Rumuńska firma energetyczna OMV Petrom zrealizowała pierwszą dostawę skroplonego gazu ziemnego (LNG) do Damen Shipyards Mangalia, gdzie był on wykorzystany do zasilania statku wyposażonego w silniki LNG, pierwszego tego typu, które mają powstać w Rumunii.
Radu Căprău, członek zarządu OMV Petrom odpowiedzialny za Downstream Oil, powiedział: – Pierwsza dostawa LNG w Rumunii to kolejny krok, jaki podejmujemy w poszerzaniu oferty niskoemisyjnych produktów transportowych.
Warto w tym kontekście przypomnieć, że OMV Petrom uzyskał licencję na komercjalizację LNG w czerwcu tego roku.
Ponieważ sektor transportu odgrywa kluczową rolę w mobilności towarów i osób, konieczne są zorganizowane, skuteczne i dobrze zaplanowane środki mające na celu ograniczenie emisji.
Franck Neel, członek zarządu OMV Petrom odpowiedzialny za Downstream Gas, wyjaśnił: – W kontekście transformacji energetycznej, wykorzystanie LNG w transporcie i przemyśle może prowadzić do znacznej redukcji emisji dwutlenku węgla i zanieczyszczeń. Rumunia ma znaczny potencjał w zakresie gazu ziemnego, a wykorzystanie go, w tym skraplania, otwiera nowe horyzonty dla rumuńskiej gospodarki i przyczynia się do realizacji celów agendy klimatycznej.
Złożony proces pierwszej dostawy LNG OMV Petrom w Rumunii obejmował dwa oddzielne transporty dla każdego z dwóch tankowce każdy, które zasilały zbiornik pierwszego statku obsługującego LNG w Rumunii.
Objętość gazu ziemnego zmniejsza się około 600 razy poprzez skroplenie i schłodzenie go do -162°C w porównaniu do stanu gazowego. Dzięki temu LNG może być bezpiecznie magazynowany z wyższą efektywnością energetyczną i transportowany na bardzo duże odległości.
Segmenty transportu mające trudności z dekarbonizacją, takie jak morski i ciężki transport drogowy towarów, mogą wykorzystywać LNG jako przejściową alternatywę dla czystszego transportu, co prowadzi do zmniejszenia emisji.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej