskie gardło

Zakontraktowanego węgla już jest dużo, a kontraktujemy jeszcze więcej; więcej niż było to potrzebne we wcześniejszych analizach na ten rok; ale jego dystrybucja jest na razie wąskim gardłem - powiedział w środę na Polanie Jakuszyckiej (Dolnośląskie) premier Mateusz Morawiecki.
07.09.2022

Niepewność i niestabilność – zamęt w żegludze. Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 31-35/2022)

Sytuacja na rynkach frachtowych masowców pozostaje nadal zmienna, co tylko potwierdza, iż światowa gospodarka nadal pozostaje w poważnych perturbacjach. Co gorsza tej tendencji nie da się szybko odwrócić i należy spodziewać się tutaj kolejnego ciężkiego okresu. Jednakże optymiści rynku twierdzą, że sytuacja może się szybko odmienić i już wkrótce frachty i stawki czarterowe dla niektórych jednostek znów będą rosnąć. Takie sygnały obserwowano na początku września.
05.09.2022

Ukraina. 27 statków korytarzem zbożowym wywiozło już 670 tys. ton produkcji rolnej [WIDEO]

Już 27 statków z 670 tys. ton produkcji rolnej wyszło z ukraińskich portów w ciągu 20 dni działania korytarza zbożowego na Morzu Czarnym – poinformowało w sobotę ukraińskie ministerstwo infrastruktury na Facebooku.
20.08.2022

Premier: jesteśmy gotowi do pomocy w wywozie zboża z Ukrainy

Jesteśmy gotowi do pomocy w wywozie zboża z Ukrainy; zrobimy wszystko, aby przynajmniej część przewieźć tranzytem do naszych portów i stamtąd do krajów, które kontraktowały zboże od Ukrainy - powiedział w środę premier Mateusz Morawiecki.
27.07.2022

Australia inwestuje w porty niezbędne do rozwoju offshore wind

Zarządca portu Geelong w Australii opublikował plany zagospodarowania do 25 hektarów terenu na rzecz centrum dla farm wiatrowych. W ten sposób branża portowa chce wesprzeć rozwijający się w Wiktorii przemysł OZE.
27.07.2022

"Puls Biznesu": Węgiel i zboże zasypią porty

Niektórzy operatorzy terminali portowych będą zobligowani do zerwania umów z kontrahentami z różnych branż. Zwolnią miejsce na węgiel i zboże - planuje rząd - pisze w poniedziałek "Puls Biznesu".
18.07.2022

Brytyjska szefowa MSZ: kryzys wokół blokowanego zboża trzeba rozwiązać w ciągu miesiąca

Kryzys wokół ukraińskiego zboża zablokowanego przez rosyjskie okręty musi zostać rozwiązany w ciągu najbliższego miesiąca, przed nowymi żniwami - powiedziała w czwartek brytyjska minister spraw zagranicznych Liz Truss podczas wizyty w Ankarze.
23.06.2022

Forum Wizja Rozwoju 2022. W Gdyni o bezpieczeństwie energetycznym i wyzwaniach dla offshore [WIDEO]

Ponad 30 paneli odbyło się pierwszego dnia (20 czerwca) V Forum Wizja Rozwoju. W budynkach Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni dyskutowali politycy, przedsiębiorcy, szefowie instytucji. Bloki tematyczne, w których brali udział dotyczyły m.in. bezpieczeństwa, energetyki, finansów, przemysłu, gospodarki morskiej i innowacji.
20.06.2022

Wzrósł eksport ukraińskich produktów rolnych. Ukraina wykorzystuje mniejsze porty na Dunaju

Ukraiński eksport produktów rolnych wzrósł w maju w stosunku do kwietnia o 80 proc., nadal jest jednak niższy od poziomu z maja 2021 roku - podało we wtorek ministerstwo rolnictwa Ukrainy.
07.06.2022

Sejm za regulacją ograniczającą zanieczyszczanie Bałtyku przez statki w portach

Sejm uchwalił w czwartek ustawę, która ma ograniczyć zanieczyszczenie Bałtyku przez statki wpływające do portów.
12.05.2022

Sejm. Bez poprawek w II czytaniu projektu ograniczającego zanieczyszczanie Bałtyku przez statki w portach

Posłowie nie zgłosili w środę poprawek w czasie drugiego czytania projektu ustawy ograniczającej zanieczyszczenie Bałtyku przez statki wpływające do portów. Projekt trafi teraz pod głosowanie całego Sejmu.
11.05.2022

Czarter na czas – zakończenie czarteru (redelivery range)

Jest niemal zasadą, iż umowy czarterowe zawierają postanowienie określające port lub zespół portów, w którym statek winien być zwrócony (redelivery) przez czarterującego do armatora, ze zwyczajową przy tego typu postanowieniach formułą czarterową „in like good order and condition, ordinary wear and tear excepted” [NYPE 93, Kl. 10, linie 130 do 136; SHELTIME 4, Kl. 16, linie 308-310; BALTIME 1939; Kl. 7, linie 93-100].
11.04.2022

Czekając na zakupy. Globalny kryzys łańcucha dostaw nadal w grze

Zatory portowe z Azji przeniosły się do Ameryki, opóźnienia w transporcie nadal są dolegliwe, a świat zmaga się z niedoborami towarów i wzrostem cen, zaś końca problemów nie widać.
07.03.2022

Łańcuch dostaw ciągle w tarapatach. Na co może liczyć Zachód?

Globalny łańcuch dostaw ciągle jest zaplątany niczym pajęczyna. Restrykcje koronawirusowe, kryzys kontenerowy, braki kadrowe, niedobory energii w Chinach sprawiają, że Zachód nadal zmaga się z niedoborami towarów i wzrostem cen.
12.12.2021

Skandynawski kurs na hydrogen i projekty w żegludze i portach. Polska ma nowy kurs. Czas na projekty

Norweski operator promowy Norled odebrał dostawę „pierwszego na świecie promu napędzanego ciekłym wodorem” MF Hydra. Niedawno grupa technologiczna Wärtsilä, wraz z RINA, ABB, Helbio – filią Metacon AB, Liberian Registry, oraz firmą specjalizującą się w produkcji ds. energii połączyły siły w celu opracowania rozwiązania wykorzystującego wodór jako paliwo. W Geteborgu, Kopenhadze. Oslo i innych miastach skandynawskich przygotowują się do obsługi statków z napędem wodorowym.
30.11.2021

Statki towarowe starają się unikać dużych portów

Zatłoczenie w wielu głównych portach świata spowodowało, że firmy zajmujące się przeładunkiem szukały najszybszego sposobu na przetransportowanie towarów przez zatkane arterie światowego handlu.
09.11.2021

Pływająca fabryka wodoru w każdym porcie?

Brytyjskie konsorcjum otrzymało nagrodę za projekt badawczo-rozwojowy w celu opracowania ekologicznej barki do produkcji wodoru w ramach Clean Maritime Demonstration Competition (CMDC).
26.09.2021

Czarter na podróż – termin dopłynięcia do portu załadunku" [Część II]

Forma swoistego kompromisu kontraktowego pomiędzy stronami umowy czarteru na podróż - przewoźnikiem i czarterującym (frachtującym) jest przyjmowana do zapisów czarteru tzw. „cancelling clause”, a więc odrębnego ustalenia umownego zgodnie z którym, czarterujący ma prawo do odstąpienia od umowy (skancelowania czarteru), jeżeli statek nie dopłynie w pełnej gotowości nawigacyjnej i ładunkowej, w wyznaczonym czasie („cancelling date”) „The purpose of the cancelling clause is to give the charterer certainly” (za Scrutton).
23.09.2021

Czarter na podróż – termin dopłynięcia do portu załadunku [Część I]

Dopłynięcie do portu załadunku („preliminary voyage to the port of loading”) stanowi (za znanym sformułowaniem Lorda Diplock z „The Johanna Oldendorff” [1973] 2 Lloyd’s Rep. 285], pierwszy z czterech etapów realizacji czarteru na podróż. Umowy czarteru różnią się zasadniczo, w ujęciu terminu, w którym statek powinien dopłynąć do portu załadunku. Od niezwykle precyzyjnych ustaleń umownych („the vessel will be in […] by 1st July”) poprzez bardziej ogólnikowe sformułowania typu „expected ready to load” poprzez całkowite ominięcie te
13.09.2021

Czarter na podróż – wstępna podróż do portu załadunku

W przypadku nowego zafrachtowania, rzadko się zdarza, iż statek będący przedmiotem czarteru jest już w porcie załadunku przewidziany, zawartym właśnie czarterem na podróż.
23.08.2021

Koronawirus w chińskich portach. Łańcuch dostaw znowu stoi w miejscu

Cały świat przygotowuje się na kolejny kryzys związany z transportem morskim, ponieważ pandemia koronawirusa w południowych Chinach zakłóca pracę portów. Skutki obecnej sytuacji znajdą swoje negatywne konsekwencje zarówno w opóźnieniach towarów importowanych z Chin, jak również ich wyższych cenach.
01.07.2021

ADAMPOL S.A.

Intermodalny transport pojazdów gotowych i ładunków FTL/LTL/FCL, terminale: samochodowe, kolejowy, kontenerowy, morski, usługi celne i magazynowe, depot kontenerowy, serwis samochodowy.
transport,spedycja,logistyka, spedycja, logistyka, przemysł samochodowy, transport samochodowy, transport morski, przewozy morskie, fracht morski, porty morskie, statki morskie, kontenery morskie, przewoźnicy morscy, zawinięcie statku, ładunek morski, transport kontenerów morskich, wolny obszar celny, terminal samochodowy, terminal kolejowy, terminal kontenerowy, depot kontenerowy, transport towarów, transport drobnicowy, FVL, FCL, FTL, agencja celna, usługi celne, odprawa celna, składowanie,automotiveindustry, automotive, logisticsolutions, supplychains, customservices, customerexperience, customerrelations, supplychainsolutions, logistics, innovation, containershipping, internationaltrade, warehousing, railway, motoryzacja, cargo, supplychainstrategy, seafreight, transportationindustry, automotivenews, transportation, logisticscompany, supplychain, shipping, transport, general cargo

Urząd Morski w Szczecinie

urząd morski,urzędy morskie,instytucje morskie,urząd morski szczecin,oznakowanie nawigacyjne,inspekcja morska,PSC,FSC,bezpieczeństwo portu,port dla statków,ochrona wybrzeża,tor wodny,terminal LNG,gazoport,małe porty,środowisko morskie,ochrona środowiska morskiego

TRANS-MARINE Spedycja Międzynarodowa i Agencja Celna Sp. z o.o.

transmarine,spedycja morska,ubezpieczenie ładunku,przeładunek w porcie,firmy spedycyjne,spedycja,trans marine,usługi spedycyjne,spedycyjne firmy,spedycyjne usługi,spedycja lądowa,czartery statków,czarter statku,obrót towarów przez porty,odprawy celne,dokumenty celne,kontrola ilościowo- jakościowa towarów,ubezpieczenia ładunków morskich,organizacja transportu,agencja celna,agencje celne,zgłaszanie towarów do odprawy celnej,skład celny,aranżacja magazynowania w magazynie,sporządzanie dokumentacji celnej,wystawianie dokumentów spedycyjnych,transport kolejowy,transport samochodowy krajowy,transport samochodowy zagraniczny,ubezpieczanie ładunków na czas transportu,bukowanie ładunków,przepakowywanie,etykietowanie,doradztwo w zakresie doboru firm kontrolnych,ubezpieczanie ładunków,rozliczanie szkód transportowych,wystawianie dokumentów celnych,rolimpex,rolimpex marine,transport kontenerowy,transport melasy,transport węgla,transport zboża

TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland

Za nami 12. edycja TransLogistica Poland, największych targów transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczne wydarzenie po raz kolejny udowodniło, że Polska staje się kluczowym centrum logistycznym regionu – zarówno pod względem infrastruktury, jak i współpracy międzynarodowej. Polskie porty po raz kolejny pokazały się pod wspólnym szyldem, Ports of Poland.
12.11.2025

Dominika Milion, Baltic Hub: dwutorowe myślenie o zrównoważonym rozwoju

Z Dominiką Milion, dyrektorką ds. zrównoważonego rozwoju w gdańskim Baltic Hubie, podczas Kongresu Polskie Porty 2030 rozmawialiśmy m.in. o sposobach zmniejszenia emisji w terminalu.
16.07.2025

Angelika Cieślowska, DORACO: brak strategii dla Polski jest problemem dla przedsiębiorców

– Jeżeli nie zmienimy sposobu procedowania kluczowych inwestycji, zostaniemy w tyle, albo będzie nam odebrana możliwość rozwoju – mówi Angelika Cieślowska, prezeska Korporacji Budowlanej DORACO.
15.07.2025

Kacper Kostrzewa, Ocean Winds: trafiliśmy w dobry moment jm jest

Kongres Polskie Porty 2030 był owocny w wydarzenia dla Ocean Winds. Deweloper otrzymał nagrodę Latarnia Gospodarki Morskiej, ale sygnował także ważną dla rozwoju projektu morskiej farmy wiatrowej BC-Wind umowę na wykorzystanie w trakcie jej budowy terminala instalacyjnego T5 w gdańskim Baltic Hubie. O udziale polskich przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw oraz harmonogramie prac rozmawiamy z dyrektorem zarządzającym Ocean Winds w Polsce.
14.07.2025

PGE Baltica: Polski łańcuch dostaw? To nie tylko patriotyzm, ale też niższe ceny i bezpieczeństwo

Polskie firmy uczą się rynku offshore i dzisiaj mają o wiele większą wiedzę na temat branży niż jeszcze kilka lat tematu, mają też świadomość, o jakie kontrakty mogą się ubiegać i jak to zaplanować. - Dzięki temu w branży budujemy rynek dostawców bardzo szeroko, od huty na południu Polski do firm na Pomorzu, które od lat współpracują z branżą morską - mówi Piotr Dziubałtowski, wiceprezes ds. operacyjnych PGE Baltica.
13.07.2025

NDI: więcej czasu na realizację inwestycji to lepsze efekty

Inwestycje hydrotechniczne to zazwyczaj skomplikowane od strony inżynieryjnej procesy. Uczestnicy Kongresu Polskie Porty 2030 zastanawiali się m.in. jak tego typu realizacje uprościć i przyspieszyć. Problemem nie jest przeprowadzenie samych prac projektowych i budowlanych, a raczej wszystko, co jest przed – cały proces przetargowy i przygotowanie inwestycji. Rozmawiamy o tym z Mariuszem Jańczewskim, Dyrektorem Regionu Północ w NDI.
11.07.2025

Piotr Gorzeński, Port Gdynia: uniwersalny charakter portu to najlepszy model biznesowy

Piotr Gorzeński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, był jednym z gości tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 – wziął udział w panelu otwarcia, podczas której reprezentanci branży portowej podsumowywali z perspektywy sektora naszą obecność w Unii Europejskiej, ale też zastanawiali się nad postulatami portowymi, które warto przekazać w Brukseli.
10.07.2025

T-Mobile: "Wewnętrzny Internet" odpowiedzią na cyberzagrożenia

- Temat bezpieczeństwa jest bardzo ważny dla naszych klientów, świadomość tego rośnie. Od bezpieczeństwa informatycznego zależy ciągłość działania niektórych firm. Dla dużych podmiotów dobrym rozwiązaniem jest tworzenie sieci campusowych, to taki wewnętrzny Internet, działający na częstotliwościach dedykowanych, chronionych regulacją - mówi Grzegorz Wójcik z T-Mobile Polska. 
10.07.2025

Jarosław Siergiej, ZMPSiŚ: zwiększenie dozwolonej pomocy publicznej pośród postulatów dla UE

Już pierwszy panel dyskusyjny podczas tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 przyniósł konkretne postulaty, jakie polska branża portowa mogłaby wysunąć do Unii Europejskiej. Według Jarosława Siergieja, prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, który brał udział w tej debacie, konieczne jest zwiększenie dozwolonej pomocy publicznej, ale także dostrzeżenie roli portów dla bezpieczeństwa.
08.07.2025

PKO BP: inwestycji w portach mogłoby być więcej

Kongres Polskie Porty 2030 rozpoczął się od podsumowania z perspektywy polskich portów morskich 20 lat naszej obecności w Unii Europejskiej. Był to niezaprzeczalnie okres rozwoju, ale Artur Kucia z PKO Banku Polskiego zwraca uwagę, że powinniśmy do liczb i statystyk podchodzić bardziej krytycznie.
07.07.2025

III edycja Kongresu Polskie Porty 2030 - aftermovie

Dwie pierwsze edycje Kongresu Polskie Porty 2030 pokazały, że branża portowa w Polsce nie tylko potrafi, ale i powinna mówić jednym głosem. Trzecia, tegoroczna edycja określiła po raz pierwszy tak wyraźnie jej potrzeby, ale i stała się miejscem, gdzie podejmowane są ważne kroki i decyzje.
02.07.2025

Otwarcie Kongresu Polskie Porty 2030

W Sopocie rozpoczął się Kongres Polskie Porty 2030. Ponad 900 reprezentantów polskiej branży morskiej rozmawia o problemach i szansach sektora oraz jego rosnącym znaczeniu dla gospodarki oraz bezpieczeństwa kraju i regionu.
25.06.2025

[WYWIAD] Bartosz Fedurek: polski offshore wchodzi w dorosłość

W roku swojego 15-lecia polski offshore wszedł w kluczowy moment rozwoju – morskie farmy wiatrowe i towarzysząca im infrastruktura na lądzie zaczęły przybierać realnych fizycznych kształtów. W rozmowie z Bartoszem Fedurkiem, prezesem PGE Baltica, której projekty farm należą do najbardziej rozwiniętych, wspominamy początki branży w Polsce, podsumowujemy jej stan aktualny i przewidujemy jej rozwój.
07.05.2025

KONGRES POLSKIE PORTY 2030 - ZAPROSZENIE

W dniach 24-25 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się trzecia edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich - Kongres Polskie Porty 2030. Ponad 800 uczestników, ponad 80 ekspertów, 10 paneli tematycznych, prezentacje, wykłady, obecność przedstawicieli najważniejszych firm i instytucji. Spotkajmy się i po raz kolejny dyskutujmy o przyszłości oraz kierunkach rozwoju polskich portów.
24.02.2025

Kongres Polskie Porty 2030. Rozwój hydrotechniki wymaga kadr i nowych technologii

Hydrotechnika to kluczowy element w rozwoju i modernizacji portów morskich, mający bezpośredni wpływ na ich zdolności operacyjne i bezpieczeństwo. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom inżynieryjnym, te strategiczne obiekty mogą sprostać rosnącym wymaganiom globalnego handlu oraz adaptować się do wymogów klimatycznych i dynamiki geopolitycznej, zapewniając efektywne zarządzanie zasobami. O najpilniejszych potrzebach w zakresie inwestycji hydrotechnicznych rozmawialiśmy z uczestnikami tegorocznej edycji Kongresu Polskie Porty 2030.
05.08.2024

Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań

Terminale portowe radzą sobie z przeładunkami, inwestują i rozwijają. Muszą także być elastyczne, co pokazały ostatnie lata – blokada Kanału Sueskiego, następnie pandemia, w końcu wojna w Ukrainie uwydatniły konieczność szybkiego dostosowywania się do zmiennej sytuacji na świecie. Ważna część tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 poświęcona była najbardziej palącym potrzebom terminali.
25.07.2024

Kongres Polskie Porty 2030. Bezpieczne porty to silna gospodarka

Druga edycja Kongresu Polskie Porty 2030 uwydatniła znaczenie kompleksowego podejścia do kwestii bezpieczeństwa. Od wyzwań geopolitycznych, przez zagadnienia ubezpieczeniowe, po nowoczesne technologie i inwestycje infrastrukturalne – kluczowe jest strategiczne planowanie i współpraca. Tylko poprzez zintegrowane działania można zapewnić stabilność operacyjną portów i bezpieczeństwo gospodarcze kraju.
27.06.2024

Kongres Polskie Porty 2030. Bez portów nie będzie offshore wind

Przyszłość sektora offshore wind w Polsce zależy od adekwatnego rozwoju infrastruktury portowej – to jedna z głównych konkluzji, które wyraźnie wybrzmiały podczas Kongresu Polskie Porty 203. Rozmawialiśmy z uczestnikami o kluczowych projektach inwestycyjnych oraz wyzwaniach, które należy zaadresować, aby stworzyć optymalne warunki dla budowy i utrzymania morskich farm wiatrowych na Bałtyku. 
24.06.2024

Kongres Polskie Porty 2030. Trzeba myśleć o przyszłości

Przyszłość, i to wcale nieodległa, przyniesie polskim portom zmiany. Zmienią się struktury przeładunkowe, zmieni się sposób myślenia o łańcuchach dostaw, zmienią się potrzeby samych terminali, a nowe technologie usprawnią procesy, ale i wniosą nowe ryzyka. Uczestnicy II Kongresu Polskie Porty 2030 byli zgodni – polska branża portowa nie może osiąść na laurach.
13.06.2024

Piotr Gorzeński, prezes Portu Gdynia, zaprasza na Kongres Polskie Porty 2030

W dniach 10-11 czerwca w Sopocie odbędzie się druga edycja Kongresu Polskie Porty 2030. Ogólnopolska konferencja skoncentrowana na sektorze portów i terminali, transporcie i logistyce morskiej, bezpieczeństwie, budownictwie i energetyce morskiej na stałe weszła do kalendarza branży i po raz kolejny będzie jednym z najważniejszych wydarzeń gospodarczych w regionie. Zarząd Morskiego Portu Gdynia jest Partnerem Strategicznym wydarzenia. Rejestracja:https://kongrespolskieporty2030.gospodarkamorska.pl/rejestracjaWięcej: https://gospodarkamorska.pl/andrzej-bojanowski-prezes-mtg-zaprasza-na-kongres-polskie-porty-2030-78019 Kongres Polskie Porty 2030 10-11 czerwca Radisson Blu Sopot ul. Bitwy pod Płowcami 54 58 732 12 60 | porty2030@gospodarkamorska.pl kongrespolskieporty2030.gospodarkamorska.pl
21.05.2024

Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich, zaprasza na Kongres Polskie Porty 2030

W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongresu Polskie Porty 2030. Baltexpo, markaMiędzynarodowych Targów Gdańskich, jest Partnerem Gospodarczym wydarzenia. Rejestracja: https://kongrespolskieporty2030.gospodarkamorska.pl/rejestracjaWięcej: https://gospodarkamorska.pl/andrzej-bojanowski-prezes-mtg-zaprasza-na-kongres-polskie-porty-2030-78019Kongres Polskie Porty 203010-11 czerwca Radisson Blu Sopot ul. Bitwy pod Płowcami 54 58 732 12 60 | porty2030@gospodarkamorska.pl kongrespolskieporty2030.gospodarkamorska.pl
14.05.2024

Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub, zaprasza na Kongres Polskie Porty 2030

W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongresu Polskie Porty 2030. Baltic Hub jest Partnerem Gospodarczym wydarzenia. Rejestracja: https://kongrespolskieporty2030.gospodarkamorska.pl/rejestracja Więcej: https://gospodarkamorska.pl/charles-baker-dyrektor-generalny-baltic-hub-zaprasza-na-kongres-polskie-porty-2030-77951 Kongres Polskie Porty 2030 10-11 czerwca Radisson Blu Sopot ul. Bitwy pod Płowcami 54 58 732 12 60 | porty2030@gospodarkamorska.pl kongrespolskieporty2030.gospodarkamorska.pl
10.05.2024

Prezes Portu Gdańsk Dorota Pyć zaprasza na Kongres Polskie Porty 2030 w Sopocie

W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongresu Polskie Porty 2030. Partnerem strategicznym wydarzenia jest Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
06.05.2024

Prezes portów Szczecin i Świnoujście Jarosław Siergiej zaprasza na II Kongres Polskie Porty 2030

Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, zaprasza na II Kongres Polskie Porty 2030, który odbędzie się 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie. Link do rejestracji online: https://kongrespolskieporty2030.gospodarkamorska.pl/rejestracja
15.04.2024

Wiceminister Arkadiusz Marchewka zaprasza na Kongres Polskie Porty 2030 w Sopocie

W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongres Polskie Porty 2030. Patronem honorowym wydarzenia jest Ministerstwo Infrastruktury. Pierwsza edycja Kongresu okazała się wielkim sukcesem i jedną z największych imprez gospodarczych w regionie. Zgromadziła ponad 500 uczestników oraz ponad 70 prelegentów. W tym roku zainteresowanie konferencją jest jeszcze większe. Spotkajmy się w Sopocie !
12.04.2024

Damen Engineering Gdańsk zaprasza na Baltexpo 2023!

Już 10-12 października kolejna edycja Baltexpo – renomowanych międzynarodowych targów morskich, które odbywają się co dwa lata w Gdańsku. Katarzyna Romantowska-Jaskólska, dyrektor zarządzająca Damen Engineering Gdańsk, zaprasza do udziału w jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych w regionie Morza Bałtyckiego.
15.09.2023

Stocznia Remontowa Nauta zaprasza na Baltexpo 2023!

Baltexpo to renomowane międzynarodowe targi morskie, które odbywają się co dwa lata w Gdańsku. Monika Kozakiewicz, prezes Stoczni Remontowej Nauta, zaprasza do udziału w jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych w regionie Morza Bałtyckiego.
06.09.2023

Latarnie Gospodarki Morskiej 2023 wręczone

Tegoroczne nagrody Latarnie Gospodarki Morskiej znalazły swoich adresatów. Statuetki zostały wręczone podczas uroczystej gali wieńczącej pierwszy dzień Kongresu Polskie Porty 2030.
06.06.2023

Kongres Polskie Porty 2030 - relacja

Pierwsza edycja Kongresu Polskie Porty 2030 trwająca w dniach 1-2 czerwca zakończyła się ogromnym sukcesem. Podczas dwóch dni intensywnych debat dotyczących przyszłości polskich portów w Sopocie gościło ponad 500 osób. Wydarzenie spotkało się z pozytywnym odbiorem zarówno wśród prelegentów, przedstawicieli branży, jak i wszystkich zgromadzonych uczestników.
05.06.2023

Kongres Polskie Porty 2030 już w czerwcu – zaproszenie i patronat Ministerstwa Infrastruktury

W dniach 1-2 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się pierwsza ogólnopolska konferencja w całości skoncentrowana na sektorze portów morskich – Kongres Polskie Porty 2030. Ponad 300 uczestników, ponad 50 ekspertów, 10 paneli tematycznych, prezentacje, wykłady, obecność przedstawicieli najważniejszych firm i instytucji. Spotkajmy się i dyskutujmy o przyszłości oraz kierunkach rozwoju polskich portów.
18.04.2023

Kongres Morski w Szczecinie 2022. "Funkcjonowanie portów jest dziś kluczowe dla bezpieczeństwa kraju"

9. Międzynarodowy Kongres Morski trwał przez dwa dni (29-30 czerwca) w Szczecinie. Podczas tego ważnego wydarzenia dyskutowano m.in. na temat rozwoju projektów infrastrukturalnych związanych z dostępem do portów morskich, od strony morza i lądu. Nie zabrakło debat o stoczniach, szeroko pojętym offshore, jak i śródlądowych drogach wodnych, połączeniach drogowych i kolejowych. O najbliższe plany i wyzwania zapytaliśmy polityków i szefów firm z branży morskiej.  
03.07.2022

Trwają targi Baltexpo 2021. MAG: "Porty serwisowe potrzebne na już" [RELACJA - dzień II]

Pod znakiem morskiej energetyki wiatrowej upłynął drugi dzień targów morskich Baltexpo 2021. Prelegenci rozmawiali na temat roli farm w rozwoju polskiej gospodarki, statkach instalacyjnych - ich projektach i samej budowie. Nie zabrakło dyskusji na temat dekarbonizacji żeglugi, nowych technologii, a także przemian infrastrukturalnych obejmujących porty morskie i inwestycji z tym związanych. Paneliści debatowali również o finasowaniu i milionowych projektach. 
09.09.2021

Jesienią będzie gotowy plan dla państwowych stoczni. Forum Wizja Rozwoju w Gdyni

Wczesną jesienią zostanie przedstawiony wspólny plan dla państwowych stoczni – poinformował Andrzej Kołodziej podczas forum Wizja Rozwoju w Gdyni. W ocenie związkowca, nie da się odbudować przemysłu stoczniowego konkurując niskimi kosztami pracy.
27.06.2018

Dziękujemy za wysłane grafiki.