ew
Przy nabrzeżu Stanów Zjednoczonych w Gdyni zacumował brytyjski niszczyciel rakiertowy HMS Diamond, klejnot w koronie Marynarki Wojennej Wielkiej Brytanii, jest trzecim z niezwykle skutecznych niszczycieli rakietowych Typu-45 i jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie okrętów wojennych na świecie. Gdynianie nowoczesną jednostkę będą mogli zwiedzić w piątek 7 września.
W czwartek, 6 września w gdyńskim magistracie dowódca jednostki Ben Keith spotkał się z Joanną Zielińską, przewodniczącą Rady Miasta Gdyni. Podczas wizyty przewodnicząca poprosiła aby mieszkańcy naszego miasta mogli zwiedzić jednostkę.
- Gdynianie uwielbiają zwiedzać okręty, szczególnie te, które są u nas po raz pierwszy z wizytą gościnną. Takie wydarzenia cieszą się dużym zainteresowaniem. Stąd nasza prośba aby umożliwić wszystkim jej zwiedzenie – mówi Joanna Zielińska, przewodnicząca Rady Miasta Gdyni.
Dowódca jednostki wyraził zgodę na zorganizowanie zwiedzania.
- Pomimo, że Wielka Brytania jest w trakcie procedury wystąpienia z Unii Europejskiej, to nadal jesteśmy w strukturach NATO i działamy na rzecz pokoju w Europie i na świecie. Odwiedzamy właśnie porty sojuszu i na tej trasie zawinęliśmy również do Gdyni. Bardzo nam się spodobało miasto, które jest blisko portu – mówił dowódca okrętu Ben Keith.
Jednostka cumuje przy niedostępnym na co dzień nabrzeżu Stanów Zjednoczonych, w basenie nr V im. Eugeniusza Kwiatkowskiego. Spacer w tym miejscu mógłby być niebezpieczny z uwagi na trwające w okolicy przeładunki. Zostaną więc podstawione specjalne autobusy dowożące zainteresowanych pod sam okręt.
Zwiedzanie będzie możliwe w piątek, 7 września w godzinach 9.00-12.00. Autokar będzie dowoził chętnych do zwiedzania okrętu spod bramy nr 2 portu w okolicach ronda na ul. Indyjskiej.
Brytyjski niszczyciel rakiertowy HMS Diamond D34 (typ 45 / "Daring") został zwodowany 27 listopada 2007 roku. W brytyjskiej marynarce wojennej służy od 5 maja 2011 roku. Okręt zaprojektowano głównie do zapewnienia obrony przeciwlotniczej. W konstrukcji okrętu zastosowano najnowsze rozwiązania w zakresie technologii stealth, które znacznie ograniczyły echo radiolokacyjne okrętu i jego emisję w podczerwieni. Dzięki napędowi elektrycznemu znacznie zwiększyły się możliwości w zakresie zwalczania okrętów podwodnych. Okręty budowane są w technologii oddzielnych segmentów, które są łączone ze sobą w stoczni.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym