pc
Chiny i Unia Europejska powinny współpracować w ramach chińskiej inicjatywy Pasa i Szlaku; to nie może być projekt w jedną stronę - oświadczył prezydent Francji Emmanuel Macron, który w poniedziałek rozpoczął wizytę w Państwie Środka.
"Powstałe w czasach antycznych jedwabne szlaki nigdy nie były wyłącznie chińskie. Z samej definicji z tych szlaków można wspólnie korzystać. Skoro są to szlaki, to nie mogą być w jedną stronę" - powiedział Macron w Xi'an, stolicy prowincji Shaanxi (Szensi), która była miastem początkowym starożytnego Jedwabnego Szlaku.
Globalna inicjatywa Pasa i Szlaku, nazywana również Nowym Jedwabnym Szlakiem, ma na celu budowę lądowych i morskich korytarzy transportowych pomiędzy krajami Azji, Europy i Afryki a Chinami, stymulację światowego handlu i rozszerzenie wpływów gospodarczych Chin. Jej powstanie ogłoszono w 2013 roku. W maju 2017 roku prezydent Chin Xi Jinping poinformował, że przeznaczy na nią 124 mld dolarów.
Przeciwnicy planu postrzegają ambitną inicjatywę Xi jako próbę zwiększenia politycznych wpływów i obecności Pekinu na świecie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych