ew
Ropa naftowa w USA drożeje we wtorek wraz z innymi ryzykownymi aktywami na świecie w reakcji na pojednawczą tonację uważnie obserwowanego na rynkach wystąpienia prezydenta Chin Xi Jinpinga w czasie, gdy na świecie utrzymują się napięcia handlowe pomiędzy USA a Chinami - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na maj na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 63,94 USD, po zwyżce o 52 centy.
Brent w dostawach na czerwiec na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie zyskuje 28 centów do 68,93 USD za baryłkę.
Prezydent Chin Xi Jinping obiecał zwiększenie importu, obniżenie limitów własności zagranicznej w przedsiębiorczości i rozszerzenie ochrony własności intelektualnej.
Wystąpienie Xi nastąpiło po tym, gdy amerykański prezydent Donald Trump wyraził optymizm w kwestii zawarcia porozumienia USA z Chinami dotyczącego kwestii handlowych.
Rynki akcji i surowców zareagowały na te komentarze wzrostami mając nadzieję, że można zapobiec wojnie handlowej pomiędzy dwiema największymi gospodarkami świata.
"Wszystkie aktywa ryzykowne zyskują po przemówieniu prezydenta Xi, ponieważ chiński przywódca wyraził większą otwartość" - mówi Will Yun, analityk rynków towarowych w Hyundai Futures Corp.
"Nastroje inwestorów są pozytywne, bo chęć Chin do otwarcia rynku wspiera wiarę w globalną gospodarkę i może prowadzić do wzrostu popytu" - dodaje.
Podczas poprzedniej sesji ropa na NYMEX zwyżkowała o 1,36 USD, czyli 2,2 proc., do 63,42 USD za baryłkę, a Brent na ICE zyskała 1,54 USD, czyli 2,3 proc. do 68,65 USD za baryłkę.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych