• <
mewo_2022

TotalEnergies dostarczy piąty terminal FSRU dla portu Lubmin w Niemczech

21.07.2022 18:59
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas TotalEnergies dostarczy piąty terminal FSRU dla portu Lubmin w Niemczech

Partnerzy portalu

TotalEnergies dostarczy piąty terminal FSRU dla portu Lubmin w Niemczech - GospodarkaMorska.pl
Terminal FSRU w Kłajpedzie. Fot. AB Klaipėdos Nafta

Francuski koncern TotalEnergies rozpoczął współpracę z niemiecką firmą Deutsche ReGas w celu szybkiego uruchomienia nowego terminalu FSRU w porcie Lubmin w Niemczech. Partnerzy planują uruchomić go w grudniu 2022 roku.

Spółka chce zdążyć przed europejskim sezonem grzewczym i ewentualnym odcięciem dostaw gazu importowanego z Federacji Rosyjskiej. 

Jednostka ta byłaby dodatkowym elementem do czterech terminali FSRU, których budowę zapowiedział wcześniej rząd Niemiec. Władze zarezerwowały już cztery jednostki FSRU, dwie od norweskiej firmy Höegh LNG i kolejną parę zarządzaną przez grecką firmę Dynagas. Oczekuje się, że pierwsza jednostka LNG rozpocznie działalność pod koniec tego roku.

Jak informuje portal Maritime Exectutive, spółka Deutsche ReGas projektuje już terminal przybrzeżny i podłączenie do sieci gazowej EUGAL. TotalEnergies ma dostarczyć  statek FSRU, który będzie zacumowany poza portem. W sumie połączenie to będzie miało przepustowość 4,5 miliarda cbm rocznie, co stanowi około 10 proc. rocznego importu gazu z Rosji do Niemiec. Partnerzy planują wykorzystać trzy zbiornikowce wahadłowe LNG do dostarczenia skroplonego gazu do terminalu.

W Lubminie jest zbyt płytko, aby mogły pływać metanowce, dlatego partnerzy będą mieli drugi statek - FSU - zacumowany na stałe przy brzegu w celu odbioru. Zbiornikowce wahadłowe o mniejszym zanurzeniu będą przewozić LNG z FSU do FSRU. 

Deutsche ReGas twierdzi, że specjalistyczna konstrukcja FSRU może być również podłączona bezpośrednio do rurociągu morskiego. Gdyby w Zatoce Greifswaldzkiej zainstalowano dwie takie jednostki, firma twierdzi, że mogłaby zwiększyć swoją zdolność regazyfikacyjną do 15 miliardów cbm rocznie. 

Niemiecka firma rozważa również wykorzystanie tej samej infrastruktury do importu wodoru w przyszłych latach.

Źródło: maritime-executive.com/splash247.com

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.