• <

Wynik wyszukiwania - "biopaliwa" - Wiadomości

Jak napędzać żeglugę przyszłości, czyli zamawianie nieistniejących statków [DEBATA]

"Transformacja energetyczna na statkach i w transporcie morskim" - to kolejna debata podczas 5. Rejsu z Gospodarką Morską. Wnioski z debaty ekspertów są co najmniej niepokojące. Dramatycznie brakuje paliw niskoemisyjnych, a jednocześnie najwięksi i najbogatsi armatorzy eskalują wyścig technologiczny, na który nie stać mniejszych operatorów.
24.10.2025

Balearia wprowadza bio-LNG na swoje promy

Trzy promy linii Balearia będą pływają już wyłącznie na bio-LNG. Ale tylko do grudnia.
03.10.2025

Szwedzki przewoźnik Wasaline ma stać się pierwszym na Bałtyku pod względem neutralności klimatycznej

Z myślą osiągnięciu celu, jakim jest zerowa emisja netto CO2, przewoźnik Wasaline podpisał umowę na dostawy przyjaznego dla środowiska paliwa z Gasum oraz Stena Line. Umożliwi to statkom firmy w przyszłości wyłącznie korzystać z biopaliw, co pozwoli na wdrożenie ekologicznej żeglugi na obsługiwanych, bałtyckich trasach.
12.08.2025

Nowe technologie na statkach i w portach w kilwaterze rentowności

W oczekiwaniu na efekt motyla, operatorzy związani z globalnym transportem morskim bardziej rozważnie podejmują decyzje co do inwestycji w paliwa niskoemisyjne. Liderzy „odeszli od paliw ekologicznych na rzecz tradycyjnych paliw kopalnych, idąc w kierunku przeciwnym do poprzednich nastrojów”. Gaz ziemny w stanie ciekłym (LNG) i ciężki olej opałowy (HFO) w tym roku znalazły się w centrum zainteresowania menedżerów flot handlowych – wynika z najnowszego raportu „ICS Maritime Barometer Report 2024-2025”, który ukazał się w czerwcu b
02.07.2025

Finnlines może pływać do Polski na biopaliwie

Finnlines wprowadził nową usługę Green Lane, dzięki której oferuje swoim klientom możliwość przewozu ładunków statkami zasilanymi biopaliwami lub energią elektryczną.
05.06.2025

Czy branża TSL może być ekologiczna?

W 1992 roku, podczas Konferencji Narodów Zjednoczonych na temat Środowiska i Rozwoju w Rio de Janeiro, znanej jako Szczyt Ziemi, podjęto decyzję o konieczności wspólnych działań na rzecz ochrony środowiska i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. W ramach tych działań podpisano Ramową Konwencję Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (United Nations Framework Convention on Climate Change – UNFCCC), określającą zasady międzynarodowej współpracy w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych, odpowiedzialnych za globalne
11.03.2025

Wallenius Wilhelmsen przeprowadza pierwsze bunkrowanie biopaliw w Japonii

W porcie Jokohama Wallenius Wilhelmsen pomyślnie zakończył pierwszą w Japonii próbę bunkrowania na statku M/V Tamesis 400 ton biopaliwa. Ma to stanowić znaczący krok w globalnych wysiłkach firmy na rzecz dekarbonizacji i dowód wysiłków firmy na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko i promowania zrównoważonego rozwoju w żegludze.
18.02.2025

Port Rotterdam podaje zmiany w ilości tankowanego paliwa. Niskoemisyjne rosną, konwencjonalne spadają

Najważniejszy port Holandii i jeden z największych w Europie Zachodniej zaprezentował statystyki dotyczące bunkrowania statków. Zgodnie z podanymi danymi, w porównaniu z 2023 rokiem miał nastąpić wzrost obsługi statków z niskoemisyjnymi napędami.
31.01.2025

Rząd przyjął projekt zmiany ustawy o biopaliwach. Udział OZE w transporcie w 2030 r. ma wynieść 14,9 proc.

Zwiększenie udziału energii ze źródeł odnawialnych, w tym pochodzącej z biopaliw w transporcie do 14,9 proc. w 2030 r. przewiduje przyjęty we wtorek przez rząd projekt zmiany ustawy o biopaliwach.
07.01.2025

Eni i MSC współpracują na rzecz dekarbonizacji

Dyrektor generalny Eni, Claudio Descalzi i prezes MSC Group, Diego Aponte podpisali memorandum o porozumieniu, którego celem jest opracowanie wspólnych inicjatyw w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i transformacji energetycznej.
03.12.2024

HES Gdynia. Pierwsza dostawa UCO w terminalu

Terminal HES Gdynia podał, że w sobotę po raz pierwszy rozładowany został statek z UCO, czyli zużytym olejem kuchennym, surowcem wykorzystywanym do produkcji biopaliw.
08.10.2024

Gasum zasila biometanem statek dostawczy platformy Equinor

Gasum współpracuje z Equinor przy serii operacji bunkrowania skroplonego biometanu w porcie Dusavik w Stavanger w Norwegii. Pierwsza dostawa została pomyślnie zrealizowana w połowie lipca. Gasum będzie nadal dostarczać na Island Crusader 2-3 ciężarówki surowca mniej więcej co drugi tydzień. Każda ciężarówka zawiera około 22 ton.
08.08.2024

Alfa Laval pionierem zrównoważonego transportu morskiego

Alfa Laval napędza przemysł morski na drodze do dekarbonizacji dzięki swoim technologiom, rozwiązaniom i doświadczeniu w obsłudze paliw. Oferta Alfa Laval dla przemysłu morskiego wykracza poza pojedyncze zastosowanie lub rodzaj paliwa. Firma wprowadza innowacje i poszerza swoją ofertę rozwiązań zarówno dla istniejących, jak i pojawiających się paliw alternatywnych, w tym LNG, LPG, biopaliw, metanolu i amoniaku.
23.07.2024

Do IMO złożono wniosek dotyczący osiągnięcia zerowej emisji CO2 w żegludze. Dekarbonizację ma wesprzeć fundusz opłat

Międzynarodowa Izba Żeglugi ( International Chamber of Shipping, ICS), Wspólnota Bahamów i Republika Liberii przedstawiły Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) szczegółową propozycję dotyczącą Funduszu Żeglugi Zeroemisyjnej w celu przyspieszenia przejścia na zerową emisję do 2050 roku. Ma on zachęcać do produkcji i stosowania paliw oraz technologii morskich o zerowej emisji gazów cieplarnianych oraz zapewnić miliardy dolarów na wsparcie transformacji energetycznej w krajach rozwijających się.
01.02.2024

Wallenius Wilhelmsen zdobywa kontrakty o wartości ponad 1,2 miliarda dolarów

Norwesko-szwedzka firma z branży żeglugowej zawarła intratne umowy dla działających na rynki w USA międzynarodowych klientów z branży górniczej i motoryzacyjnej. Kontrakty wiążą się z zapewnieniem dostaw prowadzonych drogą morską. Firma zapewnia, że wpisuje się to również w jej strategię promowania świadomości o dekarbonizacji żeglugi, promując wykorzystanie transportu morskiego o ograniczonym wpływie w zakresie emisji CO2.
30.01.2024

Znana sieć sklepów będzie korzystać z ekologicznego serwisu Maerska

A.P. Moller-Maersk ogłosił, że do grona klientów korzystających z rozwiązania ECO Delivery w transporcie morskim dołącza duńska sieć sklepów Flying Tiger Copenhagen.
22.01.2024

Firma NYK przeprowadzi długoterminowe próby wprowadzenia biopaliw na pełną skalę

Począwszy od 2024 roku, firma NYK przeprowadzi na pełną skalę testy długoterminowego wykorzystania biopaliw, które są uważane za charakteryzujące się zerową emisją CO2 netto, w żegludze swoich istniejących statków opalanych ciężkim olejem.
28.12.2023

Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze

Globalna firma energetyczna Shell poinformowała w środę o pierwszej w Porcie Gibraltar operacji bunkrowania statku wycieczkowego paliwem LNG. Bunkrowanie zostało przeprowadzone we współpracy z Royal Caribbean Group, Anthony Veder i Zarządem Portu Gibraltar. Statkiem bunkrującym był zbudowany w Gdańsku Coral Methane.
29.09.2023

Biopaliwo na bilety (promowe). Innowacje na i pod pokładami promów

Pasażerowie fińscy korzystający z transportu morskiego po raz drugi z rzędu uznali Viking Line za najbardziej zrównoważoną firmę żeglugową obsługującą połączenia między Finlandią a Szwecją. Prawie połowa osób, które wypełniły ankietę, wybierze w przyszłości jeszcze bardziej przyjazne dla klimatu środki transportu, a dwie trzecie są gotowe dopłacić do biletu, aby zmniejszyć niekorzystny wpływ statku na środowisko – wynika z najnowszego badania EPSI linii promowych Passenger Transport Ferries 2023.
17.09.2023

Grupa Meyer prezentuje innowacyjne statki oraz projekt wycieczkowca przyszłości

Podczas targów rejsowych w Fort Lauderdale na Florydzie brytyjski koncern Meyer zaprezentował koncepcję futurystycznego wycieczkowca, jaki mógłby przemierzać oceny za kilka dekad. Firma wykorzystała tu doświadczenie z budowy dwóch najnowocześniejszych technologicznie jednostek pasażerskich, jakie wyszły z jej stoczni.
04.04.2023

Nowa oceaniczna linia drobnicowa DB Schenker z Bangladeszu do Polski wsparciem dla branży fashion

Nowe połączenie drobnicowe z portu Chittagong do Gdańska ma być odpowiedzią na potrzeby klientów głównie z szeroko pojętej branży fashion którzy importują towary z krajów takich jak Bangladesz, Indie czy Pakistan. Wiąże się to z rozwojem sieci połączeń oceanicznych z państwami Dalekiego Wschodu. Ma też zapewnić także redukcję emisji CO2 dzięki biopaliwom używanym przez poruszające się na tej trasie statki.
10.03.2023

Gaz-System zbada zainteresowanie przesyłem wodoru, biometanu oraz amoniaku

Gaz-System rozpoczyna badanie, by oszacować zainteresowanie rynku rozwojem nowych projektów związanych z transportem wodoru, biometanu oraz amoniaku, zarówno ze strony producentów, jak również odbiorców - poinformował w środę operator.
01.03.2023

Bałtyk basenem innowacji?

Ze względu na restrykcyjne normy ograniczające stosowanie statków wykorzystujących paliwo wysokosiarkowe, Bałtyk może stać się poligonem dla innowacji, twierdzą eksperci ABB. Szczególną rolę ma do odegrania zielony wodór, który jest niezbędny w realizacji celów zielonej rewolucji w żegludze.
23.11.2022

Furetank testuje paliwo odnawialne na bazie odpadów

Szwedzka firma żeglugowa Furetank ujawniła, że jej dwupaliwowy tankowiec Fure Valö wykonał pierwszy rejs na nowej mieszance paliwowej od firmy Equinor zawierającej zużyty olej kuchenny.
18.11.2022

Rolls-Royce dostawcą silników do hybrydowych holowników

Silniki, z których każdy ma moc 2000 kW, będą napędzać cztery nowe holowniki, które Rio Maguari buduje dla firmy Svitzer.
05.12.2021

Maersk podpisuje pierwszą umowę na dostawę zielonego metanolu w celu osiągnięcia zerowych emisji netto

A.P. Moller-Maersk podał w środę, że podpisał umowę zabezpieczającą zielony metanol, ponieważ przygotowuje się do eksploatacji swojego pierwszego neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla statku w 2023 roku.
20.08.2021

Diabeł tkwi w szczegółach. Wodór a dekarbonizacja transportu morskiego

Międzynarodowa Organizacja Morska wezwała do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o połowę do 2050 r. Wśród potencjalnych paliw mających doprowadzić do zeromisyjności światowej floty, wodór jawi się jako najpoważniejszy kandydat.
17.08.2021

Maersk. Potrzeba więcej biopaliwa, jedzcie więcej frytek

Maersk zobowiązał się do osiągnięcia zeroemisyjności do 2050 roku, jednak pojawił się problem – do biopaliwa używanego na statkach potrzebny jest zużyty olej spożywczy, a tego może zabraknąć.
16.08.2021

ONE testuje zrównoważone biopaliwo na kontenerowcu

Singapurski armator kontenerowy, Ocean Network Express (ONE), przeprowadził test biopaliwa na kontenerowcu MOL Experience.
11.02.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.