Wykonaliśmy już ok. 80 proc. dostaw kluczowych elementów dla budowanego w PKN Orlen w Płocku kompleksu Olefin III. Ich realizacja wymagała dostarczenia poszczególnych elementów Wisłą, w tym wielkogabarytowych – powiedział PAP Grzegorz Samoć, dyrektor działu Projects DSV i szef projektu.
W Płocku we wtorek wieczorem rozpocznie się dwudniowa operacja przewiezienia z nabrzeża Wisły do zakładu głównego PKN Orlen ważącej ponad 850 ton kolumny Wash Tower dla budowanego tam kompleksu Olefin III. To największy transport realizowany dotąd w Polsce.
Na przyszły tydzień w Płocku (Mazowieckie) planowany jest transport kolumny Wash Tower, największego i najcięższego elementu budowanego w zakładzie głównym PKN Orlen kompleksu Olefin III. Transport wyruszy z nabrzeża Wisły 9 maja wieczorem, a na plac budowy dotrze w nocy z 10 na 11 maja.
Specjalistyczny statek Fairmaster przypłynął do Gdańska wieczorem, w środę 22 marca. Nocą zacumował przy Pirsie Węglowym w Porcie Północnym. Na jego pokładzie przetransportowano z Hiszpanii elementy do budowy nowoczesnego Kompleksu Olefin III na terenie należącej do Orlenu petrochemii w Płocku, w tym potężną, ważącą ponad 800 ton kolumnę wash tower.
Armator Jumbo Shipping zakończył transport i przeładunek elementów fundamentów morskich turbin wiatrowych dla morskiej farmy wiatrowej Hornsea Two, której operatorem jest duński Ørsted.
Fairmaster ponownie w Porcie Gdynia. Jeden z najsilniejszych statków na świecie przypłynął po olbrzymią suwnicę, która będzie pracowała w Porcie Dien Dien w Algierii. To już drugi taki transport. Pierwsza suwnica wypłynęła z Gdyni w listopadzie ubiegłego roku.
Fairmaster ponownie w Porcie Gdynia. Jeden z najsilniejszych statków na świecie przypłynął po olbrzymią suwnicę, która będzie pracowała w Porcie Dien Dien w Algierii. To już drugi taki transport. Pierwsza suwnica wypłynęła z Gdyni w listopadzie ubiegłego roku.
Fairmaster w drodze do Algierii. Jeden z najsilniejszych statków świata wypłynął we wtorek z Portu Gdynia z olbrzymią suwnicą na pokładzie. Konstrukcja ma prawie 60 m wysokości i waży około 1 400 t.
Fairmaster w drodze do Algierii. Jeden z najsilniejszych statków świata wypłynął we wtorek z Portu Gdynia z olbrzymią suwnicą na pokładzie. Konstrukcja ma prawie 60 m wysokości i waży około 1 400 t.
Operacja zakończona. Gigantyczna suwnica na pokładzie statku Fairmaster w poniedziałek opuściła Szczecin. Teraz urządzenie płynie do irlandzkiego portu Limerick.
Operatorzy systemów przesyłowych gazu podpisali porozumienie celem przyspieszenia rozwoju infrastruktury wodorowej
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Pływająca pogłębiarka rozpocznie pracę na Mierzei Wiślanej
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]