ew
W poniedziałek 26 stycznia Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk wziął udział w konferencji zorganizowanej przez ministerstwo transportu Republiki Francuskiej na temat niskoemisyjnego transportu morskiego. Marek Gróbarczyk w swoim wystąpieniu mówił o polskich praktykach w tym temacie, o żegludze śródlądowej, a także zaprosił wszystkich uczestników na Światowe Dni Morza w Szczecinie.
Konferencja pt. „W kierunku niskoemisyjnego transportu morskiego” odbyła się w gmachu francuskiego ministerstwa transportu w Paryżu. Zgromadziła ona przedstawicieli armatorów, firm proponujących niskoemisyjne rozwiązania techniczne, organizacje pozarządowej oraz francuskie i międzynarodowe stowarzyszenia i federacje transportowe.
Paryska konferencja to wydarzenie dotyczącym deklaracji ministra Wysp Marshalla Tony’ego de Brum podpisanej w grudniu 2017 roku podczas One Planet Summit w Paryżu. Deklaracja dotyczyła wkładu międzynarodowego transportu morskiego w redukcję gazów cieplarnianych i została podpisana przez 36 krajów, także przez Polskę. Minister Marek Gróbarczyk jako gość honorowy wygłosił wystąpienie potwierdzające poparcie Polski dla deklaracji Tony’ego de Brum, podkreślił znaczenie problemu niskoemisyjnego transportu morskiego oraz zaprosił uczestników na Światowe Dni Morza, które odbędą się w tym roku w Szczecinie.
Minister Gróbarczyk po konferencji spotkał się też z minister transportu Francji Élisabeth Borne. Podczas tego spotkania ministrowie rozmawiali m.in. o dekarbonizacji transportu morskiego, współpracy w rozwoju transportu śródlądowego oraz o Światowych Dniach Morza. Minister Gróbarczyk ponowił zaproszenie dla minister Borne do wzięcia udziału w tym największym święcie morskich Narodów Zjednoczonych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych