W zeszłym tygodniu hiszpański port w Walencji stał się pierwszym portem na świecie, który rozpoczął eksploatację ciągnika 4×4 zasilanego zielonym wodorem do transportu kontenerów na terenie swojego terminala.
Port w Walencji ujawnił, że będzie pierwszym europejskim portem, który zainstaluje zieloną instalację wodorową. Stacja, która zostanie zainstalowana w styczniu przyszłego roku, będzie mobilna i zapewni niezbędne paliwo w odpowiednich warunkach i ilościach gwarantujących ciągłość pracy urządzeń wchodzących w skład projektu H2Ports.
Czołowe europejskie porty obniżają emisję CO2. Wprowadzone w ostatnich latach ograniczenia, rozwój odnawialnych źródeł energii oraz coraz bardziej ekologiczne napędy w transporcie przynoszą efekty w Porcie Rotterdam i Porcie Walencja
Hiszpański Valenciaport debiutuje w 2021 roku dołączając do grona dwunastu międzynarodowych portów zaangażowanych w projekty dekarbonizacji i redukcji emisji.
Port Walencja planuje zbudować nowy terminal kontenerowy, w którym będą mogły zawijać giganty kontenerowe, o ładowności rzędu 24 tys. TEU. Kontrakt na budowę obiektu zostanie przyznany w lipcu a niedługo potem mają ruszyć pracę nad tym ambitnym projektem.
Port Walencja planuje zbudować nowy terminal kontenerowy, w którym będą mogły zawijać giganty kontenerowe, o ładowności rzędu 24 tys. TEU.
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków
"Ratownik" po amerykańsku. Zwodowano nowy okręt ratowniczy dla sił morskich USA