ew
20 stycznia 2018 brytyjski kontenerowiec G. Washington należący do grupy CMA CMG stracił z pokładu 137 kontenerów. Brytyjski oddział ds. Badania wypadków morskich (MAIB - ang. Marine Accident Investigation Branch) opublikował właśnie raport w tej sprawie.
Zgodnie z raportem, główną przyczyną wypadku były niedokładne deklaracje masy kontenerów. To właśnie dlatego, dwa lata temu, statek niespodziewanie przechylił się o 20 ° na prawą burtę, zatrzymał się na kilka sekund, a następnie przechylił się o 20 ° w lewo, inicjując przewrócenie się kontenerów. 137 kontenerów wylądowało za burtą, a kolejne 85 uległo uszkodzeniu.
Kontenerowiec był wtedy w drodze z Xiamen w Chinach do Los Angeles w USA.
Dochodzenie MAIB wykazało ponadto szereg próblemów związanych z bezpieczeństwem. Wśród nich wymieniono np. zmniejszoną wytrzymałość konstrukcyjną kontenerów o niestandardowych wymiarach, zły załadunek i luźne zabezpieczenia a także wspomniane już niedokładne delkaracje masy ładunku.
Z pełną treścią raportu można zapoznać się TUTAJ
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu