Stawiamy na inwestycje, są one kołem zamachowym polskiej gospodarki – powiedział w poniedziałek wicepremier Jacek Sasin. W Płocku (Mazowieckie) w zakładzie głównym PKN Orlen uczestniczył on we wmurowaniu kamienia węgielnego pod budowę instalacji visbreakingu, która zwiększy uzysk paliw.
Według płockiego koncernu, instalacja visbreakingu, której budowa kosztować będzie ok. 1 mld zł, powstanie do końca 2022 r. Dzięki instalacji zwiększy się tam uzysk benzyny i oleju napędowego z przerobu ropy naftowej.
„Inwestycje to jest coś, co jest dzisiaj kołem zamachowym polskiej gospodarki” – powiedział wicepremier Sasin podczas wmurowania kamienia węgielnego pod budowę instalacji visbreakingu na terenie zakładu głównego PKN Orlen w Płocku. Jak podkreślił, inwestycje mają szczególne znaczenie w trudnym okresie pandemii koronawirusa, który stawia wiele wyzwań. Zaznaczył przy tym, iż rząd wspiera w tym czasie aktywność biznesową poprzez wdrażanie kolejnych tarcz antykryzysowych.
„Dzisiaj stawiamy na inwestycje, bo inwestycje pozwolą nam bardzo szybko wyjść z kryzysu, pozwolą nam się szybko rozwijać” – oświadczył wicepremier, minister aktywów państwowych. W tym kontekście wspomniał o wielkich inwestycjach związanych z rozbudową infrastruktury, jak drogi, trasy kolejowe czy planowana budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Przypomniał także o przedsięwzięciach realizowanych przez samorządy przy wsparciu programów rządowych, a także o zadaniach prowadzonych przez spółki z udziałem Skarbu Państwa.
Jak zaznaczył Sasin, „spółki Skarbu Państwa to te podmioty, które powinny inwestować, powinny dawać przykład innym firmom, jak w tych czasach stawiać na inwestycje i jak z tych inwestycji tworzyć dobrą perspektywę przyszłości dla siebie i dla całej polskiej gospodarki”.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi