Stocznia z Korei Południowej poinformowała o podpisaniu 6 stycznia kontraktu o wartości blisko 3,5 mld dolarów z klientem pochodzącym z Bliskiego Wschodu. W jego ramach do 2028 roku wykonawca ma dostarczyć 15 statków do transportu LNG.
Wartość kontraktu w wonach wynosi 4,57 biliona, przewyższając poprzednie, rekordowe zamówienie, wyceniane na 3,95 bln wonów. Tamto z lipca ub.r. dotyczyło budowy i dostarczenia 16 kontenerowców napędzanych metanolem.
Łączny portfel zamówień na ten rok dla Samsung Heavy Industries wynosi już niemal połowę całkowitej kwoty za 2023 rok, która wynosiła 8,3 mld dolarów. Obok 15 zbiornikowców są to również dwie duże jednostki do transportu amoniaku (very large ammonia carriers, VLAC). Zdaniem zarządu stoczni tak duże kontrakty zapewniają rentowność stoczni i utrzymanie ciągłości pracy, acz w tym przypadku zakład znajdujący się w południowokoreańskim Seongnam na kolejne lata ma wręcz ogrom przedsięwzięć. Szczególnie portfel zamówień na zbiornikowce LNG obejmuje łącznie 90 statków, co umacnia pozycję firmy w zakresie stabilnych wyników.
Ogrom zamówień budzi obawy co do terminowości w ich realizacji z racji na moce przerobowe w stoczni, w tym problem dostępu do pozyskiwania wykwalifikowanej kadry. Z tego powodu na początku stycznia stocznia SHI współpraca umowę o współpracy z dotychczasowym konkurentem, Hanwha Ocean, aby utrzymać dotychczasowe tempo i rozwój branży stoczniowej w Korei Południowej. Obok tego zakład dąży do unowocześniania produkcji, pozyskiwania innowacji technologicznych, czy coraz częstszego sięgania po pracowników zza granicy.
Polskie żeglarstwo świętuje 100 lat
Polacy zaczynają mistrzostwa Europy. Stawką medale i nominacja na igrzyska
Galeon 440 FLY triumfuje na Yacht Style Awards 2024
Admirał Unrug upamiętniony na stulecie Yacht Klubu Polski Gdynia
Kolorowe żagle w Ustce już 9 sierpnia
Żegluga Gdańska rozpoczyna nowy sezon nawigacyjny