Wychwytywanie i magazynowanie dwutlenku węgla to konieczność dla cementowni, by uciec od wysokich kosztów zakupu uprawnień do emisji - ocenili przedstawiciele branży we wtorek. Aby jednak ruszyły inwestycje w technologię CCS niezbędna jest zmiana prawa i wsparcie finansowe.
Zatłaczanie 150 000 ton CO2 rocznie do złóż ropy naftowej na Bałtyku z użyciem innowacyjnej technologii naprzemiennego zatłaczania wody złożowej (tzw. WAG), współpraca z Instytutem Nafty i Gazu - Państwowym Instytutem Badawczym (INiG-PIB) w realizacji prac nad uruchomieniem wielkoskalowych instalacji oraz określenie potencjału sekwestracyjnego w polskiej części Morza Bałtyckiego - to tylko niektóre projekty z udziałem LOTOS Petrobaltic z Grupy ORLEN, których realizacja rozpocznie się lub będzie kontynuowana w 2024 roku.
Japońskie firmy dążą do ujednolicenia specyfikacji i projektów statków w celu realizacji projektu międzynarodowego transportu skroplonego CO2 (LCO2) na dużą skalę począwszy od 2028 roku. Wykorzystując technologie i doświadczenie konstrukcyjne Mitsubishi Shipbuilding i Nihon Shipyard pracują nad stworzeniem infrastruktury dla morskich przewoźników LCO2, dążąc do ujednolicenia jej z transportem lądowym.
PGNiG Upstream Norway z Grupy Orlen podpisało z norweską firmą Horisont Energi umowę objęcia 50 proc. udziałów w leżącej na Morzu Barentsa koncesji Polaris, która posłuży do zatłaczania i magazynowania dwutlenku węgla - poinformował w poniedziałek Orlen.
Orlen podpisał we wtorek z firmą Horisont Energi list intencyjny ws. objęcia do 50 proc. udziałów w koncesji na sekwestrację CO2 w złożu Polaris na Morzu Barentsa. Zgodnie z planami Orlenu pod koniec dekady usługa sekwestracji mogłaby być komercyjnie dostępna.
Rozwój technologii składowania dwutlenku węgla (CO2) na Morzu Północnym wszedł w fazę wydawania pozwoleń. Duńskie ministerstwo klimatu i energii poinformowało, że administracja wydała trzy licencje na wdrożenie technologii wychwytywanie i składowanie dwutlenku węgla (CCS).
Norweskie firmy energetyczne Equinor i Vår Energi wycofują się z prowadzonego przez Horisont Energi projektu Barents Blue, znanego również jako pierwszy w Europie zakład produkcji niebieskiego amoniaku na dużą skalę.
Projekt PCI Northern Lights to sieć transgranicznego transportu CO2 oparta o statki handlowe. Łączy ona europejskie inicjatywy w zakresie wychwytywania dwutlenku węgla ze stałą infrastrukturą składowania dwutlenku węgla w norweskim rejonie Morza Północnego.
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków
"Ratownik" po amerykańsku. Zwodowano nowy okręt ratowniczy dla sił morskich USA
2H i Vekta Group pracują nad innowacjami w zakresie kabli wysokiego napięcia dla morskich elektrowni wiatrowych
Tärntank zamawia dziesiąty hybrydowy chemikaliowiec od Kongsberg Maritime