Przyszłość, i to wcale nieodległa, przyniesie polskim portom zmiany. Zmienią się struktury przeładunkowe, zmieni się sposób myślenia o łańcuchach dostaw, zmienią się potrzeby samych terminali, a nowe technologie usprawnią procesy, ale i wniosą nowe ryzyka. Uczestnicy II Kongresu Polskie Porty 2030 byli zgodni – polska branża portowa nie może osiąść na laurach.
Na koniec pierwszego dnia drugiej edycji konferencji Kongres Polskie Porty 2030 odbył się panel dyskusyjny pod tytułem "Net-Zero. Zielona Transformacja w Portach - Mit czy Wyzwanie?", który zgromadził czołowych ekspertów i praktyków z branży portowej. Moderatorem panelu był Bogdan Ołdakowski, CEO Actia Forum, który sprawnie kierował debatą, stawiając trudne pytania i moderując dynamiczną wymianę poglądów.
W naszym artykule „Konosament a umowa czarteru" rozpoczęliśmy analizę relacji prawnych pomiędzy umową czarteru a wystawionym w związku z daną umową czarteru, konosamentem.
Norweski gigant energetyczny oraz partnerzy postanowili zainwestować ponad 12 mld koron norweskich w dalszy rozwój infrastruktury gazowej w prowincji gazowej Troll West. Przyspieszy to wydobycie ze złoża, a tym samym utrzyma obecny wysoki poziom eksportu gazu z obszarów Troll i Kollsnes do 2030 roku.
Rosyjski gigant energetyczny Łukoil w ciągu najbliższej dekady może osiągnąć nawet 7 mld dolarów zysku ze złoża gazu w Azerbejdżanie, w którym ma udziały. Tego samego, które zaopatruje Unię Europejską - wynika z raportu organizacji pozarządowej Global Witness.
W tradycyjnym systemie common law, terminowa płatność „hire” (opłaty czarterowej), jakkolwiek należąca do kluczowych obowiązków czarterującego, nie stanowi warunku istotnego umowy czarteru na czas.
MidOcean Energy („MidOcean”), spółka działająca w branży LNG, założona i zarządzana przez EIG, czołowy instytucjonalny podmiot inwestujący w ogólnoświatowy sektor energii i infrastruktury, podała dziś informację o finalizacji transakcji z Tokyo Gas Co., Ltd. („Tokyo Gas”), której przedmiotem było nabycie udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG.
Dzięki przełomowej współpracy z gigantami branżowymi, takimi jak morska organizacja doradcza Lloyd’s Register FOBAS, producent silników Wärtsilä i dostawca biopaliw ACT Group, UECC (United European Car Carriers) przewodzi krytycznej ocenie i ewaluacji biopaliwa na bazie cieczy z łupin orzechów nerkowca (Cashew Nut Shell Liquid, CNSL).
Standardem niemal, w międzynarodowym obrocie morskim, jest sytuacja, w której kapitan statku (lub inny przedstawiciel armatora) zatrudnionego w ramach umowy czarterowej wystawia konosament. W relacjach bezpośrednich armator – czarterujący, wystawiony konosament, co do zasady, nie wywołuje większych skutków prawnych.
Firma Venture Global LNG poinformowała 17 marca, że nabędzie flotę dziewięciu statków do transportu skroplonego gazu ziemnego (LNG), zwiększając swoją zdolność do sprzedaży i transportu własnych ładunków.
Operatorzy systemów przesyłowych gazu podpisali porozumienie celem przyspieszenia rozwoju infrastruktury wodorowej
Tak kształtuje się przyszłość żeglugi? Położono stępkę pod Celebrity Xcel, statek pasażerski z napędem na metanol
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Pływająca pogłębiarka rozpocznie pracę na Mierzei Wiślanej
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki