sons/hellenicshippingnews.com
Ważny traktat międzynarodowy, który pomaga zapobiegać rozprzestrzenianiu się potencjalnie inwazyjnych gatunków wodnych przez statki, obejmuje teraz ponad 90% żeglugi na całym świecie, po rozszerzeniu traktatu przez Chiny na Specjalny Region Administracyjny Hongkongu.
Statki zgłoszone do Hongkongu - czwartej co do wielkości administracji flagowej na świecie pod względem tonażu wysyłkowego - będą teraz musiały stosować się do wymagań Konwencji o zarządzaniu wodami balastowymi (BWM).
Konwencja BWM ma na celu ochronę ekosystemów morskich poprzez wymaganie od statków gospodarowania wodami balastowymi, tak aby szkodliwe organizmy wodne i patogeny były usuwane lub unieszkodliwiane przed uwolnieniem wody balastowej do nowej lokalizacji. Pomaga to zapobiegać rozprzestrzenianiu się gatunków inwazyjnych - a także potencjalnie szkodliwych patogenów.
Konwencja BWM weszła w życie w 2017 r. i obejmuje obecnie 83 strony, co stanowi 90,98% tonażu brutto światowej żeglugi handlowej, w porównaniu z wcześniejszym 81,83%. Ponieważ wymogi wejścia w życie traktatu zostały spełnione we wrześniu 2016 r., od tego czasu dokonano około 30 ratyfikacji, przy czym odsetek światowego tonażu statków handlowych wzrósł znacznie, z 35,14% do 90,98%.
Chiny powiadomiły IMO 13 maja, że Rząd Chińskiej Republiki Ludowej rozszerzył Konwencję BWM na Specjalny Region Administracyjny Hongkongu, ze skutkiem od 13 sierpnia 2020 r.
Eksperci z PAN: jest bezdyskusyjne, że to człowiek poprzez emisję gazów cieplarnianych spowodował ocieplenie
Rusza akcja zarybiania i sprzątania Odry
Torqeedo chce produkować elementy do statków wykonane w 100% z recyklingu plastikowych odpadków wydobytych z oceanu
Marzec z rekordem temperatury oceanów – ponad 21 st. C
GIOŚ: przeprowadzono badania geofizyczne Morza Bałtyckiego na obszarze ponad 7 tys. km2
W rybach i owocach morza jest więcej PFAS niż by się wydawało