pc
Mam nadzieję, że wymiana handlowa między Polską a Singapurem będzie się dynamiczniej rozwijać dzięki bezpośredniemu połączeniu PLL LOT – powiedział we wtorek wicepremier, minister kultury Piotr Gliński.
"Wspieramy działalność narodowego przewoźnika. Nasz rynek lotniczy rośnie dynamicznie, LOT w tym wzroście bierze dynamiczny udział. Singapur to nowa destynacja. Jedna z wielu, którą w tej chwili otwiera LOT. Symbolizuje ono odważne podejście do rozwoju gospodarczego, które my, jako rząd prezentujemy" - powiedział Gliński tuż przed startem pierwszego rejsu PLL LOT do Singapuru z Warszawy.
Jak powiedział, polski rząd chce również wspierać polski biznes. "Nie tylko linie lotnicze, ale także naszych biznesmenów, przedsiębiorców, którzy są obecnie na całym świecie" - dodał.
Wicepremier podkreślił, że to połączenie to także symboliczne połączenie dwóch miejsc na świecie. "Z jednej strony mamy Warszawę, gdzie mamy ambicję być bramą Europy dla wielu innych gospodarek czy biznesu z krajów azjatyckich. Nieprzypadkowo zaczęliśmy projekt budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jest to projekt budowany z myślą o przyszłości naszej gospodarki. A z drugiej strony mamy Singapur, który jest wspaniałą bramą do rynków, które nas interesują" - wskazał Gliński.
Michał Fijoł z zarządu PLL LOT zaznaczył ze swej strony, że połączenie, które jest uruchamiane we wtorek stanowi 13. połączenie spółki dalekiego zasięgu.
"Łączymy Warszawę i Europę z mekką turystyczną, jaką jest Singapur. Łączymy Warszawę z wielkim centrum biznesowym i handlowym, jakim jest Singapur. Singapur to hub przesiadkowy i logistyczny. To brama m.in. do Australii" - powiedział.
Samolot w swój inauguracyjny rejs wystartuje około 23., by po około dwunastu godzinach lotu wylądować w Singapurze. Dreamliner pokona dystans ok. 9,5 tys. km.
Inauguracyjnym rejsem do Singapuru udaje się także m.in. wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP, Mikołaj Wild.
Boeing 787-8 Dreamliner może zabrać na pokład 252 pasażerów. Na początku podróżni będą mieli do wyboru trzy rejsy w tygodniu. Samoloty z Warszawy do Singapuru będą latały we wtorki, czwartki i soboty, a z Singapuru do Polski – w poniedziałki, czwartki i soboty. Tak będzie do końca czerwca.
Od lipca do końca sezonu letniego, czyli do końca października 2018 r., dreamliner będzie latać na tej trasie cztery razy w tygodniu. Dodatkowo dojdzie poniedziałkowy rejs z Warszawy i powrotny z Singapuru w środę.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych