• <

Wynik wyszukiwania - "Dominion" - Wiadomości

Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny

Wczoraj w Teksasie odbyło się wodowanie pierwszego zbudowanego w Stanach Zjednoczonych statku do instalacji morskich turbin wiatrowych.
16.04.2024

Władze USA zakończyły przegląd przegląd środowiskowy morskiej farmy wiatrowej należącej do Dominion Energy

Wspierając cel administracji prezydenta Joe Bidena, jakim jest uruchomienie morskiej energii wiatrowej o mocy 30 GW do 2030 roku, Biuro ds. Zarządzania Energią Oceaniczną (Bureau of Ocean Energy Management, BOEM) zakończyło ocenę środowiskową proponowanego, komercyjnego projektu morskiej energetyki wiatrowej przy nabrzeżu stanu Wirginia (Coastal Virginia Offshore Wind, CVOW), która według szacunków może zasilić setki tysięcy domów czystą, odnawialną energią.
27.09.2023

Konosament – nieprawidłowe zaklauzowanie. Część II

Opracowanie niniejsze jest kontynuacją artykułu Konosament – nieprawidłowe zaklauzowanie. Część I. Podjęliśmy się w nim wyjaśnienia niezwykle istotnego w codziennej praktyce żeglugowej i handlowej zagadnienia – kiedy, w jakich warunkach i na jakiej podstawie przewoźnik, reprezentowany przez kapitana statku lub innego przedstawiciela, jest uprawniony do skutecznego zabrudzenia/zaklauzowania konosamentu w zakresie deklaracji ładunkowej bez groźby naruszenia przez przewoźnika warunków umowy frachtowej.
05.04.2023

Kosztowne gigawaty MFW. Amerykanie renegocjują kontrakty. Czas na przegląd ryzyk i solidną analizę ekonomiczną

Europejskie ambicje rozwoju morskiej energetyki wiatrowej skoryguje rynek w 2023 i 2024 r. Przy szacowanym w połowie 2022 r. koszcie około 3 mld dolarów za 1 GW mocy zainstalowanej w morską energetykę wiatrową, ambitne cele inwestycyjne w morskie elektrownie wiatrowe oraz biznesplany będą musiały zostać skorygowane. W 2023 r. i 2024 r. inwestycje te będą realizowane pod wpływem inflacji, drożejących komponentów i kosztownej siły roboczej.
16.01.2023

24-godzinny rekord wydajności pobity przez turbinę Siemens Gamesa

Prototyp morskiej turbiny wiatrowej SG 14-222 DD firmy Siemens Gamesa wyprodukował 359 MWh w ciągu 24 godzin, co według producenta turbin było największą mocą, jaką kiedykolwiek wyprodukowała jedna turbina w tym czasie.
10.10.2022

Konosament – specjalne klauzule ładunkowe („disclaimers”). Część 1

W naszym opracowaniu Konosament jako dowód na okoliczność danych ładunkowych dokonaliśmy pogłębionej analizy pierwszej, niezwykle istotnej, funkcji konosamentu – dokumentacyjnego potwierdzenia przez przewoźnika przyjęcia do przewozu określonego (w kategoriach znaków głównych, ilości i stanu zewnętrznego) ładunku.
13.07.2022

EDF wciąga polskie firmy w łańcuch dostaw dla projektów jądrowych

W Paryżu francuska grupa EDF, jeden z potencjalnych dostawców technologii jądrowych dla Polski, podpisała umowy o współpracy z kilkoma polskimi firmami: Energomontaż-Północ Gdynia, Rafako, Zarmen, Egis Poland i Dominion Polska.
03.12.2021

Hywind Tampen - pływająca morska farma wiatrowa realizowana przy pomocy technologii deskowania ślizgowego

W 2020 r. firma DOMINION zawarła umowę z firmą Kvaerner AS na realizację 11-stu żelbetowych boi typu Spar dla projektu pływającej farmy wiatrowej Hywind Tampen o mocy 88 MW. W zakresie firmy DOMINION było dostarczenie cylindrycznego oraz zbieżnego deskowania ślizgowego wraz z doświadczonymi operatorami ślizgu oraz nadzór i koordynacja nad prowadzonymi pracami. Po ukończeniu i uruchomieniu inwestycji będzie to największa na świecie pływająca morska farma wiatrowa.
19.10.2021

Potentat wiatrowy Siemens Gamesa rozpoczął instalację prototypu turbiny o mocy 14 MW

Zagraniczne media branżowe informują, że spółka wiatrowa Siemens Gamesa rozpoczęła montaż prototypu morskiej turbiny wiatrowej o mocy 14 MW w Danii. We wrześniu została zbudowana wieża. Prototyp SG 14-222 DD jest wznoszony w miejscowości Oesterild.
24.09.2021

Zielona era morskiej energetyki wiatrowej

Energia wiatrowa odgrywa obecnie kluczową rolę w energetycznym miksie. Jest czysta, niewyczerpana, stabilna, powtarzalna, a przede wszystkim wydajna. Dostarcza więcej energii niż fotowoltaika, wymaga mniej konserwacji, a instalacja farm wiatrowych jest stosunkowo prosta. W ciągu ostatnich 40 lat technologia w tym sektorze rozwinęła się w sposób spektakularny, znacznie bardziej niż inne źródła odnawialne.
01.08.2021

Konosament – deklaracja dotycząca zewnętrznego stanu ładunku

System prawa angielskiego (common law), bardzo wyraźnie rozróżnia zakres obowiązków przewoźnika, związanych z wystawieniem i wydaniem konosamentu, w zależności od typu ładunkowej deklaracji konosamentowej.
12.07.2021

Konosament – deklaracja dotycząca stanu ładunku – LOI

Reguły Hague-Visby 1924/1968/1979 [w zakresie inkorporowanym w UK – COGSA 1971 oraz Merchant Shipping Act 1981], potwierdziły w Art. III (3) (c) – iż frachtujący (shipper) jest uprawniony do żądania od przewoźnika wydania konosamentu określającego, między innymi, zewnętrzny stan i wygląd ładunku („the apparent order and condition of the goods”).
21.06.2021

Konosament (B/L) – funkcja potwierdzająca stan ładunku [„apparent good order and condition”]

Kluczową i historycznie jako pierwszą funkcją konosamentu [zob. Konosament [„bill of lading”] i jego rozwój historyczny w świetle prawa angielskiego] – było i jest potwierdzenie przez przewoźnika przyjęcie ładunku do przewozu.
20.05.2021

Morskie farmy wiatrowe napełnią stoczniowe portfele

- W ciągu najbliższego półtora roku moce morskich elektrowni wiatrowych wzrosną o dodatkowe 20,4 GW - informuje Westwood Global Energy Group. W tym roku duński producent turbin wiatrowych Vestas wprowadził na rynek morską turbinę wiatrową V236-15,0 MW.
12.05.2021

Kongsberg Maritime - 40 mln dolarów na wyposażenie nowego WTIV

Kongsberg Maritime podpisała kontrakt o wartości 40 milionów dolarów na dostawę sprzętu do pierwszego statku do instalacji turbin wiatrowych budowanego w Stanach Zjednoczonych.
19.03.2021

USA: Pierwszy statek do instalacji morskich turbin wiatrowych zgodny z ustawą Jones Act

Nowe informacje na temat pierwszego statku do instalacji morskich turbin wiatrowych (WTIV) w Stanach Zjednoczonych. Jest on uważany za kluczowy dla rozwoju krajowego przemysłu morskiej energetyki wiatrowej.
25.02.2021

Technologia laserowa pozwala naukowcom zajrzeć w głąb oceanu

Naukowcy przenieśli koncepcję teledetekcji na zupełnie nowy poziom, wykorzystując lidar do wglądu w głębiny oceanu. Nowa technika umożliwia ekspertom badanie składu glonów i oceanów znacznie głebiej w morzu, niż było to możliwe przy użyciu czujników satelitarnych.
03.08.2020

USA: Mocne wzrosty na Wall Street

Poniedziałkowa sesja na Wall Street zakończyła się mocnymi wzrostami, a Dow Jones zyskał 460 punktów. Na rynkach panuje optymizm, bowiem inwestorzy liczą na odbicie w gospodarce oraz opracowanie szczepionki na koronawirusa. Akcje Amazona i Netflixa zanotowały historyczne szczyty notowań.
07.07.2020

Kolejny terminal do eksportu LNG w Stanach Zjednoczonych

W terminalu Cove Point w stanie Maryland, rozpoczęto produkcję skroplonego gazu ziemnego - poinformowała firma Dominion Energy. To drugi amerykański zakład produkujący LNG z gazu łupkowego.
02.02.2018

Znaczenie dowodowe konosamentu w świetle prawa angielskiego

Historycznie pierwotna – a w relacji przewoźnik-dysponent ładunku (frachtujący-odbiorca ładunku) w dalszym ciągu funkcja podstawowa konosamentu – to funkcja potwierdzająca przyjęcie ładunku do przewozu oraz określająca stan ładunku na datę przyjęcia.
19.01.2018

Klauzule konosamentowe typu „weight and/or quantity unknown” w świetle prawa angielskiego

Art. III (4) Reguł Hague-Visby, potwierdzając zasady common law przewiduje, iż konosament stwarza domniemanie wzruszalne (prima facie evidence) przyjęcia przez przewoźnika ładunku w zakresie opisów deklaracji dotyczących znaków głównych potrzebnych do zidentyfikowania ładunku, liczby, ilości lub ciężaru oraz zewnętrznego stanu i wyglądu ładunku.
25.12.2017

Konosament jako dowód przyjęcia ładunku

Bazowy opis ładunku sprowadza się do opisu zewnętrznego stanku ładunku, jego ilości, charakteru, znaków głównych niezbędnych do stwierdzenia tożsamości ładunku lub jego opakowań. Reguły Hague-Visby 1924/1968 – potwierdzając i systematyzując niejako dotychczasową praktykę w tym zakresie – przewidziały w Art. III (3), iż przewoźnik powinien, po przyjęciu ładunku w swoją pieczę, wydać na żądanie frachtującego („shipper”) konosament określający
10.11.2017

Więcej amerykańskiego gazu może trafić do świnoujskiego terminalu

USA będą eksportować więcej LNG – poinformował portal biznesalert.pl. Oznacza to, że więcej amerykańskiego gazu może trafić także do terminalu im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu. Rozmowy w tej sprawie prowadzi PGNiG.
04.10.2017

Konosament („Congenbill”) – skuteczność inkorporacji klauzuli dotyczącej prawa i jurysdykcji angielskiej - analiza sprawy „The Channel Ranger[1]”

Masowiec „Channel Ranger” został wyczarterowany przez właścicieli statku na tzw. „trip charter” (hybrydowa forma czarteru na podróż, w którym zryczałtowana opłata frachtowa, zastąpiona zostaje płatnością „hire” – ustaloną na okres trwania podróży) a następnie podczarterowany w ramach standardowego czarteru na podróż („voyage charter”)
12.12.2015

Stocznie indyjskie także będą budować gazowce do transportu LNG

Największe państwowe przedsiębiorstwo przetwarzania i dystrybucji gazu ziemnego w Indiach, GAIL India Ltd, kupi w stoczniach krajowych 1/3 potrzebnych mu gazowców do przewozu gazu skroplonego (LNG) z USA.
04.08.2014

Amerykanie stawiają na innowacyjne morskie farmy wiatrowe

Amerykański Departament Energii ogłosił, że trzy wybrane, innowacyjne projekty morskich farm wiatrowych dostaną rządową pomoc w wysokości do 47 mln dol. każdy. We wskazanych projektach planuje się użyć nowych technologii, które mają znacząco obniżyć koszty.
09.05.2014

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.