Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej otrzymało z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 2 mln zł na ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną na temat energetyki wiatrowej.
PSEW planuje ruszyć z kampanią informacyjno-edukacyjną "Płyniemy z wiatrem" w tym roku. Finansowanie działań zapewnił NFOŚiGW. Projekt ma szerzyć wiedzę na temat energetyki wiatrowej - zarówno lądowej, jak i morskiej - jako odnawialnego źródła energii podnoszącego bezpieczeństwo ekologiczne i energetyczne kraju. Autorzy planują kampanię crossmediową, za pomocą której "przekażą rzetelną i sprawdzoną wiedzę rozbijającą mity i niechęć wynikającą z braku informacji". Według informacji opublikowanych przez PSEW, kampania ma objąć swoim zasięgiem 15,5 mln osób.
– To kluczowy moment na przeprowadzenie takiej kampanii w naszym kraju. Edukowanie w zakresie energetyki wiatrowej i całego sektora OZE jest ważne i społecznie oczekiwane szczególnie teraz, gdy technologie odnawialne są Polsce bardzo potrzebne i będą dynamicznie się rozwijać. Rozwój niezależnych źródeł energii to dziś polska racja stanu – energetyka wiatrowa jest dzisiaj rozwiązaniem problemu ubóstwa energetycznego, dramatycznie wysokich cen energii oraz zależności Polski od importowanych surowców. Zależy nam, żeby transformacja energetyczna w kierunku OZE, która jest nieunikniona, działa się w naszym kraju w klimacie świadomości i społecznej akceptacji. Stąd pomysł na ogólnopolską kampanię edukacyjną skierowaną do całego przekroju, od najmłodszych po starsze pokolenia – mówi Janusz Gajowiecki, prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej.
– Nasz przekaz będzie dotyczył zarówno wiatraków na lądzie, jak i tych, które wkrótce powstaną w polskim obszarze Morza Bałtyckiego. Morska energetyka wiatrowa to nowy sektor, który wymaga szczególnego podejścia w budowaniu świadomości. To ważne, żeby edukować na temat perspektyw i możliwości z nim związanych, ponieważ offshore w Polsce to nowe miejsca pracy, kierunki studiów, fabryki, porty instalacyjne czy serwisowe. Zdajemy sobie sprawę, że to, co nowe często jest przyjmowane z nieufnością, dlatego kampania pokaże prawdziwe oblicze branży i jej rolę w budowaniu silnej i niezależnej gospodarki – mówi Małgorzata Żmijewska-Kukiełka, menedżer ds. komunikacji PSEW, koordynatorka kampanii.
W ramach kampanii powstaną spoty telewizyjne, radiowe, zaplanowano też działania PR. W jej ramach zaplanowano m.in. cykl wydarzeń dla młodzieży i rodzin, jak również dla studentów, ekspertów i dziennikarzy. Działania mają być wspierane przez znane osoby.
Autorzy liczą, że uda im się dotrzeć do mediów, liderów opinii, samorządów, reprezentantów biznesu i środowisk ekologicznych.
Umowę regulującą przekazanie dotacji w wysokości blisko 2 mln zł z zasobu programu Edukacja Ekologiczna podpisali w Warszawie 4 stycznia 2023 r. wiceprezes zarządu NFOŚiGW Sławomir Mazurek oraz prezes i wiceprezes zarządu PSEW - Janusz Gajowiecki i Szymon Kowalski. W całości przedsięwzięcie będzie kosztować ok. 2,2 mln zł.
Brytyjskie porty muszą przygotować się do obsługi technologii floating
Konferencja i warsztaty Nobilis Media Security Forum w Darłowie
Plany wzmocnienia łańcuchów dostaw w Europie nie satysfakcjonują branży wiatrowej
OWC przygotuje dla Ilmatar Offshore projekty techniczne morskich farm Stormskär i Väderskär
Windar Renovables dostarczy pierwsze elementy dla morskiej farmy wiatrowej na Morzu Batyckim
Wiceminister Witkowski: farmy wiatrowe na Bałtyku to szansa dla naszej energetycznej niezależności