• <

Wynik wyszukiwania - "sea-intelligence" - Wiadomości

Ataki Huti na Morzu Czerwonym stwarzają okazję dla tureckich fabryk i eksporterów

Niedawne ataki jemeńskich rebeliantów Huti na statki na Morzu Czerwonym już wpłynęły na światową wymianę handlową, stwarzając równocześnie szansę dla tureckich producentów - napisał w środę turecki dziennik "Hurriyet".
24.01.2024

Spadek rzetelności harmonogramów w przewozach morskich

Organizacja Sea-Intelligence opublikowała raport Global Liner Performance (GLP), zawierający dane dotyczące rzetelności harmonogramów przewozów morskich do listopada 2023 roku.
02.01.2024

Kontenerowce płyną na stratach. Będą szorować po dnie do 2028 roku?

Czy operatorzy kontenerowców będą oglądać dno w budżetach do 2028 r.? A z nimi gestorzy ładunków, spedytorzy, logistycy i terminale? 2023 r. nie był dobry dla operatorów statków kontenerowych. 2024 r. ma być nie lepszy, nie tylko dla armatorów liniowych.
25.12.2023

Spadają ceny kontenerowego transportu morskiego

Ceny kontenerowego transportu morskiego ustabilizowały się i wracają do poziomu sprzed pandemii koronawirusa, informuje w środę dziennik „Financieele Dagblad”. Powodem spadku cen jest mniejszy popyt związany z pogarszającą się koniunkturą gospodarczą, ocenia holenderska gazeta.
28.12.2022

Sprzedaż nowych kontenerów gwałtownie w dół

China International Marine Containers (CIMC), największy producent kontenerów żeglugowych na świecie, odnotował w 2022 roku znaczny spadek sprzedaży i zysku netto.
31.10.2022

Sea-Intelligence: kongestie spadły o połowę

Najnowszy raport duńskiej firmy Sea-Intelligence podaje, że w porównaniu do stycznia 2022 problemy z kongestiami w portach zostały zmniejszone o połowę.
07.10.2022

Statki-widmo na morzach. Czy puste rejsy to znak naszych czasów?

Puste rejsy zmniejszają zdolność przewozową, aby zrównoważyć spadające wolumeny po globalnych kongestiach portowych i spowolnić spadek stawek frachtowych. Okazja się nadarzyła, ponieważ w Chinach trwa obecnie Złoty Tydzień, hamując zapotrzebowanie na transport morski.
05.10.2022

Jak przygotować się na największe wyzwania globalnych łańcuchów dostaw?

Niedobór kontenerów, wciąż wysokie stawki i opóźnienia w tranzycie - jak przygotować się na największe wyzwania globalnych łańcuchów dostaw?
24.08.2022

Kongestie w portach po raz n-ty. Kiedy koniec zatłoczenia w portach?

Zatłoczenie w portach nadal utrzymuje się na wysokim poziomie, zaś uczestnicy morskiego łańcucha dostaw znaleźli się w niekończącym się cyklu wyzwań logistycznych.
04.08.2022

Jedna piąta kontenerowców utknęła w kongestiach

Firma analityczna Windward wskazuje, że jedna piąta wszystkich kontenerowców na świecie utknęła w portowych kongestiach. Zdecydowana większość z nich w Chinach.
22.04.2022

Czekając na zakupy. Globalny kryzys łańcucha dostaw nadal w grze

Zatory portowe z Azji przeniosły się do Ameryki, opóźnienia w transporcie nadal są dolegliwe, a świat zmaga się z niedoborami towarów i wzrostem cen, zaś końca problemów nie widać.
07.03.2022

Statki spóźniają się jak nigdy

Firma analityczna Sea-Intelligence opublikowała dane, z których wynika, że harmonogramy rejsów statków jeszcze nigdy nie były tak mało wiarygodne.
03.02.2022

Kontenery podróżują dwa razy dłużej niż przed pandemią

Ta sama trasa, dwa razy dłuższy czas dostawy. Kontenery potrzebują teraz dwa razy więcej czasu by dotrzeć do miejsca dostawy niż przed pandemią.
10.01.2022

Sea-Intelligence: dwie trzecie wszystkich kontenerowców jest opóźnionych

Globalne zagęszczenie portów nadal sieje spustoszenie w rozkładach rejsów liniowych. Zgodnie z nowymi danymi z Sea-Intelligence, wiarygodność harmonogramów utrzymuje się na dolnym końcu zakresu obserwowanego w 2021 roku. We wrześniu dwa na trzy statki były opóźnione, a liczba dni opóźnienia również pozostała na najwyższym poziomie.
10.11.2021

Koszty wysyłki poza kontrolą. Rosną ceny towarów, od kawy po zabawki

Rosnąca w zawrotnym tempie cena wysyłki towarów na całym świecie może wpłynąć na twój portfel szybciej niż myślisz – od tej filiżanki kawy, którą dostajesz każdego ranka, po zabawki, które zamierzałeś kupić swoim dzieciom.
18.06.2021

Rok burzliwego transportu morskiego

Pandemia koronawirusa silnie uderzyła w 2020 roku w światowy rynek logistyki. Niektóre skutki będą odczuwalne jeszcze przez kilka miesięcy tego roku, inne – nawet przez kilka lat. Mogą się zmienić łańcuchy dostaw, czyli może ulec korekcie produkcja przemysłowa na świecie.
15.02.2021

Ciążenie ku wzrostom i rozwojowi. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 47-48)

Kolejne tygodnie przedostatniego miesiąca roku mijały pod znakiem ciążenia rynków frachtowych ku wzrostom i rozwojowi. Nadal tej coraz mocniej wyczuwalnej tendencji nie może poddać się segment wycieczkowców, który w wyniku trwającej ogólnoświatowej pandemii i obostrzeń skrępowany jest restrykcyjnymi ograniczeniami. Straty są tutaj ogromne i idą już w dziesiątki miliardów dolarów amerykańskich.
30.11.2020

Raport z rynku żeglugowego – stracony sezon (tydzień 31-33)

Pomimo pojawiających się oznak poprawy a także podstaw ku temu, aby twierdzić, że rynki żeglugowe podniosą się w przeciągu około 1 do 2 lat, aktualna sytuacja w branży żeglugowej jest nadal trudna. Niepewność, co do najbliższej przyszłości paraliżuje funkcjonowanie i rozwój wielu ze światowych armatorów. Jednocześnie trwają dziejowe przetasowania pomiędzy konkurentami. Być może w najbliższych miesiącach pojawią się kolejne zaskakujące dla rynku informacje.
17.08.2020

Rynek bunkra w obliczu trudniejszego Q3. Powodem wzrost podaży

Analitycy i źródła handlu twierdzą, że globalna podaż oleju napędowego wykorzystywanego przez statki i elektrownie wzrośnie w trzecim kwartale, co spowoduje depresję rynku paliw morskich, ponieważ popyt na wysyłkę pozostaje słaby.
05.07.2020

Odwoływanie rejsów może przynieść 9 mld dolarów zysku armatorom kontenerowym

Pomimo znacznego spadku wolumenu transportowanych kontenerów w wyniku globalnej pandemii, przewoźnicy oceaniczni wciąż pozostają optymistyczni co do możliwości osiągnięcia zysku.
22.06.2020

Zawieszenie rejsów najmocniej uderzyło w europejskie porty

Ogromna liczba pustych rejsów ogłoszona przez przewoźników oceanicznych w odpowiedzi na malejący popyt spowodowany pandemią COVID-19 mocno odbiła się na kondycji portów na całym świecie.
04.05.2020

Przewoźnicy usunęli 3 mln TEU zdolności przewozowej z kluczowych szlaków kontenerowych

Według ankiety przeprowadzonej przez Sea-Intelligence zdolność przewozowa wycofana na szlakach Azja-Europa i transpacyficznych osiągnęła 3 mln TEU.
19.04.2020

Raport z rynku żeglugowego – zamrożenie i kumulacja pozytywnej energii na przyszłość (tydzień 15)

Ostatni tydzień niósł za sobą dalsze poważne reperkusje dla gospodarki morskiej związane 
z konsekwencjami pandemii wirusa COVID 19. Ze względu na atmosferę świąteczną uczestnicy rynku szukali powodów do optymizmu. Takie na pewno można odnaleźć, szczególnie w perspektywie długookresowej. Jak pokazuje wiele danych statystycznych, po tego typu kryzysach, oczekiwania co do przyspieszenia dynamiki rynku i wzrostów są naturalne i uzasadnione. Na razie jednak rynek pozostaje w „zamrożeniu” i trudno jest przewidzieć ze względu na
13.04.2020

Najgorszy scenariusz rozwoju pandemii koronawirusa zakłada straty rzędu 23 mld dolarów dla przewoźników

Odwoływanie rejsów wywołane spadkiem popytu na skutek pandemii koronawirusa może doprowadzić do zbiorczej straty przewoźników kontenerowych w wysokości 23 miliardów USD – tak wygląda najczarniejszy scenariusz według firmy Sea-Intelligence z Kopenhagi.
06.04.2020

Pandemia koronawirusa rozpoczęła nową falę pustych rejsów

W momencie gdy liczba pustych rejsów z Chin zaczęła spadać, przemysł przygotowuje się na jej kolejną falę w Azji i Europie, z powodu rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa.
02.04.2020

Tarcza gospodarcza po włosku. 25 mld euro dla firm i pracowników

Rząd włoski uruchomił program o wartości 25 mld euro o nazwie „Cura Italia”, które wesprą przedsiębiorstwa i pracowników dotkniętych epidemią Koronawirusa, czyli prawie wszystkich. Już zawieszono pobieranie podatków i potrąceń z pensji w branżach najbardziej dotkniętych kryzysem, w tym w logistyce, portach i transporcie morskim.
26.03.2020

Zaskakujący wpływ wojny cenowej na rynku ropy naftowej na żeglugę morską

Jak informują analitycy Gunvor Group Ltd., póki co nie widać szans, aby Rosja i Arabia Saudyjska wycofały się z wojny cenowej na rynku ropy. Dodatkowo, znaczna część globalnej gospodarki została "zamknięta", aby powstrzymać rozprzestrzenianie się koronawirusa. Zaskakujący wpływ tej napiętej sytuacji na żeglugę morską zauważyła firma konsultingowa Sea-Intelligence.
25.03.2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.