pc
Były kanclerz Niemiec Gerhard Schroeder potwierdził w środę, że pomimo krytyki ze strony polityków i mediów przyjmie stanowisko w zarządzie rosyjskiego koncernu paliwowego Rosnieft. Socjaldemokrata dodał, że media nie będą decydować o jego życiu prywatnym.
"Zrobię to. Tutaj chodzi o moje życie i ja o nim decyduję, a nie niemiecka prasa" - powiedział polityk SPD podczas wiecu wyborczego swojej partii w Rotenburgu w Dolnej Saksonii.
Jak zaznaczył, jego celem jest pomoc w zagwarantowaniu Niemcom i Europie bezpiecznych dostaw energii; izolowanie Rosji jest z ekonomicznego i politycznego punktu widzenia nierozsądne. "Demonizowanie Rosji nie służy nikomu" - dodał.
Schroeder ma zostać jednym z niezależnych dyrektorów Rosnieftu. Ostateczna decyzja w tej sprawie, uważana za zwykłą formalność, ma zapaść na zebraniu akcjonariuszy pod koniec września. Były kanclerz jest obecnie przewodniczącym komitetu akcjonariuszy spółki Nord Stream, która wybudowała gazociąg z Rosji do Niemiec po dnie Morza Bałtyckiego, i taką samą funkcję pełni w spółce Nord Stream 2, która ma zbudować drugą część tej magistrali gazowej.
Rosnieft jest jednym z rosyjskich przedsiębiorstw, na które Unia Europejska i USA nałożyły w 2014 roku sankcje w związku z naruszaniem przez Moskwę suwerenności Ukrainy.
Schroeder nie odniósł się do informacji mediów rosyjskich, że ma zostać prezesem rady nadzorczej Rosnieftu.
Były kanclerz zapewnił, że Rosnieft nie jest przedłużonym ramieniem rządu rosyjskiego. Jak zaznaczył, udziały mają w nim m. in. British Petroleum (BP) i Katar.
"Nie jestem człowiekiem, którego można wykorzystać" - zapewnił socjaldemokrata. Jak dodał, nie odnosi wrażenia, że prezydent Rosji Władimir Putin zamierza wykorzystać go jako reklamę koncernu.
Kandydat SPD na kanclerza Martin Schulz zdystansował się od swego partyjnego kolegi, zapewniając, że nie postąpiłby w ten sposób. Natomiast szef MSZ Sigmar Gabriel stanął po stronie byłego kanclerza. Większość niemieckich mediów bardzo krytycznie ocena plany Schroedera.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych