Przyszłość, i to wcale nieodległa, przyniesie polskim portom zmiany. Zmienią się struktury przeładunkowe, zmieni się sposób myślenia o łańcuchach dostaw, zmienią się potrzeby samych terminali, a nowe technologie usprawnią procesy, ale i wniosą nowe ryzyka. Uczestnicy II Kongresu Polskie Porty 2030 byli zgodni – polska branża portowa nie może osiąść na laurach.
Na koniec pierwszego dnia drugiej edycji konferencji Kongres Polskie Porty 2030 odbył się panel dyskusyjny pod tytułem "Net-Zero. Zielona Transformacja w Portach - Mit czy Wyzwanie?", który zgromadził czołowych ekspertów i praktyków z branży portowej. Moderatorem panelu był Bogdan Ołdakowski, CEO Actia Forum, który sprawnie kierował debatą, stawiając trudne pytania i moderując dynamiczną wymianę poglądów.
Norweski gigant energetyczny oraz partnerzy postanowili zainwestować ponad 12 mld koron norweskich w dalszy rozwój infrastruktury gazowej w prowincji gazowej Troll West. Przyspieszy to wydobycie ze złoża, a tym samym utrzyma obecny wysoki poziom eksportu gazu z obszarów Troll i Kollsnes do 2030 roku.
Dzięki przełomowej współpracy z gigantami branżowymi, takimi jak morska organizacja doradcza Lloyd’s Register FOBAS, producent silników Wärtsilä i dostawca biopaliw ACT Group, UECC (United European Car Carriers) przewodzi krytycznej ocenie i ewaluacji biopaliwa na bazie cieczy z łupin orzechów nerkowca (Cashew Nut Shell Liquid, CNSL).
MidOcean Energy („MidOcean”), spółka działająca w branży LNG, założona i zarządzana przez EIG, czołowy instytucjonalny podmiot inwestujący w ogólnoświatowy sektor energii i infrastruktury, podała dziś informację o zawarciu ostatecznej umowy z SK Earthon („SK”) w sprawie objęcia 20% udziałów SK w spółce Peru LNG („PLNG”).
W kontekście rosnącego zainteresowania zmianami klimatycznymi oraz wysokich poszukiwań związanych z kryzysem energetycznym w 2023 roku, Google ogłasza ambitne kroki w kierunku zrównoważonej energii. Firma planuje zakup ponad 700 megawatów czystej energii, w tym największe dotąd projekty morskiej energetyki wiatrowej w Holandii.
Stena Drilling, firma specjalizująca się w wierceniach w dnie morskim, odebrała nowy statek wiertniczy do operacji na głębokich wodach – Stena Evolution.
Koncern naftowy z Wielkiej Brytanii zawiesił połączenia przez Morze Czerwone i Kanał Sueski na czas nieokreślony. Jest to spowodowane trwającą eskalacją konfliktu w regionie, po tym jak 12 stycznia amerykańskie i brytyjskie siły zbrojne przystąpiły do bombardowania pozycji bojowników Huti w Jemenie. Ci z kolei ponawiają ataki na statki w regionie.
Wykorzystanie statków i platform wiertniczych w 2024 r. będzie na najwyższym poziomie od wielu lat. Po dobrym 2023 r. prognozuje się, że stawki dzienne w usługach na rzecz Oil & Gas Offshore wzrosną. Już w połowie 2023 r. wykorzystanie jednostek i platform wiertniczych osiągało w wielu rejonach ponad 80%, a nawet 95% - informuje w raporcie VesselsValue. Brakuje jednak statków do obsługi roponośnego i gazowe biznesu.
Biuro Zarządzania Energią Oceaniczną (Bureau of Ocean Energy Management, BOEM), agencja Departamentu Spraw Wewnętrznych USA, zaprezentowała plany rozwoju morskiej energetyki wiatrowej na Oceanie Atlantyckim, w pobliżu stanów Nowy Jork i New Jersey. Mieszkańcy kraju oraz zainteresowani mają okazję zapoznać się z przedsięwzięciem i podzielić się swoimi opiniami.
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Pływająca pogłębiarka rozpocznie pracę na Mierzei Wiślanej
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków