Były prorektor ds. morskich, obecny pełnomocnik rektora ds. morskich oraz dyrektor Instytutu Nawigacji Morskiej dr inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka został rektorem Akademii Morskiej w Szczecinie na kadencję 2016-2020. Wyboru dokonano większością głosów.
W dzisiejszych (12.04) wyborach nowego rektora Akademii Morskiej w Szczecinie startowało czterech kandydatów: dr hab. inż. Cezary Behrendt, prof. nadzw. AM, dr hab. inż. Artur Bejger, prof. nadzw. AM, dr inż. kpt. ż.w. Jerzy Hajduk, prof. nadzw. AM oraz dr inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka, prof. nadzw. AM.
dr inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka, prof. nadzw. AM
Rektor elekt jest absolwentem Wydziału Nawigacyjnego AM w Szczecinie, po studiach został pracownikiem swojej macierzystej uczelni. W kadencji 2008-2012 był prorektorem ds. morskich, następnie dyrektorem Instytutu Nawigacji Morskiej Wydziału Nawigacyjnego oraz pełnomocnikiem rektora ds. morskich (do chwili obecnej). W 2004 powołany przez Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie na członka komisji egzaminacyjnej ds. kwalifikacji na stanowiska oficerskie, dwa lata później powołany przez Ministra Gospodarki Morskiej na członka zespołu do Spraw Biało-Czerwonej Bandery.
Podstawowy obszar jego zainteresowań naukowych to m.in. modelowanie symulacyjne ruchu statku budowane w oparciu o badania rzeczywiste oraz modelownie ryzyka w transporcie morskich. Jest autorem m.in. metod wymiarowania akwenu w oparciu o teorię ryzyka, metod obliczania skutków awarii występujących w transporcie morskim.
Efekty swoich badań wykorzystywał w licznych projektach naukowo-badawczych dot. inżynierii ruchu morskiego. Szereg z nich zostało wykorzystanych do projektowania akwenów portowych, dróg wodnych i budowli hydrotechnicznych oraz podczas definiowania parametrów techniczno eksploatacyjnych statków. Jednym z jego głównych osiągnięć o charakterze aplikacyjnym jest zastosowanie teorii ryzyka w modelowaniu akwenu portowego do optymalizacji falochronu osłonowego terminalu LNG w Świnoujściu.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym