ew
Premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson w przeprowadoznej w niedzielę rozmowie telefonicznej z prezydentem Francji Emmanuelem Macronem ponownie wykluczył opóźnienie brexitu i dodał, że obecnie jest "ostatnia szansa" na uzyskanie porozumnienia w tej sprawie.
Jak poinformował w niedzielę późnym wieczorem urząd premiera, Johnson powiedział Macronowi, że UE nie powinna ulegać fałszywemu przekonaniu, iż Wielka Brytania pozostanie we Wspólnocie po 31 października br.
Johnson, który przedyskutował swoją propozycję porozumienia z UE także z premierem Portugalii Antonio Costą, a wcześniej z innymi przywódcami państw europejskich,, zapewnił też po raz kolejny, że nie będzie ubiegał się o kolejne odroczenie brexitu.
"To jest szansa uzyskania porozumienia, porozumienia popieranego przez parlamentarzystów i uwzględniającego kompromisy wszystkich stron" - oświadczył wysokiej rangi funkcjonariusz na Downing Street 10 cytowany przez Reutera.
"Zjednoczone Królestwo wyszło z dużą, ważną ofertą ale nadszedł czas aby Komisja (UE) również wykazała wolę kompromisu. Jeśli to nie nastąpi, Wielka Brytania opuści UE bez porozumienia" - dodał wspomniany funkcjonariusz.
Według Pałacu Elizejskiego Macron powiedział Johnsonowi, że bilans dotychczasowych negocjacji w sprawie brexitu oraz ocena czy porozumienie jest możliwe, zostaną dokonane w końcu tego tygodnia.
Reuter zauważa, że Johnson stale powtarza, że nie będzie ubiegał się o kolejne opóźnienie brexitu, ale równocześnie zapewnia, że nie złamie ustawy, która zobowiązuje go do wystąpienia o takie opóźnienie, jeśli porozumienie nie zostanie osiągnięte do 19 października. Premier nie wyjaśnił sprzeczności między tymi wypowiedziami - podkreśla Reuter.
Johsnon przedstawił swoją propozycję porozumienia w sprawie brexitu w ub. środę, ale Bruksela oceniła ją sceptycznie, określając jej liczne zapisy jako "problematyczne".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych