Hydromea z siedzibą w Szwajcarii zaprezentowała prototyp pierwszego na świecie bezprzewodowego podwodnego drona.
– Zaprezentowany na pokazie EXRAY, może zmieścić się w plecaku, może być zdalnie sterowany i wysyła wideo HD w czasie rzeczywistym bez żadnego fizycznego połączenia z pilotem – zaznaczył przedstawiciel Hydromea.
Dron EXRAY jest w stanie wykonywać skany wewnątrz struktur w jakości HD w zakresie 360 stopni i dokonywać pomiarów grubości ścian w celu dostarczenia spójnego i kompleksowego raportu z inspekcji w złożonych, zalanych, zamkniętych przestrzeniach.
Oczekuje się, że dron będzie przydatny w różnego rodzaju inspekcjach w ograniczonych przestrzeniach, eliminując ryzyko potencjalnie niebezpiecznych czynności wykonywanych obecnie przez ludzi.
Dzięki EXRAY operatorzy będą mogli zaoszczędzić czas i koszty, których nie dało się uniknąć w przypadku wejścia załogowego: nie ma już potrzeby osuszania, suszenia i wentylacji. Nie ma potrzeby stawiania rusztowań.
Według Igora Martina, generalnego dyrektora i współzałożyciela Hydromea, podwodny dron działa bez kabla, co eliminuje ryzyko utknięcia w skomplikowanych przestrzeniach, na co zwykle były narażone pojazdy przewodowe.
– Ponieważ sygnały radiowe nie przemieszczają się pod wodą, Hydromea musiała opracować nową technologię sterowania dronem: bezprzewodowy system optyczny, który wykorzystuje światło do przesyłania danych w szerokim paśmie – powiedział Felix Schill, współzałożyciel i dyrektor ds. Technologii Hydromea.
– Dzięki naszej wyjątkowej technologii, która jest solidna i zminiaturyzowana, możemy wreszcie przeciąć przewód i uwolnić swobodę bezprzewodowej podwodnej robotyki.
W branży żeglugowej operatorzy statków mieliby możliwość przeprowadzania inspekcji zbiorników balastowych przed dokowaniem w suchym doku, co znacznie poprawi ekonomikę konserwacji i napraw statku w suchym doku.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej