Stawiamy na inwestycje, są one kołem zamachowym polskiej gospodarki – powiedział w poniedziałek wicepremier Jacek Sasin. W Płocku (Mazowieckie) w zakładzie głównym PKN Orlen uczestniczył on we wmurowaniu kamienia węgielnego pod budowę instalacji visbreakingu, która zwiększy uzysk paliw.
Według płockiego koncernu, instalacja visbreakingu, której budowa kosztować będzie ok. 1 mld zł, powstanie do końca 2022 r. Dzięki instalacji zwiększy się tam uzysk benzyny i oleju napędowego z przerobu ropy naftowej.
„Inwestycje to jest coś, co jest dzisiaj kołem zamachowym polskiej gospodarki” – powiedział wicepremier Sasin podczas wmurowania kamienia węgielnego pod budowę instalacji visbreakingu na terenie zakładu głównego PKN Orlen w Płocku. Jak podkreślił, inwestycje mają szczególne znaczenie w trudnym okresie pandemii koronawirusa, który stawia wiele wyzwań. Zaznaczył przy tym, iż rząd wspiera w tym czasie aktywność biznesową poprzez wdrażanie kolejnych tarcz antykryzysowych.
„Dzisiaj stawiamy na inwestycje, bo inwestycje pozwolą nam bardzo szybko wyjść z kryzysu, pozwolą nam się szybko rozwijać” – oświadczył wicepremier, minister aktywów państwowych. W tym kontekście wspomniał o wielkich inwestycjach związanych z rozbudową infrastruktury, jak drogi, trasy kolejowe czy planowana budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Przypomniał także o przedsięwzięciach realizowanych przez samorządy przy wsparciu programów rządowych, a także o zadaniach prowadzonych przez spółki z udziałem Skarbu Państwa.
Jak zaznaczył Sasin, „spółki Skarbu Państwa to te podmioty, które powinny inwestować, powinny dawać przykład innym firmom, jak w tych czasach stawiać na inwestycje i jak z tych inwestycji tworzyć dobrą perspektywę przyszłości dla siebie i dla całej polskiej gospodarki”.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych