• <
mewo_2022

OMV Petrom dostarcza LNG do pierwszego w Rumunii statku napędzanego LNG

22.09.2021 16:35 Źródło: własne
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas OMV Petrom dostarcza LNG do pierwszego w Rumunii statku napędzanego LNG

Partnerzy portalu

OMV Petrom dostarcza LNG do pierwszego w Rumunii statku napędzanego LNG - GospodarkaMorska.pl
Fot. OMV Petrom

Rumuńska firma energetyczna OMV Petrom zrealizowała pierwszą dostawę skroplonego gazu ziemnego (LNG) do Damen Shipyards Mangalia, gdzie był on wykorzystany do zasilania statku wyposażonego w silniki LNG, pierwszego tego typu, które mają powstać w Rumunii.

Radu Căprău, członek zarządu OMV Petrom odpowiedzialny za Downstream Oil, powiedział: – Pierwsza dostawa LNG w Rumunii to kolejny krok, jaki podejmujemy w poszerzaniu oferty niskoemisyjnych produktów transportowych.

Warto w tym kontekście przypomnieć, że OMV Petrom uzyskał licencję na komercjalizację LNG w czerwcu tego roku.

Ponieważ sektor transportu odgrywa kluczową rolę w mobilności towarów i osób, konieczne są zorganizowane, skuteczne i dobrze zaplanowane środki mające na celu ograniczenie emisji.

Franck Neel, członek zarządu OMV Petrom odpowiedzialny za Downstream Gas, wyjaśnił: – W kontekście transformacji energetycznej, wykorzystanie LNG w transporcie i przemyśle może prowadzić do znacznej redukcji emisji dwutlenku węgla i zanieczyszczeń. Rumunia ma znaczny potencjał w zakresie gazu ziemnego, a wykorzystanie go, w tym skraplania, otwiera nowe horyzonty dla rumuńskiej gospodarki i przyczynia się do realizacji celów agendy klimatycznej.

Złożony proces pierwszej dostawy LNG OMV Petrom w Rumunii obejmował dwa oddzielne transporty dla każdego z dwóch tankowce każdy, które zasilały zbiornik pierwszego statku obsługującego LNG w Rumunii.

Objętość gazu ziemnego zmniejsza się około 600 razy poprzez skroplenie i schłodzenie go do -162°C w porównaniu do stanu gazowego. Dzięki temu LNG może być bezpiecznie magazynowany z wyższą efektywnością energetyczną i transportowany na bardzo duże odległości.

Segmenty transportu mające trudności z dekarbonizacją, takie jak morski i ciężki transport drogowy towarów, mogą wykorzystywać LNG jako przejściową alternatywę dla czystszego transportu, co prowadzi do zmniejszenia emisji.

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
Tagi:
damen, lng, omv petrol

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.