W należącej do Vard stoczni w Tulcea w Rumunii odbyło się wodowanie statku do układania kabli (CLV) dla Prysmian. To drugi, po Leonardo da Vinci, nowoczesny statek, który ma stanowić wzmocnienie możliwości firmy w zakresie układania kabli podwodnych z racji na rosnącą liczbę zleceń w tym zakresie. Dostawa statku jest zaplanowana na 2025 rok.
Dominion Energy ogłosił 22 maja, że pierwszy fundament monopala dla 2,6-gigawatowej morskiej farmy wiatrowej Coastal Virginia Offshore Wind (CVOW), największej morskiej farmy wiatrowej budowanej w USA, został zainstalowany około 29 mil od wybrzeża Virginia Beach. Monopal zainstalował Orion, ciężki statek dźwigowy należący do DEME Group.
Koncern Huntington Ingalls Industries (HII) ogłosił 25 kwietnia, że jego stocznia Newport News Shipbuilding (NNS) dostarczyła do US Navy kolejny okręt podwodny typu Virginia, USS New Jersey (SSN 796). To 11 okręt tej serii tam zbudowany i 23 w ogóle.
Prawie połowie z 82 głównych chińskich miast grozi zatonięcie na skutek szybkiego osiadania gruntów. Naukowcy oszacowali, że bez podjęcia odpowiednich środków do 2120 r. problem ten może pozbawić domów od 55 do 128 milionów osób.
Wczoraj w Teksasie odbyło się wodowanie pierwszego zbudowanego w Stanach Zjednoczonych statku do instalacji morskich turbin wiatrowych.
Rząd australijski wybrał firmy BAE Systems i ASC Pty Ltd do budowy nowej australijskiej floty okrętów podwodnych o napędzie atomowym w ramach najnowszego znaczącego osiągnięcia trójstronnego paktu bezpieczeństwa AUKUS zawartego między Australią, Wielką Brytanią i USA. Wicepremier Australii Richard Marles i sekretarz obrony Wielkiej Brytanii Grant Shapps ogłosili tę wiadomość w Australii, wyznaczając kolejny krok na drodze do budowy i eksploatacji przez to państwo okrętów podwodnych o napędzie atomowym.
W stoczni Newport News Shipbuilding (NNS) należącej do Huntington Ingalls Industries (HII) odbyło się 23 lutego wodowanie przyszłego USS Massachusetts (SSN 798). To 25 okręt podwodny typu Virginia i 12 z tej serii powstający w Newport. To jedna z dwóch stoczni w całych USA zdolna do projektowania i budowy okrętów podwodnych z napędem atomowym dla US Navy.
Duże miasta na wschodnim wybrzeżu USA zapadają się z prędkością kilku milimetrów na rok. Z tego powodu rośnie zagrożenie związane z podnoszeniem się poziomu mórz.
Były prezydent Donald Trump ujawnił tajemnice nt. nuklearnych okrętów podwodnych australijskiemu miliarderowi Anthony'emu Prattowi, zdradzając mu szczegóły dotyczące zdolności okrętów - podały w czwartek ABC News i "New York Times". Pratt miał później powtórzyć te informacje dziesiątkom osób.
Kolejno 3 i 4 października br. w amerykańskiej stoczni należącej do australijskiego koncernu Austal miały miejsce dwie kluczowe inwestycje związane z branżą okrętową. Dotyczyły one budowy ostatniego z zaplanowanych szybkich transportowców typu Spearhead, a także wyposażenia dla atomowego okrętu podwodnego.
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Pływająca pogłębiarka rozpocznie pracę na Mierzei Wiślanej
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków